Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2023

No oon erimieltä. Hyvin kehuu myös Imatran suorituksia kun aihetta on. Minusta on myös tietoa ja ymmärrystä pesäpallosta
Komppaan tätä. Ei mitenkään kiinnittänyt huomiota ottelun aikana erityisemmin, joten ei mitenkään juntti/huono voinut olla. Itse pidin myös tuosta, että arvosti vastustajaakin, vaikkei IPV nyt ollenkaan samassa sarjassa paini Vimpelin kanssa. Sotkamon selostuksissa törmännyt vastaavissa peleissä ylimieliseen naureskeluun.

Pelistä sen verran, että ensimmäisellä jaksolla IPV pelasi oikeinkin hyvää ulkopeliä sitä Lankisen jakson "ratkaissutta" virhettä lukuunottamatta. Sisäpelissä meillä suurimmat ongelmat on ollut, ja siksi juuri nuo lainausmerkit, kun nollille jäätiin niin vaikea se on jaksolla pärjätä. Toisella sisäpeli oli hitusen parempaa, mutta Veto sitten paransi myös ja reagoi noihin asioihin, mitkä ekalla jaksolla vähän tylsytti. Vaikkapa nyt Surakan korkeat mörssäreille.

Nyt on pari peliä jäänyt katsomatta tarkemmin. Osaisiko joku selittää minulle, mitä Niskanen tarkoitti Kouvola-pelin jälkeen, kun sanoi Kouvolan voivan kyseisen ottelun taktiikallaan yhden pelin voittaa? Onko yhden ottelun taktiikka (ainakin eilisessä ilmeisesti tolppaa vaihtotilanteessa) sellainen, mikä ei välttämättä ole se järkevin sitä toteuttavalle joukkueelle, mutta mikäli onnistuu yllättämään vastustajan, voi se toimiakin (ja tulevissa peleissä vastustaja kenties on löytänyt ratkaisut siihen)? Onhan toki niitäkin nähty, ettei jokin joukkue ole onnistunut tiiviissä pudotuspelisarjassa löytämään lääkkeitä vastustajan pelisapluunaan.

Mikäli pitää paikkansa, mitä Niskanen puhui, että vastustajat ovat viime peleissä ottaneet erilaisen taktiikan Vimpeliä vastaan, kuulostaa se omaan korvaani hyvältä oppiprosessilta Vedon joukkueelle.

Olen suhtautunut erityisen skeptisesti runkosarjojen lopputuloksien merkitykseen viime keväästä alkaen. Tällöin NHL:n runkosarjan ylivoimaisesti voittanut Bruins hävisi ensimmäisellä kierroksella. En usko esim. Kiteen tai Pattijoen kykenevän ensikierroksella Vimpeliä voittamaan 4 kertaa, mutta kaikki on mahdollista, mikäli peli ei ole uomissaan oikealla hetkellä.

Nyt on pari peliä jäänyt katsomatta tarkemmin. Osaisiko joku selittää minulle, mitä Niskanen tarkoitti Kouvola-pelin jälkeen, kun sanoi Kouvolan voivan kyseisen ottelun taktiikallaan yhden pelin voittaa?
Kouvolahan lähti pelaamaan tietyille Vimpelin lyöjille (esim. Kanala ja Anttila) perinteistä 90-luvun alun ulkopelikuviota, joka hetkellisesti sotki Vimpelin sisäpelin kuvioita, kun normaalisti käytettäville lyönneille ei löytynytkään tilaa. Uskoakseni Tomppa viittasi tällä siihen, että yksi harjoitus tuollaista kuviota vastaan lyömiseen riittää löytämään sen tilan, mihin lyöntejä suunnataan.
Tällä perinteisellä kuviolla Kopla yritti saada Vimpelin viivästettyjä lähtöjä kuriin.

Kouvolahan lähti pelaamaan tietyille Vimpelin lyöjille (esim. Kanala ja Anttila) perinteistä 90-luvun alun ulkopelikuviota, joka hetkellisesti sotki Vimpelin sisäpelin kuvioita, kun normaalisti käytettäville lyönneille ei löytynytkään tilaa. Uskoakseni Tomppa viittasi tällä siihen, että yksi harjoitus tuollaista kuviota vastaan lyömiseen riittää löytämään sen tilan, mihin lyöntejä suunnataan.
Tällä perinteisellä kuviolla Kopla yritti saada Vimpelin viivästettyjä lähtöjä kuriin.
Tämä on äärimmäisen mielenkiintoinen tilanne, kun vastustajat yrittävät kaikin mahdollisin keinoin lähteä horjuttamaan viime kauden ylivoimaista mestaria. Lukkarit/up joukkue tekevät kaikkensa horjuttaakseen vedon lyöjiä. Aina joku lyöjä saadaan kiinni, mutta ei kaikkia. Veto pystynyt pelin sisällä näihin reagoimaan ja muuttamaan lyöntitaktiikkaa. Tämä näkyi hyvin Kopla pelissä.
Tämä on loppukautta ajatellen tärkeää oppia mitä näistä peleistä saadaan. Loistava rauhallisuus joukkueessa ja luotto omaan tekemiseen. Kyllä Niskanen osaa Tyynelän kanssa hommansa.

Ja tietenkin selkäranka, ulkopeli on ollut viimeisissä peleissä loistavaa!

Onkos sisäpiiriläisillä tietoa Jukkis Vainionpään jatkosta Vivessä? 😀 Sopimushan päättyy tähän kauteen julkisen tiedon mukaan...

Komppaan tätä. Ei mitenkään kiinnittänyt huomiota ottelun aikana erityisemmin, joten ei mitenkään juntti/huono voinut olla. Itse pidin myös tuosta, että arvosti vastustajaakin, vaikkei IPV nyt ollenkaan samassa sarjassa paini Vimpelin kanssa. Sotkamon selostuksissa törmännyt vastaavissa peleissä ylimieliseen naureskeluun.

Pelistä sen verran, että ensimmäisellä jaksolla IPV pelasi oikeinkin hyvää ulkopeliä sitä Lankisen jakson "ratkaissutta" virhettä lukuunottamatta. Sisäpelissä meillä suurimmat ongelmat on ollut, ja siksi juuri nuo lainausmerkit, kun nollille jäätiin niin vaikea se on jaksolla pärjätä. Toisella sisäpeli oli hitusen parempaa, mutta Veto sitten paransi myös ja reagoi noihin asioihin, mitkä ekalla jaksolla vähän tylsytti. Vaikkapa nyt Surakan korkeat mörssäreille.
Sotkamo sitä, Sotkamo tätä.

Olen suhtautunut erityisen skeptisesti runkosarjojen lopputuloksien merkitykseen viime keväästä alkaen. Tällöin NHL:n runkosarjan ylivoimaisesti voittanut Bruins hävisi ensimmäisellä kierroksella. En usko esim. Kiteen tai Pattijoen kykenevän ensikierroksella Vimpeliä voittamaan 4 kertaa, mutta kaikki on mahdollista, mikäli peli ei ole uomissaan oikealla hetkellä.

NHL:ssä on useampia mestareita, jotka ovat tulleet runkosarjan kasisijalta. Tulee mieleen Kings, joka nippa nappa pääsi pleijareihin ja vei koko potin.

Vertaus on vain surkea, koska Superpesiksen tasoerot ovat aivan valtavat. NHL:ssä taas todella pienet ihan jo palkkakatonkin takia.

Itse en rehellisesti muista milloin olisi runkosarjan ykkönen superissa tippunut? IPV toki meinasi jytkyn tehdä.

NHL:ssä on useampia mestareita, jotka ovat tulleet runkosarjan kasisijalta. Tulee mieleen Kings, joka nippa nappa pääsi pleijareihin ja vei koko potin.

Vertaus on vain surkea, koska Superpesiksen tasoerot ovat aivan valtavat. NHL:ssä taas todella pienet ihan jo palkkakatonkin takia.

Itse en rehellisesti muista milloin olisi runkosarjan ykkönen superissa tippunut? IPV toki meinasi jytkyn tehdä.
Olisko Pattijoki vs Sotkamo ja vuosi 1999.

Pesäpallossa ottelusarjat ovat loppuottelusarjoja myöden menneet historian aikana suurelta osin paremmalle joukkueelle suoraan 3-0. Nyt sattuman mahdollisuus pienenee entisestään, kun ensimmäinen kierros pelataan paras seitsemästä.

Tällä hetkellä ei ole valtavat tasoerot. Se näkyy myös Vimpelille asetetuissa tavoitteissa, että ei odoteta säälipleijarijoukkueiden porskuttavan puolivälieriä pidemmälle. Tarkoittaen sitä, että välieräpaikka ei ole kenenkään mielestä varmasti hyvä saavutus. Ja välierissä pelin pitää olla todellakin uomissaan, mikäli siitä halutaan jatkoon. Vedon tapauksessa ei välttämättä täydellistä, mutta mihinkään laskusuhdanteeseen ei siinä vaiheessa ole varaa.

"Soittolistaa on uudistettu lisäämällä uudempia, yleisöön helposti tarttuvia kappaleita esimerkiksi AC/DC:ltä, ZZ Top:ilta ja Queeniltä" 😃
Nämä "uudistukset" kertovat hyvin ajasta, jossa Vimpelissä vielä eletään. Kyseiset bändit perustettu 60-luvulla.

Huom: Jos nämä biisit ovat osa Sahinsulttaanin 2-jatkeKumuralistaa Spotifyssä niin sit saa mun puolesta soida 🤣.

Nämä "uudistukset" kertovat hyvin ajasta, jossa Vimpelissä vielä eletään. Kyseiset bändit perustettu 60-luvulla.
Seuraavan uudistuksen yhteydessä mukaan myös Abba, Boney M ja ehkä jopa Bon Jovi? 😅

Monet vanhat kappaleet ovat toki hyviä, mutta hyvän soittolistan tekee monipuolisuus. Kun listalla on kappaleita laajalta aikahaitarilta sekä genrejä laidasta laitaan, löytyy jokaiselle jotakin ja valitusten tehtailu loppuu. 🙂

Viimeksi muokattu:

Huom: Jos nämä biisit ovat osa Sahinsulttaanin 2-jatkeKumuralistaa Spotifyssä niin sit saa mun puolesta soida 🤣.
Jos saan tähän musiikki keskusteluun liittyä mukaan.

Niin, Ihan hyviä yhtyeitä mielestäni freddie mercury ääni on upea joten sitä kuuluu soittaa.

Mutta onhan noita uuden sukupolven rockyhtyeitä kuten Amorphis biisi the moon on hyvä. Ja Ghost dance macaber, square hammer, can me little sunshine on hyviä biisejä. Noita ois yleisesti kiva kuulla urheilu tapahtumissa yleisesti. Toimis hyvin sen iän ikuisen räpin ja pop rinnalla hyvin.

Viimeksi muokattu:
Näitä ainakin on soitettu:
Quiet Riot - Cum on Feel the Noize
Van Halen - Jump
ZZ Top - Sharp Dressed Man
AC/DC - Thunderstruck, Big Gun
Queen - Another One Bites the Dust
Joe Satriani - Crowd Chant

Jo viime kaudella soitettuja juoksun jälkeisiä biisejä mm.
Europe - Final Countdown
Bomfunk MC's - Turn it up
Spekti - Macho Fantastico

Itellä ei oo ainakaan mitään valittamista, jos tällä valitulla linjalla jatketaan. Pääasia on, ettei ajolähdös soiteta mitään vitun Antti Tuiskua.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.