Kyllä sen kuuluttajan pitäisi muitakin keinoja löytää, jos tarkoitus on hehkuttaa omaa joukkuetta, muutakin kuin "kädet, kädet, kädet". ja "lisää käsiä". Sinänsä olen ihan tyytyväinen kaverin lajitietoon ja ääneen yms, mutta noita "käsiäkäsiä" tulee yhden ottelun aikana niin monta kertaa, että se on itselleni kääntynyt jo vähän vitsin puolelle. Mutta on noita kuuluttajia monia huonompiakin.
Otteluohjelmahan Tahkolla menee viimeisen kymmenen ottelun osalta helpompaan kategoriaan. Nyt tän viikon Sotkamon jälkeen on kärkijoukkueista jäljellä Manse ja Kopla vielä kertaalleen elokuussa. Muut seitsemän on helpompia. Imatra toki viikon päästä, ollut tällä kaudella pirullinen. Molemmissa aiemmissa peleissä Tahko oli vastaantulija.
Mutta en mä nyt tiedä tarvitaanko tässä mitään erillistä motivaatiopuhetta voiton tavoitteluista. En usko hetkeäkään, etteikö Tahko itse uskoisi lähtevänsä Jymyä haastamaan. Tänään se nähtiin ekalla jaksolla, että heidänkin sisäpelinsä voi olla jäässä, kuten se oli Tahkolla toisella jaksolla Kiteetä vastaan. Roope tänään 0/5. Jos torstaina olisi samat lukemat, veikkaan että Tahko on aika lähellä voittoa.
Mutta nyt kun itsestäänselvyyksiä ladellaan, niin onhan se Tahkonkin sisäpeli ajateltu noiden jokerien kautta, ja tehot ovat viime aikoina olleet kyllä miten sen sanoisi nätisti...suuren osan aikaa kateissa. Jos niitä tehoja toisaalta pitää etsiä, niin mieluummin nyt kuin kuukauden päästä.
Joman ohitukseen uskon sarjataulukossa kyllä, mutta se on sitten eri asia, mitä viidennellä sijalla saavutetaan vrt. kuudenteen, kun näkisin, ettei kotietuun kuitenkaan ole mahiksia. Siihen pitäisi tapahtua jo ihmeitä. Pieni ihme on sekin, jos Tahko yhdeksänneksi vielä viimeisellä kolmanneksella tippuisi. Siinä mielessä tilanne on melko turvallinen ja pitäisi olla aika rento.
Nyt kun tuosta valintaprosessista luovuttiin ja sijoitukset määrittävät taas puolivälierät, en osaa sanoa, onko Tahkolle optimaalisin vastus Kopla vai Manse. Sotkamo se ei ainakaan ole, Vimpelistä nyt puhumattakaan.
No, sillä viidennellä sijalla saa sen Sotkamon. Jos ei nyt aivan ihmeitä ala tapahtua?