Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2022

Joo, Väisänen oli Kiimingistä ja pelasi pitkään Joensuussa. Idällä ajattelin näitä Savo-Karjalan ja Kainuun joukkueita (Imatra, Kitee, Joensuu, Sotkamo).

Ottaen huomioon, että Väliaho oudosti katosi syksyllä JoMan kuvasta, eikä mainittu ensi vuoden sopimusta missään, on hänelle kyllä aktiivisesti etsitty korvaajaa. Ja Topin puhelinsoitot vain tarinan koristelua.

En ymmärrä tätä lässytystä täällä Väliahon tilanteesta. Ei muutako haastamaan Kososta lukkarin paikasta. Parhaat pelaa ja onhan se nyt selvä, että jos tällainen pelimies itse haluaa tulla joukkueeseen ni typeriä pitää seurajohdon olla jos ei tartuta. Onhan Kosonen sisäpelissäki todella hyvä lisä jomalle verrattuna väliahoon, joka lähinnä keräsi mailoja kaarella. Ville nyt ei vaan ole lähellekään sellainen lautasmies jolla mestaruus voitetaa. Kosonen on. piste.

^ kyllä mä luulen että ymmärrät, jos/kun tiedät Väliahon lähihistorian ja sen, että superpesiksessä ei ole historiaa joukkueista jossa olisi selkeästi lukkarin rooliin hankittu kaksi ylemmän korin pelaajaa. Nyt Manse hankki Ruuskan mutta ei oleteta että pelaisi lukkarina ensi kaudella ehkä paria peliä lukuun ottamatta.

Se, että "lässytys" ärsyttää, on sitten eri asia.

Paljon on sanottu tästä kohusiirrosta ja hyvää spekulaatiota useilta kirjoittajilta. Totuus on varmasti noissa kirjoituksissa, mutta missä niistä...mene ja tiedä.

Mä sanon vain, että tällainen kahden hyvän lukkarin kuvio on ideaalinen vain, jos se on sekä seuran että molempien lukkareiden mielestä ok ja toivottu. En usko, että näin on tässä tilanteessa.

Eipä siinä, kyllä mulle terve Topi kelpaa. Saa nähdä miten tää kehittyy.

Googlailin sitä jonkin mainitsemaa Väliahon some-päivitystä. En löytänyt, mutta sen sijaan löytyi tämä JoMan viime syksyn tiedote Väliahon tulosta JoMaan.

Miten asiat voivatkin muuttua näin päälaelleen yhdessä vuodessa?
Tässäpä se päivitys olisi.
Screenshot_20211031-224258_Instagram.jpg

Kiitos.

Tämähän on hyvä merkki. Ville on miettinyt tilannetta pari päivää ja päättänyt aloittaa treenit. Se on hyvä merkki, pelaapa sitten JoMassa tai muualla.

Googlailin sitä jonkin mainitsemaa Väliahon some-päivitystä. En löytänyt, mutta sen sijaan löytyi tämä JoMan viime syksyn tiedote Väliahon tulosta JoMaan.

Miten asiat voivatkin muuttua näin päälaelleen yhdessä vuodessa?
Sepä se. Siinä olisi joillekin katsottavaa ja mietittävää

olihansepalo

Välläri on siitä poikkeus viimekauden kärkijoukkueiden lukkareista että sisäpelissä hyödytön. Toki pelimies lautasen äärellä ja varmasti jossain porukassa merkittävä vahvistus lukkaroimaan mutta ei ensi kauden Jomassa. Se missä syöttönsä syöttää aika näyttää.

Sitä en tiedä, että kuka syöttää, missä pelissä tai joukkueessa, mutta Joensuun Maila 2022 - ketjussa on keskusteltu tähän mennessä 37 sivua ja yhtään harjoituspeliäkään ei ole vielä pelattu 😁.

JoMalla taitaa seuraava leiri olla tulossa marraskuun puolessa välissä ⚾.

En ymmärrä tätä lässytystä täällä Väliahon tilanteesta. Ei muutako haastamaan Kososta lukkarin paikasta. Parhaat pelaa ja onhan se nyt selvä, että jos tällainen pelimies itse haluaa tulla joukkueeseen ni typeriä pitää seurajohdon olla jos ei tartuta. Onhan Kosonen sisäpelissäki todella hyvä lisä jomalle verrattuna väliahoon, joka lähinnä keräsi mailoja kaarella. Ville nyt ei vaan ole lähellekään sellainen lautasmies jolla mestaruus voitetaa. Kosonen on. piste.

Amen! On täällä melkoista tuutulaulua kilpaurheilun pelaamisesta ja pelaajista.

Nokun äiskä lupas eikun iskä. Voi tätä lärväilyn ja kaikki pelaa määrää😂

Minusta Joma teki perustellun ratkaisun kun hankki Kososen. Joukkue vahvistuu selvästi ja nousee kisaamaan mestaruudesta. Mielestäni Joma oli myös pakkoraossa, koska trendi oli uhkaavasti alaspäin. Olisiko yleisön tai kumppaneiden kiinnostus kestänyt toista kautta keskipalkissa? Joma ja Kopla ovat nyt vahvistuneet selvästi, Vimpeli ja Manse ovat suunnilleen entisellä tasollaan ja Sotkamolla riittää haastetta pysyä näiden neljän mukana.

Mielestäni Joma oli myös pakkoraossa, koska trendi oli uhkaavasti alaspäin. Olisiko yleisön tai kumppaneiden kiinnostus kestänyt toista kautta keskipalkissa?
15 joukkueen sarjassa sija 5. Puolivälierissä niukka 2-3 tappio Sotkamolle.

JoMa ei ollut viime kaudella keskipalkissa, eikä mielestäni trendi ei ollut viime kaudellakaan uhkaavasti alaspäin. Olet kuitenkin siinä oikeassa, että tämä ei kelpaa JoMa:n seurajohdolle, faneille etc, vaan edelleen ainoa tavoite on mestaruus, kuten viime kaudellakin.

JoMa ei ollut viime kaudella keskipalkissa, eikä mielestäni trendi ei ollut viime kaudellakaan uhkaavasti alaspäin. Olet kuitenkin siinä oikeassa, että tämä ei kelpaa JoMa:n seurajohdolle, faneille etc, vaan edelleen ainoa tavoite on mestaruus, kuten viime kaudellakin.

Huotari taisi sanoa Karjalaisen haastattelussa, että mestaruus ei ole realistinen tavoite vielä kaudelle 2022. Toki tämä lienee ollut ennen tätä Kosos-casea. Itse ajattelen, että JoMan palauttaminen mitalipeleihin olisi jo hyvä suoritus, finaalipeleihin pääseminen aika maksimaalinen huippuonnistuminen. Ihan en jaksa kultajuhliin vielä uskoa, sillä sen verran nuori joukkue on JoMalla koossa. Kullan osalta ennakkosuosikkeina Vimpeli, Kopla ja Manse, mutta kausi on pitkä ja kaikki mahdollista :).

JoMa ei ollut viime kaudella keskipalkissa, eikä mielestäni trendi ei ollut viime kaudellakaan uhkaavasti alaspäin.

Tämä on toki tulkinnanvarainen asia, mutta jos runkosarjan ylivoimainen voittaja (2020) putoaa runkosarjan sijalle 5. eikä ole lähelläkään neljää ensimmäistä joukkuetta, niin mielestäni vuoden 2019 mestarin trendi on silloin alaspäin ja sijoitus oli kärjen sijaan keskipalkissa. Aika monta tarinaa tulee eri lajeista ja pesiksestäkin mieleen, joissa mestaruuksien jälkeen hiipuminen kiihtyy kylläisen yleisön ja yhteistyökumppanijoukon mielenkiinnon puutteessa. Nyt siis Joma teki mielestäni oikein kun satsaa joukkueeseen ja katkaisee kierteen ennen kuin se olisi alkanut kiihtyä. Ennen Kososen tuloa joukkue ei ollut mielestäni vahvistunut.

Tämä on toki tulkinnanvarainen asia, mutta jos runkosarjan ylivoimainen voittaja (2020) putoaa runkosarjan sijalle 5. eikä ole lähelläkään neljää ensimmäistä joukkuetta, niin mielestäni vuoden 2019 mestarin trendi on silloin alaspäin ja sijoitus oli kärjen sijaan keskipalkissa. Aika monta tarinaa tulee eri lajeista ja pesiksestäkin mieleen, joissa mestaruuksien jälkeen hiipuminen kiihtyy kylläisen yleisön ja yhteistyökumppanijoukon mielenkiinnon puutteessa. Nyt siis Joma teki mielestäni oikein kun satsaa joukkueeseen ja katkaisee kierteen ennen kuin se olisi alkanut kiihtyä. Ennen Kososen tuloa joukkue ei ollut mielestäni vahvistunut.
Kun JoMan toimintaa katsoo aikajanalla, niin se menee näin:

2011(?)-2017 pronssiputki
2018 Puhtimäen tulo > mestaruus
2019 mestaruus
2020 Korhonen viuhkaan, pudotuspeleissä avainpelaajien loukkaantumisia > neljäs
2021 Puhtimäki ja Jussila lähteneet, Korhosen hankkimat korvaajat Väliaho ja Hartikainen (tuli jo 2020) eivät täyttäneet lähteneiden saappaita > JoMa jäi ensimmäistä kertaa 10 vuoteen välierien ulkopuolelle

Ainakin minun silmissäni paljon kytkeytyy pelinjohtajavaihdokseen. Mikko Korhosen tekemät hankinnat Hartikainen ja Väliaho avainpaikoille eivät onnistuneet. Hartikaisen kroppa ei enää kestänyt, eikä Väliaho ollut tarpeeksi hyvä täyttämään Puhtimäen saappaita.

Nyt seurajohto on vaihtanut Korhosen Huotariin ja samalla kurssi on kääntynyt taas noususuuntaan. Väliahon paikalle hankittiin jälleen top3-lukkari ja linjaan hankittiin Lieto. Nyt on taas mahkut aina finaaleihin saakka.

Olen todennut, että finaaleissa kohtaavat yleensä ne joukkueet, joilla on sarjan parhaat lukkarit. Puhtimäki ja Kivipelto ovat parhaat, mutta Kosonen on minun silmissäni numero 3. Mielenkiintoista nähdä, pystyykö numeron 3 lukkarin omaava joukkue pudottamaan finaalista jomman kumman niistä, joilla lukkari on vielä vähän parempi. Jännät pleijarit tulossa ensi syksynä.

Kun JoMan toimintaa katsoo aikajanalla, niin se menee näin:

2011(?)-2017 pronssiputki
2018 Puhtimäen tulo > mestaruus
2019 mestaruus
2020 Korhonen viuhkaan, pudotuspeleissä avainpelaajien loukkaantumisia > neljäs
2021 Puhtimäki ja Jussila lähteneet, Korhosen hankkimat korvaajat Väliaho ja Hartikainen (tuli jo 2020) eivät täyttäneet lähteneiden saappaita > JoMa jäi ensimmäistä kertaa 10 vuoteen välierien ulkopuolelle

Ainakin minun silmissäni paljon kytkeytyy pelinjohtajavaihdokseen. Mikko Korhosen tekemät hankinnat Hartikainen ja Väliaho avainpaikoille eivät onnistuneet. Hartikaisen kroppa ei enää kestänyt, eikä Väliaho ollut tarpeeksi hyvä täyttämään Puhtimäen saappaita.

Nyt seurajohto on vaihtanut Korhosen Huotariin ja samalla kurssi on kääntynyt taas noususuuntaan. Väliahon paikalle hankittiin jälleen top3-lukkari ja linjaan hankittiin Lieto. Nyt on taas mahkut aina finaaleihin saakka.

Olen todennut, että finaaleissa kohtaavat yleensä ne joukkueet, joilla on sarjan parhaat lukkarit. Puhtimäki ja Kivipelto ovat parhaat, mutta Kosonen on minun silmissäni numero 3. Mielenkiintoista nähdä, pystyykö numeron 3 lukkarin omaava joukkue pudottamaan finaalista jomman kumman niistä, joilla lukkari on vielä vähän parempi. Jännät pleijarit tulossa ensi syksynä.
Ei kurssi ole vielä kääntynyt yhtään mihinkään muuta kuin teoreettisesti. Yhtään peliä ei ole vielä pelattu.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.