Supervuoro Verkkolehti »

HP - Haminan Palloilijat miehet 2025

HP oli viime kautenakin huononpana pidetty joukkue silti Ankkurit jäi runkosarjassa taakse ja 21 pistettä tuli.

Kyllä tänä vuonna materiaali on selvästi parempi kuin viime vuonna sen pitäisi myös näkyä peleissä.
Näin ilman oransseja laseja, materiaali ei kyllä ole parempi kuin viime kaudella. Eikä varsinkaan selvästi parempi.

Ihan osuva arvio Pekalta. Haminan päävastustajat ovat kyllä vahvistuneet. Jopa selvästi. Eli ei Haminalle voi oikein muuta sijoitusta veikata, kuin viimeinen sija.

LBC

Kyllä Elmossa puhutaan asioista jotka minunkin mielessä ovat. Päävastustajat karussa, tärkeimmät ottelut tulee runkosarjan jälkeen, valmennuksessa liian vähän voimaa, junnutuotanto yskii, katostuotanto yskii, ulkopeli yskii, eteneminen yskii, miehet vai naiset?

Mutta jos tulisikin Jukurien sijaan mini-SaiPa.

Ei ole hyvät ennusmerkit tietäjien analyysien/tietojen eikä talvisuperinntulosten perusteella. Fanille jää fanin rooli - joukkueen mukana ajattelin mennä - mites se sanotaan seistään joukkueen takana tms? Aika paljon näyttäis tuppaavan tuohon kauteen työmatkoja joten jää nähtäväksi kuinka usein pääsee paikan päälle.

Kauden alussa ei kenelläkään ole pisteitä ja omalla tekemisellä ne hankitaan. Olen ollut siellä Vallikentällä katsomossa kun miesten edustus pelasi suomaria - ja ykköspesiskin oli jo olemassa - ja en mä siitä tavasta luovu.

Mutta julkisten tietojen perusteella seuran uudistumiselle olisi tilausta ja omista tekijöistä se lähtee. Vaikea uskoa, että kukaan ulkoa tulisi ja tekisi sateen Joka muuttaisi kaiken. Pala kerrallaan, itse toivon sekä miehissä että naisissa.

Kyllä se Pekka nyt on aika monessa asiassa oikeassa. Mutta näillä mennään ja ehkä saadaan joku lähivahvistuskin kauden aikana. Ei ole paineita ainakaan päästää play-offseihin. Hyvällä kannustuksella on roolinsa Vallikentällä. Yllätyksiä odotellassa kohti kesää💪

Jos ensi kausi menee huonosti niin onko se Koden vika? Yksin joutuu työtään tekemään. Fysiikkavalmennus etänä Arffmannin mukaan.

Vaikka MieVaan Sasu Toikkaa puolustikin niin itse olen jonkin verran varautunut koskien Sasu Toikan sisäpeliä. Näin hänen pelaavan Tahkossa viime kaudella noin 10 peliä ja kyllä varsinkin vaihtaminen oli mielestäni epävarmaa. Ei oikein koskaan tuntunut siltä, että homma olisi niin sanotusti hanskassa. Sasulla ei ole sellaista pomminvarmaa vaihtolyöntiä niin kuin Hacklinilla pomppu. Kotiuttajana jonkin verran parempi kuin vaihtajana, mutta ei siinäkään mikään huippu. Tahkon sisäpeli oli viime kaudella niin huonoa, että siinä joukossa Sasu näyttää kohtalalsen hyvältä, mutta ei mielestäni isossa kuvassa.

Kun taas ulkopeli on mielestäni kohtalaisen hyvää. Ei sählää ulkopelissä ja ottaa pallot varmasti kiinni. Heitto ei kyllä ole enää mikään huippu. Kelpaa linjaan, mutta ei takakentälle.

Vaikka jotkut ovat kritisoineet jalkanopeutta niin mielestäni jalka kulkee kuitenkin kohtalaisen hyvin. Ei sovi kärkeen, mutta sen taakse kyllä.

Peliälyä on myös. Muistiin palaa tilanne, jossa Sasu juoksi suoraan kakkoselta kotiin huomattuaan ulkokentän sähläävän pallontavoittelussa. Tässä näkyy kokemus ja vaistot.

Ihmisenä suorastaan loistava. Tuulettaa raikkaasti onnistumisiaan ja saa hymyn huulille katsomossa.

Tässä omia ajatuksiani. Se positiiviset, että negatiiviset kommentit tervetulleita.

Vaikka MieVaan Sasu Toikkaa puolustikin niin itse olen jonkin verran varautunut koskien Sasu Toikan sisäpeliä. Näin hänen pelaavan Tahkossa viime kaudella noin 10 peliä ja kyllä varsinkin vaihtaminen oli mielestäni epävarmaa. Ei oikein koskaan tuntunut siltä, että homma olisi niin sanotusti hanskassa. Sasulla ei ole sellaista pomminvarmaa vaihtolyöntiä niin kuin Hacklinilla pomppu. Kotiuttajana jonkin verran parempi kuin vaihtajana, mutta ei siinäkään mikään huippu. Tahkon sisäpeli oli viime kaudella niin huonoa, että siinä joukossa Sasu näyttää kohtalalsen hyvältä, mutta ei mielestäni isossa kuvassa.
Sasu vaihtoi viime kesänä etupäässä kakkostilannetta, jota sai purettua ihan kiitettävästi 63% (38/60) teholla, ollen käytännössä Tahkon toiseksi paras 2-tilanteen vaihtaja Valentin Ikosen jälkeen. Ykköstilanteen kanssa oli isompia ongelmia ja sen purkaminen onnistui vain 36% (14/39) teholla, mutta tuohon rooliin Toikkaa ei ollut tarkoitettukaan (ja usein vaihdettava oli Valentin Ikonen, joka ei se nopeajalkaisin kaveri). Numerolla kotiuttajana Toikka oli viime kaudella Tahkon paras (1+27).

Uskon Toikan olevan kesällä HP:n kantavia voimia sisällä.

Sasu vaihtoi viime kesänä etupäässä kakkostilannetta, jota sai purettua ihan kiitettävästi 63% (38/60) teholla, ollen käytännössä Tahkon toiseksi paras 2-tilanteen vaihtaja Valentin Ikosen jälkeen. Ykköstilanteen kanssa oli isompia ongelmia ja sen purkaminen onnistui vain 36% (14/39) teholla, mutta tuohon rooliin Toikkaa ei ollut tarkoitettukaan (ja usein vaihdettava oli Valentin Ikonen, joka ei se nopeajalkaisin kaveri). Numerolla kotiuttajana Toikka oli viime kaudella Tahkon paras (1+27).

Uskon Toikan olevan kesällä HP:n kantavia voimia sisällä.

Oke, mutta kun vertaa esimerkiksi Jere Vikströmin kärkilyöntiprosenttiin pudotuspeleissä 2024, joka oli 71% niin eroa on valovuosi.

Haminalta puuttuu ns. johtava pelaaja. Lähinnä sitä lienee Sasu. Hyvä yleispelaaja niin sisällä kuin ulkona. Ura vaan alkaa olla ehtoo puolella, mutta on vahvistus HP:lle. Pomppo ei ole yhtä taattu kuin Hakilla. Eikä sitä tiedä vaikka Hakki ilmestyisi kaudan aikana🤔

Haminalta puuttuu ns. johtava pelaaja. Lähinnä sitä lienee Sasu. Hyvä yleispelaaja niin sisällä kuin ulkona. Ura vaan alkaa olla ehtoo puolella, mutta on vahvistus HP:lle. Pomppo ei ole yhtä taattu kuin Hakilla. Eikä sitä tiedä vaikka Hakki ilmestyisi kaudan aikana🤔

Hakki on KPL:n ykköspesiksen valmennuksessa ja myös pelaajasiirtolistoilla KPL:ssä mutta ei kai tuota voi sulkea pois.

Olisko tuo yhteistyö viriämässä Koplan kanssa, kun harkkapelejäkin on alkanut esiintyä. On kyllä win-win molemmille seuroille. Toivotaan, että näkymä on sellainen👍

Jos Hakki nyt ilmestyisi kuin Feenix lintu rosteriin niin mikä olisi rooli? Ei kai taakse enää sovi? Olisiko vaihtajajokeri tai vaihtajakotiuttaja?

Itse toivottaisin Hakin mielellään takaisin pelikentille. Monen fanin suosikkipelaaja.

Jos Hakki nyt ilmestyisi kuin Feenix lintu rosteriin niin mikä olisi rooli? Ei kai taakse enää sovi? Olisiko vaihtajajokeri tai vaihtajakotiuttaja?

Itse toivottaisin Hakin mielellään takaisin pelikentille. Monen fanin suosikkipelaaja.
Ei sillä käytännössä muuta paikkaa olisi kuin jokerin paikka Eliaksen tilalle mutta itse pitäisin Eliaksen mielummin kokoonpanossa on parempi kotiuttamaankin. Toinen olisi Rouhiaisen tilalle koppariksi mutta jos ei ole talvikaudella treenaillut niin käytännössä sen voisi unohtaa.

Ei sillä käytännössä muuta paikkaa olisi kuin jokerin paikka Eliaksen tilalle mutta itse pitäisin Eliaksen mielummin kokoonpanossa on parempi kotiuttamaankin. Toinen olisi Rouhiaisen tilalle koppariksi mutta jos ei ole talvikaudella treenaillut niin käytännössä sen voisi unohtaa.

Kiitos Spede hyvästä ja asiallisesta vastauksesta.

LBC

Lohen palstalla huhutaan Kiriä sinne lainalle. Koppareita kun ei muutenkaan ole liikaa, eikä varsinkaan jalkoja, niin omituista olisi. Vai onko tonteille tulossa vahvistusta?

Lohen palstalla huhutaan Kiriä sinne lainalle. Koppareita kun ei muutenkaan ole liikaa, eikä varsinkaan jalkoja, niin omituista olisi. Vai onko tonteille tulossa vahvistusta?

Kiri on syntynyt 2004 eli kaksoisedustussopimus on vielä tämän vuoden mahdollinen jos Lohella on moisiin vielä tilaa. Nopealla vilkaisulla ovat tehneet ainakin yhden kaksoisedustussopimuksen jo eli Tahkon (was: Manse PP:n ) kanssa Oula Tantusta.

johannes olisi kyllä tärkeä saada ykköspesikseen pelaamaan samoin kuin Leevi Tuutti. HP:han peluutti talvisuperissa Salmista ykköskärkenä kun Rouhi oli sivussa. Eli olisiko ne jalat sitten siinä eli Rouhi, Kortteenperä, Heme ja Salminen Ja ehkä Huttunen. Ja sitten Kiri kaksarilla etenijäjokeriksi?

edit: Tahkohan se

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.