Millon?Tuntuu erikoiselta jos Rytkönen olisi kyseessä. Pihkalassa näin ainakin kerran Rytkösen katsomossa parin naisen kanssa ja ihan aikuisilta näyttivät.
Millon?Tuntuu erikoiselta jos Rytkönen olisi kyseessä. Pihkalassa näin ainakin kerran Rytkösen katsomossa parin naisen kanssa ja ihan aikuisilta näyttivät.
Yhdenlaisten ihmisten kanssa ajan viettäminen ei poissulje yhteydenpitoa muunlaisiin ihmisiin.Tuntuu erikoiselta jos Rytkönen olisi kyseessä. Pihkalassa näin ainakin kerran Rytkösen katsomossa parin naisen kanssa ja ihan aikuisilta näyttivät.
Ei ole Rytkönen. Sitä en tiedä, tietääkö pelaajan seura vai ei.Sen on käytännössä pakko olla, muuten se tarkoittaisi sitä että on olemassa toinen samanlainen tapaus jonka jopa Urheilulehden toimitus tietää mutta seura ei.
Ilmoita pesäpalloliitolle. Älä suojele epäiltyä. Nämä pitää saada kerta kerrasta tutkintaan.Ei ole Rytkönen. Sitä en tiedä, tietääkö pelaajan seura vai ei.
Minä en voi ilmoittaa, jos uhri itse ei halua tehdä ilmoitusta. Suekin sääntöjen mukaan "asianomistajan tahtoa kunnioitetaan".Ilmoita pesäpalloliitolle. Älä suojele epäiltyä. Nämä pitää saada kerta kerrasta tutkintaan.
Siis tiedätkö kuka on kyseessä ja et tiedä tietääkö edes seura? Ilmoita vaikka seuralle asiasta, ettei vaan enää jatku enempää tuollainen ahdistelu.Minä en voi ilmoittaa, jos uhri itse ei halua tehdä ilmoitusta. Suekin sääntöjen mukaan "asianomistajan tahtoa kunnioitetaan".
Ei näistä yksityishenkilön pidäkään mihinkään Suekiin olla yhteydessä vaan suoraan poliisiin, varsinkin kun kyseessä on alaikäisiin kohdistunut teko. Viranomaisillahan on nykyään ihan ilmoitusvelvollisuus näissä asioissa, ja myös yksityishenkilöt voivat ilmoituksen tehdä vaikka velvollisuutta ei olisikaan.Minä en voi ilmoittaa, jos uhri itse ei halua tehdä ilmoitusta. Suekin sääntöjen mukaan "asianomistajan tahtoa kunnioitetaan".
Itseasiassa tuollainen alaikäiseen kohdistunut seksuaalinen ahdistelu, jota nykyään mm. alastonkuvien lähettely on, on ihan virallisen syytteen alainen rikos, ei asianomistajarikos. Eri asia, milloin teko on tapahtunut, laki päivitettiin mm. alastonkuvien osalta uutenavuotena.Minä en voi ilmoittaa, jos uhri itse ei halua tehdä ilmoitusta. Suekin sääntöjen mukaan "asianomistajan tahtoa kunnioitetaan".
Millon?
Minä en ole poliisi, enkä sellaiseksi ryhdy. En liikenteessäkään ilmoita minnekään, jos joku ajaa moottoritiellä ohi 150 km/h. Reagoikoot ne, joita asia koskee, jos katsovat aiheelliseksi.Ei näistä yksityishenkilön pidäkään mihinkään Suekiin olla yhteydessä vaan suoraan poliisiin, varsinkin kun kyseessä on alaikäisiin kohdistunut teko. Viranomaisillahan on nykyään ihan ilmoitusvelvollisuus näissä asioissa, ja myös yksityishenkilöt voivat ilmoituksen tehdä vaikka velvollisuutta ei olisikaan.
Pääasia että et suojele tekijää yhtään kauemmin, kun kerran hän on selvästikin tiedossasi. Omasta mielestäni tällaisten asioiden peittelijät ovat samaa sakkia tekijöiden kanssa. Nollatoleranssi näille.
Et näe mitään eroa alaikäisiin kohdistuvan ahdistelun ja ylinopeuden ajamisen välillä?Minä en ole poliisi, enkä sellaiseksi ryhdy. En liikenteessäkään ilmoita minnekään, jos joku ajaa moottoritiellä ohi 150 km/h. Reagoikoot ne, joita asia koskee, jos katsovat aiheelliseksi.
Jos näet vaikkapa kaupungilla kävellessäsi jossakin puistossa maassa makaavan ihmisen, jota toinen ihminen lyö ja potkii, niin käveletkö vain ohi todeten "ei koske minua"? Vai soitatko häkeen?Minä en ole poliisi, enkä sellaiseksi ryhdy. En liikenteessäkään ilmoita minnekään, jos joku ajaa moottoritiellä ohi 150 km/h. Reagoikoot ne, joita asia koskee, jos katsovat aiheelliseksi.
Niinpä. Ei nämä ihmiset kuitenkaan niin tyhmiä ole, että laittomuuksia julkisesti tekisivätkään. Samanlaisella logiikalla tapoista ja murhista syytetyt pitäisi vapauttaa, koska "Eihän ne vielä viisi vuotta sitten olleet ketään tappaneet".Rytkösen pelatessa Tahkossa, mutta ollessa hyllytettynä joukkueesta.
Jos on sellainen tilanne, jossa joku on akuutisti vaarassa, niin siitä on velvollisuus ilmoittaa lain nojalla. Kuten esimerkiksi rattijuoposta.Jos näet vaikkapa kaupungilla kävellessäsi jossakin puistossa maassa makaavan ihmisen, jota toinen ihminen lyö ja potkii, niin käveletkö vain ohi todeten "ei koske minua"? Vai soitatko häkeen?
Jos tiedät tasan varmasti, että joku lähti juuri ympäripäissään auton rattiin, niin toteatko vain että "ei koske minua" vai soitatko häkeen?
Tästä tapauksesta tiedän vain sen, kuka pelaaja on kyseessä. Ei ole JoMa. Muuta faktaa ei ole.Niinpä. Ei nämä ihmiset kuitenkaan niin tyhmiä ole, että laittomuuksia julkisesti tekisivätkään. Samanlaisella logiikalla tapoista ja murhista syytetyt pitäisi vapauttaa, koska "Eihän ne vielä viisi vuotta sitten olleet ketään tappaneet".
Mitä Jipon juttuihin tulee, niin näinköhän olisi tämäkin tapaus Jomasta... Jipolla tuntuu olevan sisäpiiritietoa aika paljon.
Miksi oli tärkeää tuoda asia täällä palstalla esiin? Päteminenkö? On se hyvä, että nyt JoMan nykyiset/ ex-pelaajat eivät ole enää epäiltyjen listalla, kaikki muut saavat roikkua löysässä hirressä.Tästä tapauksesta tiedän vain sen, kuka pelaaja on kyseessä. Ei ole JoMa. Muuta faktaa ei ole.