Niemen tosiaankin betonoitua, tilanteesta ja kunnosta riippumatonta etulyöntiasemaa suhteessa Korhoseen, olen minäkin miettinyt pitkään. Näinhän mentiin myös Yli-Saunamäen johdolla, tosin silloin Niemi oli varmemmassa lyönnissä kuin tällä kaudella, mutta silti. On vaikea uskoa, että Niemi itse tuollaista asemaa olisi vaatinut, ja voisi tehdä hänellekin hyvää, että vastuuta ei kasautuisi harteille liikaa varsinkaan silloin, kun lyönti ei toivotulla tavalla kulje. Kahden palon kotiutustilanteissa järjestyksen ymmärrän, mutta palottomissa tai yhden palon ajoissa olisi sikälikin järkevää laittaa Korhonen ensin lyömään, koska häntä ei ole aina ihan pakko jatkotilanteissa kopittaa pois juoksemasta.
Toinen asia, mikä mietitytti tänään mutta aiemminkin, on se, että miltei järjestään vapaat lyönnit suunnataan takakentälle, jolloin melkein kaikki niistä menevät selvästi laittomiksi. Niemen ja Korhosenkin ohella näin tapaa olla myös Patovalla tällä kaudella. Esim. tänään ja erityisesti kotareissa tuo oli silmiinpistävää. Kakkosrajaleikkureita ei taidettu yrittää koko pelin aikana.
No mutta, Kiteehän oli hyvä tänään, on ollut jo muutamankin pelin verran (voitti mm. Mansen vieraissa), joten ei sinänsä ole häpeä hävitä heille. Olen jonkin verran noita heidän pelejä vilkuillut, ja siellä on tapahtunut selvä rytminvaihdos ja pelin tuoreutuminen suhteessa aiempaan kauteen. Tahkon ongelma on vähän päinvastainen: peliä junnataan hyvine ja huonoine hetkineen aika samalla tavalla pelistä toiseen eikä pelaamiseen ole tuotu eikä saatu uusia elementtejä ja aineksia.