Kiva jakso muuten, mutta kunpa Eronen antaisi itselleen luvan olla yrittämättä puhua kirjakieltä.
Tämänhetkinen sekasotku on raskasta kuunneltavaa. Erosella on vahva toimittaja-minä, ja sen kanssa hän osuukin aivan häränsilmän keskelle tv-tuotannoissa, puhumalla hyvin luontevasti kirjakieltä.
Podcasteissa ei se ei kuitenkin toimi, vaan niihin kuuluu toisenlainen, vapaampi ja jutustelevampi tyylilaji, koska podcastissa sisältö on toisenlainen. Erosen nyt linjakseen ottama "minun mielestäni... ", "minä en nyt oikein tiedä mitä minä sanoisin" -puhe (enkä puhu sisällöstä vaan ihan pelkästä muodosta), joka sitten vääjäämättä aina välillä retkahtaa puhekieliseksi, varsinkin silloin kun juontajat pikkuisen haastavat toisiaan tai pitää puolustaa omia arvauksiaan kauden alussa tai muulla tavoin ollaan vahvimmin jutustelumoodissa, ei vain toimi. Sen sijaan, että se vaikuttaisi puolueettomalta ja ammattimaiselta, vaikutelma on tärkeilevä. Sisällön ja muodon täytyy aina olla synkassa eikä se nyt ole sitä. Puhekielikin voi olla huoliteltua.
Tokkari on sen sijaan ihanasti rentoutunut ja päästänyt irti rasittavasti pätemisestä. Nykyään häntä on TODELLA MIELLYTTÄVÄ kuunnella. Tämä pätee myös ruutu-tuotantoihin! Hyvä Antti 🧡
Ja kunhan Eronen tiedostaa, että on täysin ok sanoa "mun mielestäni" tai "vaikea on päättää mitä tässä nyt pitäis ajatella" eikä nyt tarvitsekaan vetää kuin uutistenlukija, niin on Erostakin. Hyvä Olli 💛