Haavisto taitaa olla Volkkarimiehen lisäksi remonttimiehiä, jolla ainakin aikoinaan saanut kiinteistöjensä arvon nousemaan. Ja olisiko velka nykyäänkin kiinteässä omaisuudessa, jota hyvinkin näyttäisi olevan ihan reilustiMun mielestä ihmisen ja perheitten tulisi elää niin että lähinnä asuntolainaa otetaan joskus 30v:na tms ja laina on maksettu pois 20-30 vuotta myöhemmin. 64-vuotiaalla ihmisellä ei vaan saa olla lainaa puolta miljoonaa
Haavistosta on minulla ihan sama käsitys, kelpo ehdokas pressaksi minun puolesta.
Niin, jokaisen puolueen kannattajalle taitaa löytyä vastaavanlaista ihmettelyä. Ja aika paljonkin, kun miettii nykyistä vastakkainasettelua ja isoimpienkin puolueiden kannatuslukuja. Onneksi joku vielä asettuu ehdolle, vaaleissa kuin vaaleissa meinaan.Siis mitä??? Et voi olla tosissasi. 😂
Ja toisaalta on kyllä hyvä, että meillä ei ole kaksipuoluejärjestelmää tai sellaiseksi ajautunutta tilannetta. Itse äänestin viimeksikin hallitukseen päätynyttä puoluetta, nyt en äänestä samaa. Mutta nykyisessä hallituksessa sekin puolue todennäköisesti on.
Kuulostaa melko hullulta, että isot maat pysyisivät EU:ssa jos siitä ei ole hyötyjä. -Maksut + Tuet ovat nollan alapuolella.Ainakin EU:hun missä Suomi on aina maksajan roolissa
+ yritysten saamat hyödyt ja säästöt tavaroiden ja palveluiden kaupassa
+ ihmisten ja opiskelijoiden vapaa ja helppo liikkuminen
+ nykyään ihan vaikka tarpeeksi vahva yhteisrintama pakoteasioissa
+ kaikenlainen muu yhteistyö, jolle on olemassa valmiit puitteet, eli ei tarvita neuvotteluja joka hemmetin asiassa.
Mutta totta kai tämä voi kunkin omissa painotuksissa kääntyä miinukselle. Käsittääkseni kuitenkin paria isointakin puoluetta isompi kannatus on EU:lla edelleen.
Mutta itse vaaleista, taitaa tulla mielenkiintoisia kuvioita, ennen kuin seuraava hallitus on koossa.
No jaa, Vanhasen I hallitus vähensi velkaa oikeasti, Sipilän hallitus sai pidettyä samalla tasolla (suhtessa BKT:hen laski). Mitä yhteistä? Nousukausi.Mutta eikös Sipilän hallitus ollut ensimmäinen hallitus joka sai valtiobudjetti pidettyä tasapainossa, vai muistanko väärin.
90-luvun alkuvuisina velka nousi paljon absoluuttisesti ja silloin oltiin suhteessa bkt:hen vielä tätäkin hetkeä huonommilla luvuilla muutama vuosi. Sieltäkin ehkä löytyy jotain kriisintapaista verrokiksi.
Rajuin suhteellinen velka oli 1941 - 1944...