Supervuoro Verkkolehti »

Hutunkeittäjät-podcast

LBC

Tässä saattaa olla jotain uutta ja mielenkiintoista

Aika raskasta kuunneltavaa välillä Hutunkeittäjät. Aika paljon turhaa lätinää, yritetään olla "hauskoja" ja tuntuu, että molemmat harkitsevat koko ajan mitä sanovat (hidastaa ulosantia). Molemmat juontajat hokevat kilpaa "tuota". Tosin viimeisimmässä jaksossa Eronen oli tätä vähentänyt, siitä peukku.

Näen, että podcastissa olisi potentiaalia paljon parempaan suoritukseen. Uskonkin että kesään mennessä toiminta paranee.
Pitää nostaa kuitenkin hattua, että tekevät podcastia myös talvella. Välillä myös tänä talvena on tullut hyviäkin jaksoja.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Hutunkeittäjät luo katsauksen poikkeuksellisen mielenkiintoiseen miesten Ykköspesiskauteen. Useampi joukkue on ilmoittanut tavoitteekseen Ykkösen mestaruuden ja nousun suoraan Superpesikseen.

Tuleekohan noita kausiennakoita miten? Toivottavasti eivät miesten, että naisten ennakkoa käy läpi samaan jaksoon, jää muuten analyysit lyhkäiseksi.

*Puhun tässä nyt siis Hutunkeittäjien kausiennakoista, en muun median/pelinjohtajien

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Hutunkeittäjät nyt myös Ruudussa kuvan kanssa.

Hyvä kehitys mutta voisi jonkinlaisen äänen normalisoinnin vetää jälkikäsittelyssä ennen purkkiin laittamista, Tokkarilla ja Ollilla ihan eri volyymit tässäkin pätkässä ja olisi sinänsä helposti korjattavissa.

Hutunkeittäjät nyt myös Ruudussa kuvan kanssa.

Hyvä kehitys mutta voisi jonkinlaisen äänen normalisoinnin vetää jälkikäsittelyssä ennen purkkiin laittamista, Tokkarilla ja Ollilla ihan eri volyymit tässäkin pätkässä ja olisi sinänsä helposti korjattavissa.
En ole ihan varma mitä lisäarvoa kuvasta tämmöisessä kontekstissa on, paitsi se, että Suplassa mainokset keskeyttää ja Ruudussa ei. Mikä on tietysti omalla kohdalla hyvä. Mutta osittain tuosta volyymin normalisoinnin puutteesakin johtuen on joutunut vähän palastelemaan tuon katselua lyhempiin osiin. Käy raskaaksi.

Tietysti se Anttikin voisi viisikymppiä investoida mikkiin johon puhua, eikä mihinkään pieneen läppärin reikään. Kukaan kuka tällaisista puheluista rahaa tekee, ei puhu pelkkään koneen sisäiseen mikrofoniin. Oikeasti.
Mutta ehkä tämä lähetys oli poikkeus näin lähellä tuota ulkomaan reissua, eikä näitä ole laajemmalti tarkoitus nauhoitella kotona, vaan enimmäkseen studiossa, kuten ennenkin?

Uusimman jakson parasta antia oli totaalityrmäys pesiksen pelaamiselle jalkapallostadionilla (pl. Fuengirola). Eihän Erosella ja Tokkarilla välttämättä mitään vaikutusvaltaa ole, mutta harva on sanonut noin suorasanaisesti sitä, ettei Seinäjoen viime viikonlopun kaltaisia häpeällisiä tapahtumia toivottavasti tule enää lisää. No, ainakin se Valkeakoski vielä tulee.

Pienen napautuksen sai myös Meilahden olosuhde, vaikka siellä kentän pinta pelaamiseen sopiikin.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Ansiokkaat puheenvuorot Kinnusen tilanteesta. Onko Kinnunen jo ensi kaudeksi tehnyt savoon päin sopimuksen?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Hutunkeittäjien vieraaksi saapuu pesäpallovälineiden asiantuntija, Karhu Pesiksen myyntipäällikkö Kai-Markus Lilli, joka avaa välinevalmistuksen saloja.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Tällä kertaa Hutunkeittäjien nuotiopiiriin istahtaa Pesäpalloliiton toiminnanjohtaja Miika Rantatorikka. Keskustelussa pureudutaan pelin kehityksen ytimeen: miten pesäpallosta tehdään entistä vauhdikkaampaa ja katsojaystävällisempää unohtamatta sen perinteitä?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Hutunkeittäjät pureutuvat miesten ja naisten sarjojen alkukauteen: ketkä ovat yllättäneet, ketkä alisuorittaneet ja mitä kaikkea taulukon tasaisuus kertoo sarjojen tasosta. Onko luvassa kaikkien aikojen runkosarja?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Hutunkeittäjät pureutuvat tällä kertaa naisten Superpesiksen alkukauteen. Ketkä joukkueet ovat aloittaneet vahvasti, ketkä vielä hakevat askelmerkkejään?

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Hutunkeittäjät pureutuu miesten Superpesiksen alkukauden asetelmiin: ketkä ovat lunastaneet odotukset – ja ketkä kompuroivat kotipesälle asti?

Kiva jakso muuten, mutta kunpa Eronen antaisi itselleen luvan olla yrittämättä puhua kirjakieltä.
Tämänhetkinen sekasotku on raskasta kuunneltavaa. Erosella on vahva toimittaja-minä, ja sen kanssa hän osuukin aivan häränsilmän keskelle tv-tuotannoissa, puhumalla hyvin luontevasti kirjakieltä.
Podcasteissa ei se ei kuitenkin toimi, vaan niihin kuuluu toisenlainen, vapaampi ja jutustelevampi tyylilaji, koska podcastissa sisältö on toisenlainen. Erosen nyt linjakseen ottama "minun mielestäni... ", "minä en nyt oikein tiedä mitä minä sanoisin" -puhe (enkä puhu sisällöstä vaan ihan pelkästä muodosta), joka sitten vääjäämättä aina välillä retkahtaa puhekieliseksi, varsinkin silloin kun juontajat pikkuisen haastavat toisiaan tai pitää puolustaa omia arvauksiaan kauden alussa tai muulla tavoin ollaan vahvimmin jutustelumoodissa, ei vain toimi. Sen sijaan, että se vaikuttaisi puolueettomalta ja ammattimaiselta, vaikutelma on tärkeilevä. Sisällön ja muodon täytyy aina olla synkassa eikä se nyt ole sitä. Puhekielikin voi olla huoliteltua.

Tokkari on sen sijaan ihanasti rentoutunut ja päästänyt irti rasittavasti pätemisestä. Nykyään häntä on TODELLA MIELLYTTÄVÄ kuunnella. Tämä pätee myös ruutu-tuotantoihin! Hyvä Antti 🧡

Ja kunhan Eronen tiedostaa, että on täysin ok sanoa "mun mielestäni" tai "vaikea on päättää mitä tässä nyt pitäis ajatella" eikä nyt tarvitsekaan vetää kuin uutistenlukija, niin on Erostakin. Hyvä Olli 💛

Kiva jakso muuten, mutta kunpa Eronen antaisi itselleen luvan olla yrittämättä puhua kirjakieltä.
Tämänhetkinen sekasotku on raskasta kuunneltavaa. Erosella on vahva toimittaja-minä, ja sen kanssa hän osuukin aivan häränsilmän keskelle tv-tuotannoissa, puhumalla hyvin luontevasti kirjakieltä.
Podcasteissa ei se ei kuitenkin toimi, vaan niihin kuuluu toisenlainen, vapaampi ja jutustelevampi tyylilaji, koska podcastissa sisältö on toisenlainen. Erosen nyt linjakseen ottama "minun mielestäni... ", "minä en nyt oikein tiedä mitä minä sanoisin" -puhe (enkä puhu sisällöstä vaan ihan pelkästä muodosta), joka sitten vääjäämättä aina välillä retkahtaa puhekieliseksi, varsinkin silloin kun juontajat pikkuisen haastavat toisiaan tai pitää puolustaa omia arvauksiaan kauden alussa tai muulla tavoin ollaan vahvimmin jutustelumoodissa, ei vain toimi. Sen sijaan, että se vaikuttaisi puolueettomalta ja ammattimaiselta, vaikutelma on tärkeilevä. Sisällön ja muodon täytyy aina olla synkassa eikä se nyt ole sitä. Puhekielikin voi olla huoliteltua.

Tokkari on sen sijaan ihanasti rentoutunut ja päästänyt irti rasittavasti pätemisestä. Nykyään häntä on TODELLA MIELLYTTÄVÄ kuunnella. Tämä pätee myös ruutu-tuotantoihin! Hyvä Antti 🧡

Ja kunhan Eronen tiedostaa, että on täysin ok sanoa "mun mielestäni" tai "vaikea on päättää mitä tässä nyt pitäis ajatella" eikä nyt tarvitsekaan vetää kuin uutistenlukija, niin on Erostakin. Hyvä Olli 💛
En tiedä mutta ehkä joillain tuo kirjakieli on vaan niin juurtunut tapa, että siitä on vaikea päästä eroon. Tästä hyvä esimerkki Viaplayn NHL asiantuntija/kommentaattori Ville Nieminen. Ei sinäänsä mua häiritse, mutta on toi välillä vähän erikoisen kuuloista kun toinen puhuu puhekieltä ja toinen kirjakieltä.

Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Hutunkeittäjät pohtivat löytyisikö jokin ratkaisu, millä peleistä saataisiin entistä viihdyttävimpiä ja runsasjuoksuisempia. Naisten kärkikamppailut ovat olleet pesäpalloa parhaimmillaan ja jopa puhumisen ammattilaisilla alkavat ylisanat loppua pelin tasoa kehuessaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.