Supervuoro Verkkolehti »

IPV 2016

Vs: IPV 2016

Pysytään asian sivussa.

IPV ja KaMa ratkonevat huomisaamuna Tenavaleirin poikien klpasarjan B-lohkon kärkipaikan ja suoran välieräpaikan. Hävinnyt puolivälierään samoin kuin kaikella todennäköisyydellä HP vai onko se varmaa jo kun HP voitti keskinäisen ottelun ja KeKi pääsee maksimissaan tasapisteisiin. Ja taitaa juoksuerollakin olla selvä peli jo kun molemmilla yksi ottelu jäljellä ja HP on +53 ja KeKi -7. HP:n puolivärierävastustaja todennäköisesti Kopla tai sitten Tahko. Jos redsien tenavat joutuvat puolivälieriin niin vastustaja sitten Jyväskylän Kiri.

Tenavaleirin poikien kilpasarjan pohjoisin jatkoonmenijä näemmä Jyväskylän Kiri. Tyttöjen puolella eteläiset joukkueet eivät menesty ihan yhtä hyvin.

Juoksua huutaisi kun lokit pidettiin nollilla, hoitaisivat jo superissa, kotareista ei koskaan tiedä.

Minimitavoite eli kaksi pinnaa sieltä tuli. Kolmekin oli tarjolla, mutta P. Kulmala oli eri mieltä. Toivottavasti pajatson tyhjennys tuli edes hyvällä lyönnillä.

Liukulle taas kuusi lyötyä. Alkaa olla aika lailla kotiuttajien eliittiä tässä sarjassa. Lattukin palasi vähintäänkin tasolleen. Ulkopelin tekeminen on kokonaisuudessaan kaukana siitä mitä pitäisi nousua hakevalla joukkueella. Päästettyjä on kohta jo yhtä paljon kuin koko toissa kaudella.

Sijais-Leija sanoi:
Toki on fakta sekin, että IPV on hävinnyt viimeksi toukokuussa. Kuitenkaan peli ei ole ollut kovinkaan monta kertaa sitä, mitä tällä materiaalilla voisi odottaa. Ennakkoon heikommaksi (pelinjohtajien veikkauksissa, ei toki täällä) tiedetty SiiPe nyt on kuitenkin yhä kiistatta edellä.

Kannattaa muistaa SiiPestäkin, että käytännössä ainoat vahvistukset tällä kaudelle ovat Vainikainen ja aika pieneen rooliin jäänyt Lähdesmäki, kun Tolonen ei ilmeisesti ole ollut pelikunnossa. Siellä on kuitenkin tajuttu ottaa valmennuksessa oppia sieltä missä osaamista on eli Sotkamosta. Niin huima tasonnosto on viime kaudesta tapahtunut, että väkisinkin miettii, onko muualla tehty hommia ihan samalla tasolla kuin siellä. Ei nykypäivänä enää pärjää ainakaan Superissa 70- tai 80-luvun opeilla, kun peli on kuitenkin kehittynyt aika lailla niistä ajoista.

Sijais-Leija osuu tässä naulan kantaan! Menestyminen ykkössarjassa on kiinni enemmänkin harjoittelun tasosta, ei niinkään kokoonpanoista. IPV:n taso ei vastaa joukkueen edellytyksiä.

IPV menettää liikaa yksittäisiä pisteitä, ja usein vielä joukkueille jotka pitäisi hoitaa puolivaloillakin. Ja jossain vaiheessa Siipekin pitäisi ottaa kiinni ja mennä vielä ohi. Siipe pelaa kuitenkin jotenkin varmemmin kuin IPV.

Ana Lyysi

Noin voisi ajatella, mutta tilastot puhuvat toista. Viimeisestä kahdeksasta ottelusta SiiPe on luovuttanut 6 pistettä ja IPV vain 4.

Tarkastelujakso voidaan tietysti valita monella tavalla. Jos otetaan viisi edellistä, ovat molemmat menettäneet kolme pinnaa ja Manse ainoastaan kaksi.

E-pojat menivät muuten välieriin.

Ana Lyysi

Ja IPV:n vastustajat olivat noissa pistemenetyksissä UPV, HP, Manse ja Lievestuore.

SiiPellä puolestaan Lievestuore, Pöytyä, Kuopio ja Ulvila.

Ana Lyysi

Sijais-Leija sanoi:
Tarkastelujakso voidaan tietysti valita monella tavalla. Jos otetaan viisi edellistä, ovat molemmat menettäneet kolme pinnaa ja Manse ainoastaan kaksi.

E-pojat menivät muuten välieriin.

Pystytkö sitten noiden viiden ottelun perusteella vahvistaa alkuperäisen väitteen SiiPen varmuudesta?

Itse valitsin aikajaksoksi noin kuukauden.

Ana Lyysi sanoi:
Pystytkö sitten noiden viiden ottelun perusteella vahvistaa alkuperäisen väitteen SiiPen varmuudesta?

Se oli Maneesin väite, mutta kuten hän totesi: SiiPelle riittää tasatahtikin, IPV:lle ei. Itse olisin hiukan huolissani myös Mansen vireestä.

Ana Lyysi

Sijais-Leija sanoi:
Ana Lyysi sanoi:

Se oli Maneesin väite, mutta kuten hän totesi: SiiPelle riittää tasatahtikin, IPV:lle ei. Itse olisin hiukan huolissani myös Mansen vireestä.

Siihen väitteeseen minä vastasin tuolla tilastolla, joka sinulle ei kelvannut. Mutta minulle kelpasi se sinunkin tilasto. Kaksi tai kolmekin tasaista joukkuetta sarjassa on. Se, kenelle se kääntyy, on jännä kisa. Itse en usko, että se kääntyy SiiPelle. Se kääntyy joko IPV:lle tai Manselle. Uskon edelliseen, koska IPV on osoittanut kykyä kääntää tiukat matsit edukseen. Kymmenen voiton putki on vakuuttava osoitus.

Ana Lyysi sanoi:
Siihen väitteeseen minä vastasin tuolla tilastolla, joka sinulle ei kelvannut. Mutta minulle kelpasi se sinunkin tilasto. Kaksi tai kolmekin tasaista joukkuetta sarjassa on. Se, kenelle se kääntyy, on jännä kisa. Itse en usko, että se kääntyy SiiPelle. Se kääntyy joko IPV:lle tai Manselle. Uskon edelliseen, koska IPV on osoittanut kykyä kääntää tiukat matsit edukseen. Kymmenen voiton putki on vakuuttava osoitus.

Miten niin ei kelvannut? Kunhan totesin, että kahdeksan ottelua ei ole mitenkään muita määriä parempi mittari, mutta ei se tietysti ole huonompikaan kuin vaikka tuo viisi. Jos pelinjohtajien arvioon on uskominen, piti IPV:n olla selvästi SiiPeä ja varsinkin Mansea parempi, joten mistään onnistumisesta ei voida puhua tapeltaessa tiukasti näiden joukkueiden kanssa. Täällä tosin SiiPe noteerattiin ennen kautta vähintään yhtä vahvaksi kuin IPV.

Itse en lähde arvaamaan. Kaikilla on mahdollisuutensa, mutta SiiPe on parhaissa asemissa, jos vain pää kestää. Redsien nousua toivon, mutta paljon pitäisi joukkueen muuttua, jos Superissa aiotaan alkuunkaan pärjätä.

Siili

Tiukkojen pelien kääntäminen ei kelpaa ennustuksen perusteeksi. Siipe(kin) on niitä kääntänyt itselleen. Ehkä useampia kuin IPV. Myös Puijo on näin toiminut. IPV:llä on materiaali ylivoima ja jos se pystyy pelaamaan sen mukaan , kärkipaikka on lähellä.

Hamina näyttäisi pyörittävän ihan miten tahtoo. Ei tuo ulkopeli taida vain yksinkertaisesti riittää mihinkään.

Forumin mukaan pelikiellossa oleva Mäkelä taisi juuri ratkaista ekan jakson. Edelleenkään yksi punainen ei tuo automaattisesti pelikieltoa.

Muhoksella samaan aikaan melkoisia vaikeuksia saada Siilinjärvellä miestä edes kakkoselle.

Mäkelähän taisi saada pelirangaistuksen....

Pelirangaistus johtaa ottelusta sulkemiseen loppuajaksi ja yhden pisteen merkitsemiseen
rangaistuspistetiliin, minkä lisäksi sarjaa johtava elin voi määrätä lisärangaistuksen.

Juh. PR minunkin mielestä kurinpitolistalla oli.

Sijais-Leija ei tämä vielä pelattu peli ole

MieVaan sanoi:
Sijais-Leija ei tämä vielä pelattu peli ole

Luoman kopinnostopalolla taas vähän lähempänä ainakin tämä jakso. Kaksi pinnaa tietysti on senkin jälkeen jaossa, mutta SiiPe ottanee taas melko todennäköisesti kolme.

Muhos ekalla jaksolla: nolla kolmostilannetta ja viisi kärkkäriä 18 % tehoilla. Yrittäisivät edes.

Hamina ei sit palottomasta ajosta saanut juoksuja. IPV joutui vaihtamaan Niemisen kentälle ku hmm Myyryläinen taittoi nilkkansa

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.