"Tilastoniilo tietää enemmin kuin julkisuudessa sanotaan? Hämäläinen siirtyi 1+1 sopimuksella HP:hen ei siis ole vuokralla. Täysin vapaa jäämään HP:hen tai lähtemään muualle.Tuolla logiikalla Eskelinenkin on sit kasvamassa ja Kuitunen - tai näinhän Kopla Kuitusen kohdalla esittää kait webbisvuillaan - ja sit Toikkaon HP:lla kasvamassa Koplassa. Kun on HP:nkasvatti eikä ole Koplan kanssa ensi vuodesta sopimusta?"
Mitä näistä spekuloinneista hermostumaan, yhtä loogisia kaikki tyynni. Näyttää monasti jostain syystä ottavan pattiin, jos erehtyy mainitsemaan omassa seurassa nyt pelaavan mahdollisena kandidaattina siirtymään muualle. Loppupeleissä kaikki ovat, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Täällä saa spekuloida ihan mitä vain ilman, että sillä on vaikutusta tuleviin tapahtumiin. Ei minulla mitään tietoa ole, joten olkaa kaikki rauhassa näiden epäloogisuuksieni kanssa.
Luulen kuitenkin, että onhan Koplalla - kuten jollain Jymylläkin - ollut nuorten pelaajien kanssa urapolusta puhetta, minne kannattaa kehittyäkseen mennä ja voisiko joskus tulla takaisin. Eikä kukaan ketään omista. Ajattelen vain niinkin yksinkertaisesti, että jostainhan Koplan on täydennystä hankittava, jos Nurmio ja joku muukin lähtee ja vielä jos joku lopettaa. Tapahtuivatpa pois siirtymiset ensi kaudelle tai joskus myöhemmin, joka tapauksessa niitä tulee tapahtumaan ja joukkue uusiutuu 1 - 3 pelaajaa/kausi.
Kuten olen joskus aiemminkin todennut, Kouvolaan, jos nyt minnekään, ei ole mitään valmista jonoa pelaajia kärkkymässä paikkaa. Helpointa on kuitenkin tarvittavaa täydennystä saada joskus Koplassa pelanneista junioreista, etenkin omista kasvateista. Tuleeko mainituista Koplalle potentiaalisista nuorista, muualla pelaavista yhdestäkään koskaan enää uudestaan Koplan pelaajaa, jää nähtäväksi. Uskoisin, että joistakin tulee, jos on välit kunnossa Koplaan ja työ/opiskelukuviot eivät ole esteenä. Palkkaa Kopla maksanee saman verran tai ehkä jopa hieman enemmän kuin joku kilpaileva seura.
Pelaajat pelaavat siellä, missä haluavat, jos ko. seura myös haluaa. Niillä mennään ketä on ja täydennystä haetaan niistä, jotka ovat siirtomarkkinoilla kyllin irtonaisia.