Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2023

Jaa, Voi ollakin että ensi kaudella kopparipari on Raesmaa-Nurmio. Raesmaa tykittää somen mukaan kovia tuloksia testeissä, kova käsi!

Mihin pistät niemen?jos kaikki kunnossa terveydellisesti vaikea ohittaa
JiiNiemi- mies pieni ,voisitokiollavaikkasiepparina ,muttasiltipanisinjokeripaitaan .

Hyvä, että täällä on keskustelua mahdollisesta kokoonpanosta sillä allekirjoittaneella on huolta joukkueen menestyksestä. Uusi pelinjohto ja Eskelinen Vikströmin paikalla vaihtajana ovat keskeisimmät huolenaiheet. Samaa mieltä tuntuu olevan Arffmankin, joka Elmossa kirjoitti Tahkon joukkueessa olevan rakenteellisia puutteita. Huolestuttaa kyllä mihin tällä joukkueella pääsee. Mikä on esimerkiksi Riku Niemen rooli sisäpelissä tulevalla kaudella? Kyllä viime vuonna ennen kauden alkua oli luottavaisempi fiilis kuin nyt. Huolestuttaa!

Mikä nyt niin huolestuttaa? Parit harkkapelit takana, hyvin on pärjätty. Minä olen ihan luottavaisin mielin. Mikä parasta, ennakkoon vielä tasaisempi kärki. Toki Vive ja Sojy ne ennakkosuosikit, monen papereissa. Moni joukkue mm. Tahko ne voi kuitenkin haastaa. Hyvä tästä(kin) tulee.

Aamukahvipöydässä mystinen herrasmies kertoi, Rippe olisi menossa Mansen naisten 2.Pelinjohtajaksi?

Toki, ihan selvää en saanut kun mutusti laskiaispullaa samalla.

Jaa, Voi ollakin että ensi kaudella kopparipari on Raesmaa-Nurmio. Raesmaa tykittää somen mukaan kovia tuloksia testeissä, kova käsi!
Kova käsi ja eittämättä potentiaalinen koppari tulevaisuuteen. On aika suoraviivaista laskea, että kova heittokäsi tarkoittaa parempaa kopparia. Pihkalassa on ihan viime kausinakin nähty, että kopparilta vaaditaan vähän enemmän. Esimerkiksi Rouhiaisen kohdalla olisi ollut ihan sama, vaikka olisi heittänyt 230km/h tutkaan, kun keskittyi liian usein huonon sijoittumisen takia juoksemaan pallon perässä - ei sen heittämiseen. Rouharin kohdalla taisi olla kyse itseluottamuksen romahtamisesta niin sisällä kuin ulkona. Eikä tässä väheksytä Lukaa, vaan pohditaan kopparipelaamista kokonaisvaltaisesti. Jos Raesmaa paikan nappaa, olen vain iloinen oman kasvatin puolesta, mutta pelkkä kova heittokäsi ei tee vielä huippukopparia, josta Niemellä on kuitenkin orastavia näyttöjäkin jo.

Uusi pelinjohto ja Eskelinen Vikströmin paikalla vaihtajana ovat keskeisimmät huolenaiheet.
Vikströmin vahvuus oli ihan järkyttävä etenemistaito, mutta kauden lopulla heittäisin mutulla, että eipä se ykköstilanteen purkaminenkaan pelkkää auvoa ollut. Ulkopeliähän (heittokättä) Arfmann kritisoi myös viime kaudella. Linjassa hän oli kuitenkin enemmän kuin mies paikallaan ohjaten koko ulkopeliä yhdessä KT:n kanssa.

Enemmän kuin Eskelisestä tai Niemestä, olen huolissani pelinjohdosta. Viime kaudella Tahkossa pelattiin ensimmäistä kertaa hetkeen voitokasta pesäpalloa suhteessa materiaaliin. Toivon todella, ettei Bragge ole tullut organisaatioon oman pelikirjansa pyssyjä paukutellen, vaan hienosäätämään jo hyvin toimivaa "pelikirjaa". Eli kuuntelee myös pelaajistoa pelin suhteen.

Edellä mainittuun pelaajiston kuuntelemiseen liittyy se kaikista suurin huoleni. KT on tunnetusti kaveri, joka sotkamolaiseen tapaan on lajin ikuinen opiskelija.

Mikä siis on tämä case-Rantanen. Kävelikö kakkos-PJ kaikkien yli hyllyttämällä Huuskon? Eikai niin voi käydä, että Bragge olisi vastoin omaa tahtoaan hyllyttänyt joukkueen kiistattoman tähtipelaajan? Koska hänen käsissään valinnan olisi pitänyt olla ennen Rantasta. Tai vaikea uskoa, että missään muualla 2pj hyllyttäisi pelaajia ja pelinjohtaja imeskelisi peukaloa taustalla. Vielä vähemmän, että sanavalmis konkari Bragge tekisi näin.

Oli miten oli, vastoin ilmeisesti yleistä käsitystä luotan joukkueeseen niin pitkään kuin joukkue antaa siihen syyn. Minäkin olen täällä saanut joskus "huonon fanin" leiman (ja menettänyt kiinnostusta osallistua keskusteluun "oikeiden fanien" mielipiteiden rinnalla), kun olen kritisoinut asioita tekemieni huomioiden perusteella. Olen varmasti myös ensi kesänä kriittisellä linjalla, kun siihen on mielestäni syytä. Perustan kritiikkini nähtyyn ja koettuun, en HTT:n mielipiteisiin. Siihen asti uskon ja luotan joukkueeseen ja jokaiseen pelaajaan. Takana on pitkä talvi, jonka aikana todellinen urheilija on ehtinyt kehittyä.

Elk

Fiksuinta palstan antia pitkään aikaan @Bout ilta. Jokseenkin kaikesta voi olla samaa mieltä. Esimerkiksi tuosta pelaajien kuuntelemisesta, ja varsinkin sellaisten jotka itse haluavat tutkia ja kehittää peliä. Kuulin taannoin erään toisen lajin huipputasolta, kun pelaaja kehui modernia valmentajaa siitä, että tämä aidosti kuunteli tärkeissä asioissa tai jopa pelitilanteissa kaikkien pelaajien mielipiteitä, mutta totta kai teki itse lopulliset päätökset.

Mielenkiintoista muuten, että Arffamanillakaan ei ollut oikeastaan mitään sanottavaa case Huusko-Rantasesta. Yleensähän hän on ainakin tietävinään kaikkien asioiden taustat ja kiemurat. Ehkäpä hyväkin näin.

LBC

Bragge, Eskelinen ja Ikonenhan meet again, muutaman vuoden takaa. Vuosi ei tainnut häävi olla Eskeliselle Braggelle eikä oikein Kiteellekään.

Braggehan laittoi Jessen sivuun lautaselta silloin tällöin. En tiedä, oliko vain tyytymättömyys Eskelisen lukkarointiin (seuraava vuosihan oli Jessellä ensimmäinen kova vuosi sisällä ja onnistui ulkonakin), vai oliko muita syitä. No toki Liukku oli aika mielenkiintoinen kaveri lautasella. Toivottavasti sieltä ei ole jäljellä jumeja.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.