Supervuoro Verkkolehti »

HP (Haminan Palloilijat) 2021

Puutunpahan Haminan asioihin, vaikka en ole siellä käynyt pariin kymmeneen vuoteen. Kyllä katsojat on se, millä joukkue elää. Ei kukaan ryhdy sponssaamaan joukkuetta (jos ei ole miljonääri ja henkkoht joukkuetta vailla), jolla ei ole katsojia. Haminan keskiarvo oli näköjään melkein 1000 katsojaa, mikä on ihan hyvä lukema superissa.

Puutunpahan Haminan asioihin, vaikka en ole siellä käynyt pariin kymmeneen vuoteen. Kyllä katsojat on se, millä joukkue elää. Ei kukaan ryhdy sponssaamaan joukkuetta (jos ei ole miljonääri ja henkkoht joukkuetta vailla), jolla ei ole katsojia. Haminan keskiarvo oli näköjään melkein 1000 katsojaa, mikä on ihan hyvä lukema superissa.
Yleisömäärät on hyvät ne muuten oli aika lähellä samansuuruiset ykkösessäkin.Kyllä Haminassa jatkossakin halutaan nähdä voittavaa pesäpalloa.

Aikojen saatossa olen tukenut HP kymmenien kausarien edestä.Tulotasoni on sitä luokkaa että tyydyn katselemaan pelejä ruudusta

Kukin kykyjensä ja halujensa mukaan, ei näissä kait ole ostopakkoa. Mä ostin tänä vuonna yhden kausarin, viime vuonna neljä koska korona arvelutti. Joskus meni ykköspesiskausi, että vaikka oli kausari ostin irtoliput. Oleellisempaa on kait että haluaa kokea mukana vaikka enhän mä mitään tiedä mitä seurassa ajatellaan.

mutta toivoisin että oikeasti ajateltaisiin mikä on oikea sarja juuri nyt. Kyllä hissijoukkueena on varmasti raskasta olla sen näki lehdistötilaisuudessa Hemen kasvoilta.

Toisaalta jos pelattaisiin ykköstä eikä tavoiteltaisi nousua niin kiinnostaisiko se tavoitteellista kilpaurheilijaa :unsure:

Heme on myös kaksi kertaa noussut superiin, joku oliko se @Tilastoniilo joka sanoi, että se on toiseksi parasta mitä pesäpalloilija voi kokea suomen mestaruuden voittamisen jälkeen ja olen taipuvainen ajattelemaan samoin. Katkeraahan tuo putoaminen on ja voin kuvitella, että syö pelaajaa enemmän kuin katsojaa mutta nämä kuuluvat urheiluun ja siksi urheilu onkin niin kiehtovaa.

Kukin kykyjensä ja halujensa mukaan, ei näissä kait ole ostopakkoa. Mä ostin tänä vuonna yhden kausarin, viime vuonna neljä koska korona arvelutti. Joskus meni ykköspesiskausi, että vaikka oli kausari ostin irtoliput. Oleellisempaa on kait että haluaa kokea mukana vaikka enhän mä mitään tiedä mitä seurassa ajatellaan.

Toisaalta jos pelattaisiin ykköstä eikä tavoiteltaisi nousua niin kiinnostaisiko se tavoitteellista kilpaurheilijaa :unsure:

Heme on myös kaksi kertaa noussut superiin, joku oliko se @Tilastoniilo joka sanoi, että se on toiseksi parasta mitä pesäpalloilija voi kokea suomen mestaruuden voittamisen jälkeen ja olen taipuvainen ajattelemaan samoin. Katkeraahan tuo putoaminen on ja voin kuvitella, että syö pelaajaa enemmän kuin katsojaa mutta nämä kuuluvat urheiluun ja siksi urheilu onkin niin kiehtovaa.
Itselläni ei ole kyllä neuvoja jos seurajohdossakin yllätytään putoamisesta. Mutta jotain tässä on tehtävä että saadaan tämä hissiliike pysäytettyä. Kyllä nousua ykkösestä ylöspäin on tavoiteltava mutta se ei saa tulla pikavoittona.

Tai onhan se nousu tullut jo useamman kerran mutta se pysyminen on ollut vaikeampaa.

Viimeksi muokattu:
Titteli on yksi asia ja sitten ne varsinaiset työtehtävät sitten toinen. Taitaa HP:n toiminnanjohtaja olla vuoden aikana vetämässä aika monen joukkueen junnutreenejä.
Muutama vuosi sitten KPL:ää haettiin konkurssiin. Taustalla oli käsittääkseni paitsi heikko talousseuranta niin myös se, että asiat kuntoon ja myyntiä tehnyt tj lähti pois ja tilalle palkattiin väärä henkilö. Sen jälkeen on myyntiä hoitanut - oliko myyntipäällikön tittelillä nykyisin - Simo Pyöriä ja KS:n uutisen mukaan tänä vuonna myynnissä tehdään kaikkien aikojen ennätys. Nyt sitä tarvitaan, kun yleisömäärät ovat laskeneet. Jotkut osaavat myydä. Kaikki eivät.

Itselläni ei ole kyllä neuvoja jos seurajohdossakin yllätytään putoamisesta. Mutta jotain tässä on tehtävä että saadaan tämä hissiliike pysäytettyä. Kyllä nousua ykkösestä ylöspäin on tavoiteltava mutta se ei saa tulla pikavoittona.

Tai onhan se nousu tullut jo useamman kerran mutta se pysyminen on ollut vaikeampaa.

Mä luin sen lauseen pikemminkin tyyliin, että ei ole ykköspesissopimuksia tehty valmiiksi kun ei niitä juurikaan voi tehdä ennenkuin on pudottu. Tai siis itse ajattelen niin, että ei oikein kannata pelaavan joukkueen jäsenten kanssa mennä neuvottelemaan ensi kesän ykköspesiksen sopimuksesta kun kundit samalla pelaavat pelejä jotka tähtäävät superissa säilymiseen. Ja toisaalta ei kauheasti lähestyä ykkösen kärkipelaajia että tule meille ensi kesänä pelaamaan ykköstä. Pelaajat ovat yhteydessä toisiinsa ja tollainen kulkeutuu kyllä nopeasti joukkueen korviin. Vähän sellanen me ollaan hävitty tää peli -tyyppinen dilemma.

Mutta voihan se olla, että asiaa ei ole edes yhtään pohdittu niinkuin lehdessä sanottiin, itse en kuitenkaan sitä tällä hetkellä usko mutta enhän mä tiedä.

Näen sen todennäköisenä että Sasu voisi jatkaakin ykkösessä jos sopimus on kohtuullinen. En usko että superpesis-markkinoilla on hirveästi imua kun ei ole vieläkään täydessä terässä, ja Sasu on kotiseuturakas ihminen. Koulukin on vielä kesken Kotkassa niin mihinkäs sitä lähtisi.

Miksi ei olisi imua, kun Sasu saa itsensä talven aikana täyteen kuntoon. Ihan huippuvahvistus esim. Imatralle ja sääli, jos Sape jää pelaamaan Ykköspesistä, koska se on hänelle ihan väärä sarjataso.

Pitääkö paikkansa, että Marko Hovi lähtee\laitetaan pois HP:stä?

Näin tapahtuu varmasti joskus jos vaihtoehdot ovat lähtee\laitetaan\jää pois.

Mutta milloin niin sen en usko enkä toivo tapahtuvan tässä lähivuosina. Aika moni juttu on vielä herkässä vaiheesa seuran rakenteissa. Mutta eihän Hovi korvaamaton ole, kukaan ei ole, ei edes Julli edustusjoukkueessa.

Makon mukaantulon myötä seuran toiminta on kasvanut ja laaduntunut, vaikka hän ei olekkaan sellainen yhden miehen pelasturyhmä kuin Pekka A. esittää Valkeapään IPV:lle - en kyllä ole ihan varma, että onko Valkeapääkään sitä kaikkea ihan yksin tehnyt.

Aika näyttää.

Kyllä, torilla kuulin kahviteltassa.

Torikahvilan mokkalipat, eläkkeellä olevat ahtaajat ja entiset paperikoneenhoitajat, tietävät kaiken ja osaisivat hoitaa koronapandemiat ja Afganistanin kriisit ja Suomen talouden ja mitä näitä nyt ongelmia maapallolla onkaan. Kun vaan joku tajuaisi tulla kysymään niiltä kuinka asiat hoidetaan. Varmasti tietävät myös tasan tarkkaan miksi HP putosi ja tietävät HP:n asiat mutenkin tarkasti.

Mahtavan hyvä kommentti Olafilta. Olen täsmälleen samaa mieltä. Näissä pöydissä torjutaan tietysti myös maahanmuutto, vaikka palanen käydään ostamassa Kaakkois-Aasiasta tulleelta torimyyjältä, kulttuurille ei tulisi näiden toriukkojen mielestä antaa ropoakaan paitsi, jos Olavi Virta heräisi henkiin ja laulaisi taas Metsäkylän Seuratalolla (miäkin menisin kyllä katsomaan). Näkemykset pesiksestä ovat vankkoja, vaikka voi olla, että katsomossa on oltu viimeksi siihen aikaan, kun Vesalan Roope pelasi KPL:ssä tai Kivelän Riku HP:ssä. Ohikulkevat naiset arvostellaan päästä kantapäähän kriittisesti, vaikka oma vatsarengas pullistuu puoli metriä 80-luvulla ostettujen salihousujen ulkopuolelle. Näistä syitä miä juon kahvini autossa Kouvolan tai Haminan torien parkissa.

Miksi ei olisi imua, kun Sasu saa itsensä talven aikana täyteen kuntoon. Ihan huippuvahvistus esim. Imatralle ja sääli, jos Sape jää pelaamaan Ykköspesistä, koska se on hänelle ihan väärä sarjataso.

Kyllähän se laskusuunta oli ikävä kyllä nähtävissä jo Koplassa ennen jänteen katkeamista, sama kohtalo vaivaa kuin Hartikaista että ei vaan paikat kestä vetää täysiä ja superin seurat tietävät ne riskit.

Imatra voi olla ihan mahdollinen kun Mehu ja Konsta tuttuja, mutta Haminassa voi vielä ykkösessä antaa merkittävän panoksen omalle kotikaupungin jengille.

Näistä syitä miä juon kahvini autossa Kouvolan tai Haminan torien parkissa.
Tuu nyt ihmeessä ainakin Kouvolassa pöytään asti, kyllä sen toriparlamentin kanssa pärjää :) Itsekkin sitä melkoisen usein miehitän

Haminassakin taitaa kaikissa torikahviloissa olla reilusti pöytiä. En ole varmaan koskaan tohtinut tai viitsinyt mennä pesäpallon asiantuntijapöytään. Joskus ne on kyllä huudellut kävinkö KSS Areenalla katsomassa peliä.

Ja onhan siellä muitakin ihmisiä tai voi olla ihan yksin pöydässä.

Olis kyllä täystuho Haminan pesäpallolle, jos M. Hovi lähtisi. Ymmärrän kyllä, että tällaisen kauden jälkeen tulee mieleen, että tässä se oli nyt. Mutta uskon ja toivon, että mietitään ensin pari kertaa ennen kuin lyödään hanskat tiskiin. Mako on tehnyt varmasti arvokasta työtä HP:n eteen ja toivottavasti edelleen jatkaa sitä työtä.

Haminan lohdutukseksi täytyy sanoa että naapurikaupungin Kotkan jalkapalloylpeys fc KTP on seuraamassa täysin Haminan esimerkkiä hissijoukkuena veikkausliigasta putoamisessa joten ei hyvin mene näillä kahdella Kotka - Haminan alueen seuroilla !
Ovat kuin kopioita toisilleen fc KTP ja HP

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.