Olen ymmärtänyt (juuri tämän palstan kirjoituksista), että pakko ei olisi striimata, toisin kuin Tokkarin puheista saatoin kuvitella. Toki yksinoikeus on sitten kun siihen lähtee, eli missään YouTubessa nuo ei tule näkymään. Maksulllisuutta hieman kompensoi se, että maksua voi hyvittää haluamalleen joukkueelle. Ei tämä nyt ehkä ole niin iso mörkö kuin siitä on tehty. No minä en tule olemaan PesisTV:n asiakaskuntaa kuitenkaan. Minulle katsomiseen riittää kaksi ylintä sarjatasoa kyllä.Sen osalta Hutunkeittäjät (tai siis Tokkari) kyllä 100% oikeassa kritiikissään. Asia olisi eri jos (a) striimaus olisi vapaaehtoista ja (b) joukkue/seura voisi itse päättää onko sen otteluiden striimit ilmaisia vai maksullisia. Eli striimausta saisi tehdä vain PesisTV:ssä (mutta ei olisi pakko) ja striimin saisi tarjota myös ilmaiseksi. Mutta tästä aiheesta ehkä sitten enemmän eri ketjussa.
Mitä tulee Tervoseen, minustakin oli hyvä haastattelu siihen nähden, että oli aika kovasti kritisoitu tätä ennen. Keskustelu pysyi tyynenä, ja valtaosa oli ihan silkkaa asiaa.
Vieläkin noissa tuomarijutuissa ilmeisesti on tuota mitä Eronen kovasti on kritisoinut ja minä myös, että tulkintaohjeistukset tuppaa kiertämään jossain sähköpostiketjuissa ja whatsapeisssa, mikä tarkoittaa sitä, että toiset tuomarit ovat aina infotumpia kuin toiset. Sääntötulkinta ei saisi riippua siitä, onko joku nähnyt tarkentavan a4:n vai ei. Tervonen ei myöntänyt että tämmöistä mitenkään yleisesti hänen kaudellaan olisi ollut, mutta ei kai oikein kieltänytkään sen mahdollisuutta. Minusta sitä ihan virallista sääntövihkoa saisi päivittää useammin. Kaiken tiedon pitäisi löytyä sieltä.
Varsinaisestihan syötön teknisen suorittamisen vaatimukset eivät ole mihinkään vuosikausiin muuttuneet. Ne on selitetty sääntöpykälässä 25 §: "Syötön teknisessä suorituksessa on aina neljä vaihetta: lukkarin sijoittuminen, alkuasento, syöttöliike ja väistyminen."
Jossain puheissa alkuasennosta puhutaan myös syöttöasentona, mikä saattaa sekoittaa. Se mitä tässä nyt on kohuttu on tuo kyykkyyn meno, siitä kun ei sääntökirja sinänsä mainitse mitään. Mutta jos sen ajattelee niin, että syöttöliikkeen pitää olla jatkuva, tehtiinpä se mistä vaan, niin tuo on aika selkeä. Jos syöttöliike pysähtyy ennen pallon lähtöä kädestä, niin se tulee arvioida uudeksi syötöksi, jolloin myös asennon tulisi olla uusi.