Supervuoro Verkkolehti »

Alajärven Ankkurit 2016

laivanjarru

Vs: Alajärven Ankkurit 2016

Varmaan lähdetään jomaa vastaan vaan kokeilemaan kun eihän siltä voi pisteitä saada. Säästellään pelaajia ja otetaan korvaajia maakuntasarjasta. Katse jo tiukasti ensi viikon kitee pelissä.. siellä isketään ykkösnyrkillä.

Haha

On kyllä SÄÄLITTÄVÄÄ lukea näitä viestejä. Viimme vuonna joukkuetta ylistettiin muun muassa Matti Iivarista. Nyt takkia käännetään ja haukutaan kaikki vuorotellen. Totta on että Ankkurit ei pelimiehiä houkuta! Iso osa on kuitenkin ns. Oman kylän poikia ja tämä vuosi on vain mennyt päin persettä. Tänään kolmos luukusta menneet pallot eivät kyllä varmasti menneet Keski-Koukkarin piikkiin yksi. Hyviä lyöntejä ja kolmos polttajaa saa syyttää ihan yhtä paljon. Saukko ei tosiaan ollut mikään auringon paiste mikä näkyy % edellisissä viesteissä. Mikkolanaho on ollut tänä vuonna HUONO! Onko häntä parjattu yhtään?

jaa mä vai

Eikö tämä sama porukka ollut viime vuonna sijalla 6. Oliko tähdenlento ja nyt ykkössarjaan.

Iivarisen Matti on väsynyt.. Kehonkieli ja olemus kertoo. Mutta ihmekös tuo. Kaveri on vetänyt AA:ta vuosikausia.. Olisiko jo yli 10 vuotta putkeen. Vähemmästäkin väsyy. Ja tämä ihan kaikella kunnioituksella herraa kohtaan.

Valon voima

Onhan se tietenkin totta jos AA:ssa päivittäin kulkee niin näkyy se jo kehon kielessä että mielessä. Toisaalta ihmettelen että miksi ankkurit otti Oravan. Orava ei noudata sopimuksia ja halu olla aina pramilla. Ilmeisesti jymystä sai juuri potkut sen takia. En ihmettele yhtään vaikka Orava lähtee lippoon ja houkuttelee lukkari mukaansa.

2_polttajam

Arvaus sanoi:
Iivarisen Matti on väsynyt.. Kehonkieli ja olemus kertoo. Mutta ihmekös tuo. Kaveri on vetänyt AA:ta vuosikausia.. Olisiko jo yli 10 vuotta putkeen. Vähemmästäkin väsyy. Ja tämä ihan kaikella kunnioituksella herraa kohtaan.
. Tänään jpnews kirjoitti.johtokunta vastasi Pekka peltomäelle kirjoituksestä viikolla ankkureista .....

2_polttajam sanoi:
Arvaus sanoi:
. Tänään jpnews kirjoitti.johtokunta vastasi Pekka peltomäelle kirjoituksestä viikolla ankkureista .....

Viimeinkin jotain kommenttia sentään sieltäkin suunnasta!. Valitettavaa, jos pelinjohtokysymys nähdään pelkkänä klikki-kiistana, eikä tulosurheiluna. Oikeasti, kuka Ankkureiden kannattaja voi olla joukkueen peliesityksiin millään tavoin ymmärtäväinen? Ei, kyllä tämä on ollut yksi ala-arvoisimmista kausista Ankkureiden historiassa. Tiedetään, että ilman Mattia ei Superia alajärvellä pelattaisi, eikä Matti nytkään ole ainakaan yksin "syyllinen" nykytilanteeseen, kyllä joukkueen kokoajat ovat yhtälailla epäonnistuneet.

Säilyttiin tai ei Superissa, niin perusteellista muutosta Ankkureiden kehittämiseen tarvittaisiin. Yleisömäärien perusteellä kiinnostusta kyllä riittäisi, mutta sponsorit ilmeisesti viime kädessä määrittelevät mille tasolle oikesti ollaan valmiit satsaamaan - ykkössarjasta jatkuvasti vahvistuksia hankkimalla taidetaan vain päätyä ... ykkössarjaan?

pesispulla

Hyvä kirjoitus Kitronomilta.
Näin se vaan Ankkurien kohdalla on.

bikipeikko

2_polttajam sanoi:
Arvaus sanoi:

Minä kyllä olen täysin samoilla linjoilla Peltomäen Pekan kanssa. Mies kirjoitti pelkkää asiaa. Tuo jaoston ulostulo oli vähintäänkin kummallinen. Kaikki menee hienosti ja toiminta on huipputasolla. Pelinjohtoon luotetaan kuin muuriin ja Pekan kommentit ovat vääriä eikä mies tiedä muka asioista mitään... Sanotaan nyt näin että jotain on tehty päin persettä ja sen osoittaa tulokset aika selkeästi. Jaostossa ei edes haluta ilmeisesti nähdä koko asiaa saati tehdä mitään muutoksia ja yrittää pelastaa sitä mikä on pelastettavissa.

pesispulla

Kirjoituksesta paistaa läpi, että johtokunta on
viime hetkillä tiedostanut, miten lähellä
superpesistasoisen pesäpallon loppuminen Alajärveltä pitkiksi
ajoiksi on.

Kertaan

ja toiseenkin kertaan luettua jpnewsistä PP:n haastattelu sain viitteen että se oli kuitenkin varsin maltillinen ja yhdistävä kannanotto, ja kyllä PP vastaa kun Jp news kysyy.
Tietämättä tietenkään aivan kaikkia faktoja asian takana en pidä kuitenkaan johtokunnan hyökkäystä ylimitoitettuna. ennemmin alipmitoiteettuna
Kohde on kuitenkin väärä.
kun Johtokunnan mielestä missään ei johtokunnan mielestä ole mitään parannettavaa missään niin kuulostaa puhe siltä että korpassoville olisi tilausta.

sivusta seuraaja

Tarjoamme kuitenkin näin julkisesti Pekka Peltomäelle mahdollisuuden ottaa valta ja vastuu – tule pesäpallojaoston puheenjohtajaksi. Olet vuosien varrella aina arvostellut toimivaa jaostoa. Saat itse tehdä oikeat ratkaisut, joita kukaan aikaisempi puheenjohtaja ei ole osannut vuosien varrella tehdä. Lupaamme, että emme tee taustalla myyräntyötä.

Onkohan Peltomäellä selkärankaa ottaa haastetta vastaan. Itse tekeminen on paljon kovempaa kuin muiden tekojen arvostelu. Nyt Pekka näyttämään tekemisen mallia.

Pop

Aijai! Alajärvelllä kiehuu ja kuplii.

60960644.jpg

Niin. Ei kai tässä kukaan tyytyväinen voi olla. Virheitä on tehty jo vuosikausia kautta linjan. Superpesistasolla menestystä hakeva seura ei kerta kaikkiaan voi epäonnistua näin laajalla rintamalla. Miehet Superin jumbona ja A-pojat Superin heittopussina ja B-pojat myös yksi sarjansa heikoimpia.

Jossakin tökkii ja on tökkinyt jo kauan. Ei kehity Ankkureissa huippupelaaja sitten millään.

Itse sain esimerkiksi seurata läheltä yhden juniorijoukkueen alasajoa. Liian aikaisin aloitettu "parhaat pelaa"-filosofia hajotti joukkueen jo D-iässä. Nyt siitä joukkueesta ei taida pelata enää yksikään. Jos lähellekään samalla tavoin on toimittu muissa ikäluokissa niin ei ole ihme, että tässä jamassa ollaan.

Varmasti moni muukin asia on pielessä ja pesäpallojaoston raskas tehtävä on kyllä selvittää nämä asiat, pelattiin ensi vuonna sitten Superissa tai ei. Kyllä tämä kausi on yksi Ankkurilaisen pesäpallon surkeimpia kautta historian.

sivusta seuraaja sanoi:
Tarjoamme kuitenkin näin julkisesti Pekka Peltomäelle mahdollisuuden ottaa valta ja vastuu – tule pesäpallojaoston puheenjohtajaksi. Olet vuosien varrella aina arvostellut toimivaa jaostoa. Saat itse tehdä oikeat ratkaisut, joita kukaan aikaisempi puheenjohtaja ei ole osannut vuosien varrella tehdä. Lupaamme, että emme tee taustalla myyräntyötä.

Onkohan Peltomäellä selkärankaa ottaa haastetta vastaan. Itse tekeminen on paljon kovempaa kuin muiden tekojen arvostelu. Nyt Pekka näyttämään tekemisen mallia.

Aika klassikko veto - Tee itse paremmin - ja niin usein nähty vapaaehtois/seuratoiminnassa. En osaa yhtään arvioida Ankkureiden tilannetta, en ole nähnyt otteluakaan tänä vuonna ja mulla ei ole aavistustakaan mitä niiden kannattaisi tehdä. Mutta ei kait omalla nimellä annettua - niinkuin Peltomäki teki - kommenttia voi ampua alas sanomalla että tule itse tekemään?

Jos Peltomäki on Ankkurien seurajohdon mielestä väärässä niin kiitetään kohteliaasti julkisuudessa annetusta neuvosta - jos kommentoidaan lainkaan - ja tehdään sitten itse omat päätökset. Jos päätöksiä tarvitsee perustella niin varmaan parempiakin perusteluja löytyy kuin että "tule itse johtamaan" tai "ei me voida tuota ehdotusta ottaa huomioon kun ei se ole ollut ikinä vetämässä tätä"

Mutta näin Haminan kannattajana pesiskaudella 2016 ymmärrän hyvin, että Alajärvellä kipuillaan.

MieVaan sanoi:
Aika klassikko veto - Tee itse paremmin - ja niin usein nähty vapaaehtois/seuratoiminnassa. En osaa yhtään arvioida Ankkureiden tilannetta, en ole nähnyt otteluakaan tänä vuonna ja mulla ei ole aavistustakaan mitä niiden kannattaisi tehdä. Mutta ei kait omalla nimellä annettua - niinkuin Peltomäki teki - kommenttia voi ampua alas sanomalla että tule itse tekemään?

Minusta tuo Ankkurien vastine on aika hyvin laadittu. Ei se ole pelkästään sitä "tee itse paremmin".

Joka

lukee PP:n kirjoituksen ilman AA:n sisäpiirin maanmittaus ja rekanperuutuslaseja laseja huomaa että räjähdysherkällä PP todennäköisesti tarkoittaa urheilujoukkuetta täsää tilanteesa ylleensä.
Ei AA:ta erityisesti.
Nyt taitaa olla 3 vaihtoehtoa,
-Räjähdys sisäänpäin (merkkejä ollut? JMJ, vähät pisteet).
-Suutari eli lasketaan hiljaa saappaaseen.
-tai räjähdys ulospäin.
Räjähdys ulospäin nähtiin muuten järviseudulla viimeksi silloin kun veto kapusi loppukauden kovalla kirillä kahdeksan joukkoon, oisko ollut 07 tai 08. Oli muuten PJ:n vaihdos juuri alla.

bikipeikko

Kaptah sanoi:
MieVaan sanoi:

Minusta tuo Ankkurien vastine on aika hyvin laadittu. Ei se ole pelkästään sitä "tee itse paremmin".

Ai hyvin laadittu?? Kerrassaan tökeröä tekstiä entiselle ankkuri-legendalle. Jos tuon jaoston tekstin tiivistää niin ydin on juuri siinä että kaikki menee hyvin ja pelinjohtoon luotetaan. Peltomäkeä pidetään sivustahuutelijana ja sanotaan että tule itse tekemään paremmin.. En tiedä mutta joku mättää ankkureissa tällä hetkellä ja monella sarja tasolla.

niin

Joka sanoi:
Räjähdys ulospäin nähtiin muuten järviseudulla viimeksi silloin kun veto kapusi loppukauden kovalla kirillä kahdeksan joukkoon, oisko ollut 07 tai 08. Oli muuten PJ:n vaihdos juuri alla.

Offtopic:
Muistattekos kuka oli Vedon PJ tuolloin vuonna 2008 joka vaihdettiin juhannus tauon jälkeen pois?

Ei hyvältä näytä Ankkurien tulevaisuus. Joka sarjassa Ankkurit on viimeinen tai viimeisten joukossa (Superpesiksessä, A-pojissa ja B-pojissa). Joukkue hajoaa taas niin kuin kauden 2013 jälkeen vaikka sarjassa pysyisivätkin. Seurajohdolla on 20 vuotta aikaa miettiä mikä meni pieleen jos lähtö Superpesiksestä tuloo. Ankkurien olis pitäny panostaa hyvän viime kauden jälkeen enemmän tämän kauden joukkueeseen. Toki tämän nykyisen joukkueenkin olis pitänyt parempaan pystyä. Harmi juttu, että Superpesis Alajärvellä loppuu tällä tavalla 5 kauden jälkeen. Alajärvellä kun pesis kiinnostaa huonosta menestyksestä huolimatta nin olis sitä toivonu parempaa pesäpalloa näkevänsä. Ankkurit-fanit ja alajärveläisyleisö olis ansainnut parempaa peliä.
niin sanoi:
Joka sanoi:

Offtopic:
Muistattekos kuka oli Vedon PJ tuolloin vuonna 2008 joka vaihdettiin juhannus tauon jälkeen pois?
Matti Iivarinenhan se silloin 2008 vuonna oli Vedon PJ:nä. En osaa sanoa olisiko pelinjohtajan vaihto nyt vaikuttanut Ankkurien peliin. Sille ei pelinjohtaja mitään voi kun miehet ei saa palloa kiinni. Tänä vuonna Ankkurien joukkueessa oli liikaa alisuorittajia: Viljo Sillanpää (epävarmaa peliä kopparina. Huonoin kausi Viljolta. Pelannut johtavana kopparina huonommin kuin kakkoskoppari), Kari Kellokoski (vaihtajana pystyy paljon parempaan. Itseluottamus nollassa.) ja Sasu Iivarinen (Sasu on tänä vuonna sisäpelissä ollut pettymys.) Koko joukkuetta kun ei voi vaihtaa niin onhan se pelinjohtajan vaihto helpompaa. Ainakin tuolloin 2008 vuonna Vedon peliin se vaikutti ja tänä vuonna Jyväskylän Kiri alkoi pelaamaan paremmin pelinjohtajan vaihdon jälkeen.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.