Masa.....
Vs: Hyvinkään Tahko 2017
Ryde menee hyvinkäälle!!!
Ryde menee hyvinkäälle!!!
-Janski- sanoi:Näin paljon ei ole kutkuttanut pelissä vähään aikaan, kuin tänään pari tuntia ennen matsia.
Minut on rehellisesti sanoen yllättänyt se, kuinka käytännössä kaikki lajin seuraajat olivat valmiita kirjoittamaan tuon sarjan 3-0 JoMalle, Kolmessa se voi toki ratketa vieläkin
Todellisuudessa nämä ihmiset ei varmaan nähneet kumpaakaan runkosarjaottelua, tai ainakaan muista niitä. JoMa on ollut Tahkolle suhteellisen mielekäs vastus tällä kaudella, ja juuri kuten sossu tuossa sanoi, ainakin Pihkalan peli oli hyvin hallinnassa, vaikka lopulta kääntyikin. Niemi - silloin ei yhtään mitään. Aleksi Rautiainen - silloin ei yhtään mitään. Puten toiminta tylsytti aseet, ihan kuten viikonloppuna Joeensuussa. Ja sen se voi tehdä myös vallan hyvin tänään uudestaan.
Tietysti tämä on fanin näkökulma, ja varmasti JoMan pukukopissa ja treeneissä on keskitytty nyt tarkemmin. Ei tämä silti mikään valtava yllätys pidä olla. 0-2 olisi sitä vähän enemmän jo tämän illan jälkeen. Mutta ei Tahkoa voi tästä ulos kirjoittaa. Jos taulukko ratkaisisi kaiken, niin eihän mitään playareita pelattaisi.
Vuonna 2007 aika moni oli jo pudotuspelien ekalla kierroksella tiputtamassa Tahkoa, ja mitä pidemmälle kausi eteni, sen varmempia oltiin, että nyt loppui rahkeet tähän. Paitsi, ettei loppuneet.
Räpylä pitää nyt hyvin, paljon paremmin kuin muutamalla viime kaudella. Sisäpeli tarvitsee vielä paljon enemmän varmuutta ja uskallusta. Reilusti vaan rallattelua rajoihin myös. Ei voida laskea, että jatkossakin JoMa kykenisi vain 2 juoksua/ ottelu tahtiin, vaan pitää lyödä myös itse paremmin ja lujaa. Jos tähän saadaan vielä tason nostoa, niin JoMalla on tiukka paikka edessä. Vaikkakin vielä parin tunnin ajan ainakin se on toki suosikki viemään sarjan.
Nicor sanoi:Tulihan se tuttu Tahko lopulta esiin. Helppo loppusarja tulossa JoMalle
Nuori sossu sanoi:Nicor sanoi:Tulihan se tuttu Tahko lopulta esiin. Helppo loppusarja tulossa JoMalle
Onko tämä Nicor Joensuun vai Tahkon kannattaja? Ukko kirjoittaa aivan outoja. Peli oli ihan voitettavissa. Ekaa jaksoa johdettiin 3-0. Nuorten pelaajien kokemus ei vain vielä riitä. Pää ei kestä voittamista.
Tahkon otteluja käyn silloin tällöin katsomassa; niin kotona kuin vieraissa. Jostain syystä satun näkemään ne Tahkon kehnoimmat ottelut. Tänään ainoastaan ensimmäisessä sisävuorossa oli hyviä elementtejä ja tuli kolme juoksua. Toisaalta samaan vuoroon tuli myös kaksi idioottimaista paloa. Eli ne Tahkon tutut tavaramerkit olivat esillä heti alusta lähtien. Itse olin täysin varma, että Tahko häviää ottelun sillä hetkellä kun Puhtimäki antoi vapaataival-juoksun. Seurasin Tahkon ulkokentän olemusta tuolla hetkellä ja oli täysin selvää, että henkinen selkäranka katkesi juuri tuolla hetkellä.Nuori sossu sanoi:Nicor sanoi:Tulihan se tuttu Tahko lopulta esiin. Helppo loppusarja tulossa JoMalle
Onko tämä Nicor Joensuun vai Tahkon kannattaja? Ukko kirjoittaa aivan outoja. Peli oli ihan voitettavissa. Ekaa jaksoa johdettiin 3-0. Nuorten pelaajien kokemus ei vain vielä riitä. Pää ei kestä voittamista.
Minulla jäi ihan samanlainen kuva tuosta Puhtimäen väärästä. Ja tosiaan tahkon on joitakin tilanteita pakko pelata riskillä, koska peruspelaamisen taso ei tällä hetkellä Joensuun kaatoon vielä riitä. Sillä kuuluisalla virkamiespelillä tuskin yhtäkään jaksoa napataan.Elk sanoi:Olikohan se Puhtimäeltä vahinkoväärä? Ehkä oli, mutta itse tulkitsin enemmän korkeaksi riskinotoksi, eli että yritti riskilä pitää Niemen edelleen kurissa - syöttö oli vähän samanlainen lyöjään päin syötetty, millä kurissa pitäminen oli aiemmin onnistunut. Korkeaa riskiä oli myös Keron yrityksessä toistaa kakkosrajan läpäri, mikä oli Joensuussa onnistunut, mutta nyt siitä tuli kaksi paloa. Minusta oli ja on ihan oikein pelata riskilläkin, kun vastassa on kuitenkin runkosarjan voittaja. Edelleenkäään Tahkolla ei ole mitään hävittävää. Itse en haaveile välieriin pääsystä, mutta sunnuntain voitto maistui ja jos vaikka jakso tai pari vielä saadaan kammettua, olen siihenkin tyytyväinen. Tulevaisuutta varten tässä pelataan, ja vaikka tänään vähän taannuttiinkin, niin kyllähän peliä on kuitenkin ihan toisella tavalla pystytty rakentamaan kuin aiemmin kesällä itseä selvästi parempia joukkueita vastaan. Kolmostilanteistakin tuon voi lukea. Eteenpäin on menty ja mennään. Sama näyttää olevan muuten noissa muissakin pareiissa: materiaaliltaan huonommat pistävät ihan kunnioitettavasti paremmilleen kampoihin, mutta lopulta on taivuttava materiaylivoiman edessä. Voi hyvin olla, että viimeisissä peleissä pelit ratkeavat sitten jo kunnolla.