Nyt oli vertailukohtana sarjan paras lukkari (Heimonen), joka näytti jälleen, miten kaarta viedään. Ja on tehnyt sitä useimpia muitakin joukkueita vastaan, Rantaset ym eivät asiaan juuri vaikuttaisi.
Heimonenhan on lukkarina kuin kopio parhaiden päivien Rantasesta. On siis aika kova väite, että Rantasilla ei olisi vaikusta Heimosen pelaamiseen, kun Rantanen on hakenut sitä syöttölinjaa vastaavilla tempuilla jo silloin, kun Heimonen on syötellyt lähinnä saippuakuplia tarhan pihalla. Hyvinkäällä Heimonen sai syötellä aivan miten halusi ja kaarella joku yskäisi kainaloonsa väärää ja levitteli sitten käsiään, mikset kuunnellut.
KT ei ole vielä voittava lukkari, mutta eväät siihen on. Ihan samaa Puhtimäestä sanottiin vielä ~vuosi sitten. Putella itseluottamus kasvoi niin korkeaksi kevään aikana, että olisi voinut heittää vaikka yläkautta syötön ja se olisi pudonnut lautaselle. Olen todennäköisesti harvinaisuus, kun olin/olen sitä mieltä, että Putte oli jo Hyvinkäällä siinä top3-tuntumassa. Hyvinkään aikoina minulle kerrottiin, että Putte on vain nostelija, ei lukkari. Nyt minulle kerrotaan että Putte pitäisi valita vuoden lukkariksi.
Sitten olisi kiva aina välillä perustella näitä, kun puhutaan ettei Tahkolla ole sitä ja tätä. Esimerkkeinä, että Nikkanen on vain (hyvää) keskitasoa kopparina. Miksi näin ja ketkä edustavat sitten sitä parhaimmistoa. Ei tarvitse edes välittää puolista, niin heittäisin Puputin, Piiponniemen, Velpe Yli-Hirvelän, hyvien päivien Ville Postin ja Jussi Hurskaisen kärkeen, mutta ei Metu noille nyt juuri häviä. Parhaat pelaavat rajoilla (yleensä onnistuen) ja joskus tulee läpäreitä sen takia, Puputin huonoista ulkosuorituksista voisi kirjoittaa kirjan ja viimeksi eilen Piiponniemi arvioi lentoradan täysin väärin ja päästi KeKiä vastaan lyönnin läpi.
Ja toisena, ketkä ovat niitä pelejä kääntäviä top3-pelaajia? Kuinka paljon niitä on muilla ja koskeeko tämä vain sisäpeliä + lukkareita? Ei ole nimittäin kovin helppoa tehdä mitään top3-listoja ja mulla on Tahkosta vaihtoehto pariinkin kategoriaan, joista voidaan keskustella, jos halutaan.