Supervuoro Verkkolehti »

Superpesis karsinnat 2013

j

Vs: Superpesis karsinnat 2013

Ehkäpä PuPe:n heikko vire johtui vaan siitä, että vastustaja oli vain hieman kovempi kuin Ykkösessä on tottunut? Varsinkin ulkopelin ja lukkarin osalta osalta!

j sanoi:
Ehkäpä PuPe:n heikko vire johtui vaan siitä, että vastustaja oli vain hieman kovempi kuin Ykkösessä on tottunut? Varsinkin ulkopelin ja lukkarin osalta osalta!

Tottakai sillä on vaikutusta, että vastassa oli omaan tasoon nähden kova joukkue. Omaan silmään on näyttänyt, että PuPe ei ole ollut lähellekään omaa tasoaan, ainakaan koko sarjan ajan, ehkä hetkittäin. PuPe kuitenkin pystyi vieraspelissä voittamaan Alajärven, niin en jotenkin usko, että tasoero oli oikeasti niin iso. Muutenkin kohtuu tasaista, lukuunottamatta kolmatta matsia, missä AA oli kirkkaasti parempi.

Ei ole vaikea myöntää, että vastustaja oli parempi ja rutinoituneempi, mutta se harmittaa, ettei PuPe varmasti ollut parhaimmillaan tärkeimmällä hetkellä. Sitä sietää joukkueen miettiä, mistä se johtui.

Siinä se kausi! Nyt vaan pajatso auki jatkosoppareilla ja jos jonkun vahvistuksen sais mukaan. Onko kellä sopimus myös ens kaudesta? Ens vuonna kahta kovemmin päälle!

Syöttölautanen sanoi:
Siinä se kausi! Nyt vaan pajatso auki jatkosoppareilla ja jos jonkun vahvistuksen sais mukaan. Onko kellä sopimus myös ens kaudesta? Ens vuonna kahta kovemmin päälle!

Omaan silmään näyttää siltä, että joukkue säilyy pitkälti entisellään. Superin seuroja tuskin moni pelaaja kiinnostaa, ehkä Samu Vainikainen voisi sellainen olla, jos hänkään. Näkisin, että jos/kun tuo joukkue säilyy pitkälti entisellään, niin se on todella kova ensi kauden Ykköspesikseen. Jos Samu Vainikainen lähtee, niin korvaajaa hänelle. Toki nämä konkarit on aina sellaisia, että lopettaminen tms voi tulla kyseeseen, esimerkkinä nyt vaikka Knuutinen. En siis tiedä mitään hänen aikomuksistaan, tuo nyt vain noin yleisellä tasolla.

Tottakai joukkuetta on suotavaa vahvistaakin. Esim. Knuutinen oli pettymys tällä kaudella, kun olisi saanut olla esimerkkinä nuoremmilleen. Aika heikko oli kuitenkin miehen panos. Noin yleisesti sanoisin, että joukkue saa kyllä pidettyä ne miehet, ketkä haluaakin. Tuo Samu Vainikainen on poikkeus, joka saattaa lähteä.

Palokärki sanoi:
Mutta Oulu jatkaa taistoa! Huomenna tuo sarja sitten katkolla....

Juu, jatkuu toki, itse tulee aina niin keskityttyä tuohon PuPeen pelipäivinä.

Tähän toiseen karsintapariin ei ole oikein minulle muodostunut mielipidettä, että miten haluaisin sen päättyvän. Tuppaa olemaan niin, että koitan etsiä positiivisia asioita siitä huonommastakin vaihtoehdosta, niin pitänee samalla linjalla vetää nytkin. Mikäli Kiri voittaa, niin saa nokilleen tämä yksi turhan ylimielinen Oulu-kannattaja ja jos Oulu voittaa, niin tulee sitten Kuopiolle ja Jyväskylälle yksi laji lisää, missä voi kisailla keskenään samassa sarjassa. :)

Itse uskon, että Kiri tuon hoitaa kotonaan. Se ei tosin ole minun uskosta tai muidenkaan palstalaisten uskosta kiinni, vaan kovempi joukkue pelaa Superpesistä ensi kaudella. Hienompaa lopetusta ei voi saada, se on viides ottelu ja kerrasta poikki.

Voiko ton lähemmäs enää superia päästä kuin Lippo tänään? Voi perkele! Paloton ajo, 3 yritystä, ei juoksua.... Supervuoro 0-0 ja hajuton, mauton, väritön Kiri vei kotarin 2-0.... :(

Sanotaan suoralla Ranskalla että voihan saatana. Kyllä olis mahtunu pirteä Lippo mielummin kun väsähtänyt Kiri, no ei mahda mitään..

Ei voi mitään ei. Vaikka ykkösen kärkijengeistä Lippo onkin henkilökohtainen inhokkini niin verenvaihto miesten superissa olisi tehnyt niiiiiin hyvää suomalaiselle pesäpallolle ja Lippo oli ainut joka pystyi aidosti haastamaan superin jengin. PuPe oli Alajärveä vastaan mulle suuri pettymys.

Pohdinnan paikka ykkösen jengeille ja seuraajille, itse taidan pohtia tuonne YLEn foorumille mutta katotaan nyt.

Roihukin piti selvästi naisten paikkansa, tarkoittaako tuo että sarjapaikka kannattaa ottaa jos on haussa vaikka ei olisi jengikään kasassa ko sarjaan varten?

MieVaan sanoi:
Ei voi mitään ei. Vaikka ykkösen kärkijengeistä Lippo onkin henkilökohtainen inhokkini niin verenvaihto miesten superissa olisi tehnyt niiiiiin hyvää suomalaiselle pesäpallolle ja Lippo oli ainut joka pystyi aidosti haastamaan superin jengin. PuPe oli Alajärveä vastaan mulle suuri pettymys.

Pohdinnan paikka ykkösen jengeille ja seuraajille, itse taidan pohtia tuonne YLEn foorumille mutta katotaan nyt.

Roihukin piti selvästi naisten paikkansa, tarkoittaako tuo että sarjapaikka kannattaa ottaa jos on haussa vaikka ei olisi jengikään kasassa ko sarjaan varten?

Kyllä, ja kun Oulussa tilausta huippupesikselle todella on. Jyväskylässä yleisömäärät on vuodesta toiseen olleet heikohkoja.

satunnaisseuraaja sanoi:
Omaan silmään näyttää siltä, että joukkue säilyy pitkälti entisellään. Superin seuroja tuskin moni pelaaja kiinnostaa, ehkä Samu Vainikainen voisi sellainen olla, jos hänkään.

Kimmo Lukkari ainakin neuvottelee superin seurojen kanssa. Sitä en tiedä moniko miehen perässä on, mutta KaMa nyt ainakin tarvitsee kotiuttajajokeria. Lisäksi Alajärven tilanne suuri kysymysmerkki.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.