Eli vuosina 1963-1964 kaksi kertaa peräjälkeen hallitseva mestari putosi sarjasta, aikamoista!Ilmajoen Kisailijat
Mestari 1962
Putoaja 1963
Eli vuosina 1963-1964 kaksi kertaa peräjälkeen hallitseva mestari putosi sarjasta, aikamoista!Ilmajoen Kisailijat
Mestari 1962
Putoaja 1963
IK oli kaiken lisäksi tuplamestari,Eli vuosina 1963-1964 kaksi kertaa peräjälkeen hallitseva mestari putosi sarjasta, aikamoista!
Sotkamon Jymy 1963 oli joukkue, joka voitti mestaruuden heti nousun jälkeen seuraavalla kaudella. Ja putosi seuraavalla.
Mitkä muut joukkueet pesäpallon miesten tai naisten pääsarjassa ovat voittaneet mestaruuden heti nousua seuraavalla kaudella? Onko Sotkamon lisäksi muita heti mestaruuden jälkeen pudonneita?
Ainakin PuMu: mestaruus 1973, putoaminen 1974.
Ilmajoen Kisailijat
Mestari 1962
Putoaja 1963
Tuolla liiton sivulla on linkki pelisääntöihin ja siellä säännöissä on pykälä §25 Syötön tekninen suoritus jonka toinen momentti (?) määrittelee alkuasennon.Mikä on lukkarin "alkuasento"?
Nyt muuten luin sanasta sanaan tuon pari sivua taas pitkän ajan jälkeen. Viimeiseen sääntökirjaan onkin näköjään kivasti lisätty noita tulkintaesimerkkejä (marraskuulta -24?). Hyvä, kun olen usein valitellut ettei niitä kirjoiteta auki vaan tiedot liikkuvat ainoastaan tuomareiden sisäpiirikeskusteluissa!Tuolla liiton sivulla on linkki pelisääntöihin ja siellä säännöissä on pykälä §25 Syötön tekninen suoritus jonka toinen momentti (?) määrittelee alkuasennon.
katso liitettä 3486
Nyt muuten luin sanasta sanaan tuon pari sivua taas pitkän ajan jälkeen. Viimeiseen sääntökirjaan onkin näköjään kivasti lisätty noita tulkintaesimerkkejä (marraskuulta -24?). Hyvä, kun olen usein valitellut ettei niitä kirjoiteta auki vaan tiedot liikkuvat ainoastaan tuomareiden sisäpiirikeskusteluissa!
Meillä on kyllä ihan valtavasti porukkaa katsomossa, mutta myös kentällä, jotka ei ole tuota teosta koskaan lukeneet ajatuksella, tai edes puolivillaisesti. Ei tästä tolppasyötön teknisestä suorittamisesta olisi pitänyt näin iso haloo tulla kuin tuli, jos asianomaiset olisivat lukeneet nämä sivut riittävän tarkasti-
Pesät ovat täynnä ja kuuluttaja kertoo: syntymässä on ajolähtö. Miten niin syntymässä? Eikö se ole ajolähtö, kun tullaan lyömään pesien ollessa täynnä? Mitenkä se ei tuossa tapauksessa olisi ajolähtö?
Kiitos valistuksesta. On tuo @MieVaan melkoinen "kätilö" tässäkin synnytysasiassa.Ajolähtö syntyy vasta kun seuraavana lyöntivuorossa oleva lyöjä saa ekan syötön. Sitä ennenhän voi tulla palo tai vaikka juoksu harhaheitolla tms. Tällöin ajolöhtöä ei synn6 eikä myöskään ole vaihtopakkoa.
Asialla on merkitystä koska ajolähdössä etenijöiden ja lyöjän pitää joko saada pesäturva seuraavalta pesältä tai päätyä lopulliseen ratkaisuun ennenkuin seuraava lyöjä saa ensimmäisen syötön, muutoin he ovat poltettavissa seuraavalle pesälle pesäturvan menettämisen jälkeen. Ajolähtö voi purkautua myös seuraavan lyöjän saamaan syöttöön jolloin vielä voimassaolevat vaihtopakot raukeavat.
Ajolähtö syntyy, kun lukkari antaa ensimmäisen syötön seuraavalle lyöjälle.Pesät ovat täynnä ja kuuluttaja kertoo: syntymässä on ajolähtö. Miten niin syntymässä? Eikö se ole ajolähtö, kun tullaan lyömään pesien ollessa täynnä? Mitenkä se ei tuossa tapauksessa olisi ajolähtö?
Varmaan juhlatkin syy. Itse olen kuullut selityksiä ihmisten mökkeilystä kesälauantaisin. Itse mieluiten juuri lauantaisin istuisin katsomossa.Onko jotain erityistä syytä, miksi lauantait ovat todella hiljaisia pelipäiviä? Olen itse aina ajatellut syyn olevan se, että kesäaikaan on kaikkia häitä/valmistumisia tms lauantaina, jonka vuoksi yleisöä ei löytyisi niin paljoa.
Pesät ovat täynnä ja kuuluttaja kertoo: syntymässä on ajolähtö. Miten niin syntymässä? Eikö se ole ajolähtö, kun tullaan lyömään pesien ollessa täynnä? Mitenkä se ei tuossa tapauksessa olisi ajolähtö?
Ajolähtö syntyy, kun lukkari antaa ensimmäisen syötön seuraavalle lyöjälle.
Eli jos lukkari onnistuisi käräyttämään jonkun etenijöistä ennen ensimmäistä syöttöään, ei ajolähtöä synny.
Yleensä kuuluttaja tuon kuuluttaa kopinpudotuksen/kysymysheiton aikana, jolloin ajo ei tosiaan ole vielä päällä.
Luulenpa, että termin käyttäjät eivät itsekään tiedä, mitä se tarkoittaa. On vaan niin kivan trendikäs sana ja luo puhujasta asiantuntevan vaikutelman. 😂Tahkon langassa tuli puheeksi taas käsite saranapelaaja. Lieneekö tuolle ihan tyhjentävää määritettä? tällä foorumillakin sanaa on käytetty suht harvoin. Niminä saranapelaajaksi on tarjottu:
Lassi Vuorela
Aapo Komulainen
Aleksanteri Huotari
Arttu Ruuska
Akseli Pitkänen
Henri Puputti
Mikko Kosonen
Veeti Kokko
Hannes Pekkinen
Mikä näitä pelaajia yhdistää? Olen itse käsittänyt tämän niin, että saranan kohdalla peluuttaminen ratkaisee kakkoskärjen käytön, jos ykköskärjellä on syntynyt jonkinlainen tilanne. Onko saranapelaaja ei niin pääkotiuttaja eikä päävaihtaja, mutta kelvollinen molempiin?