Vs: Superpesis karsinnat 2013
Palokärki sanoi:
Jees, eli oliko nuorella jengillä (onko nuori jengi??) tai kokemattomalla superin peleihin ainakin siis ne paineet + extrasti vielä kotiyleisön kasaamat paineet niskassa? Ilmeisesti oli? Ja tietty Alajärvi ei ihan surkee porukka kuitenkaan ole.... no toki mitään ei ole vielä hävitty, mutta olisko se nyt sillassa? Ihan vähä ainaki...
Ja sama Lipolla! Itseasiassa näistä kahesta parista mä olisin oottanu juurikin Lipolta enemmän! Pupehan nyt kuitenki jo aiheutti yhen pikku jytkyn eilen. Kirin 3 tärkeetä pelaajaa pois. Lukkareista ainaki Haidulla rutkasti enemmän kokemusta! Rosterissa Itä-Länsi miehiä kuten Vihtkari. Aika helpolla meni voitto tänään Kirille. 3-0 ja 4-1. Ainakin siis noitten lukemien valossa, itte pelistä en tiedä sen enempää.... Mutta sama kuin PuPella, jos nollilla hävitään, ei siinä juuri ole selittelemistä!
Toivotaan nyt vielä että jompikumpi nousis!
Juu, eihän tossa hävetä tartte, mutta ohan tuo varmasti seuroillekin suuri pettymys, kaiken pitkän työn jälkeen. Jos siis käy niin kuin tässä vissiin moni uumoilee...? Ykkösessähän on tavoite periaatteessa aina nousta superiin. Ainaki näillä neljällä parhaalla oli/on! Homma jää siis puolitiehen...
Otetaan nyt vielä HP tähän. Mä ainaki olin helvetin pettyny tohon loppuun, niin hyvin sujuneen runkosarjan jälkeen. Vaikkakin kuntopuntari meni alas kuin lehmän häntä.....
Ei näitä HP:n ja PuPen tai Lipon pettymyksiä voi mitenkään rinnastaa. HP jäi välieriin, kun kaksi muuta jatkoi karsintaan. Lippo oli jo viime kaudella karsinnoissa, PuPe jäi äärimmäisen niukasti ulos neljän sakista viime kaudella ja samantyyppinen pettymys sitä edelliselläkin kaudella. Siksi jo tämä on huima parannus noihin pariin edelliseen kauteen. Sekä pelillisesti, että myös taloudellisesti. Kannattaa muistaa, että nämä kaikki lipputulot on isoja summia tuon tason joukkueille. Lipputuloja, jotka viime kausina on PuPelta jääneet saamatta.
Sen totesinkin jo, että homma on kesken, joten se ei vielä ainakaan ole jäänyt puolitiehen. Syöttölautasen viestiin kommentoin vain, että jo tämä on ollut hieno parannus viime kausiin ja kauden arvioinnin paikka on sitten, kun pelit on kokonaan ohi.
Ja senkin voi tämän illan viesteistäni päätellä, että pettynyt olin tämän illan PuPen otteisiin. Sitäkin ihmettelin, miten tuollainen notkahdus on edes mahdollinen juuri voitetun vieraspelin jälkeen, enkä keksinyt juuri muuta syytä kuin kokemuksen ja rutiinin puutteen. Ja Alajärvelle annoinkin jo tunnustuksen, että tänään voitti varmasti oikea joukkue.
Mielenkiintoista lukea huomenna Pulliaisen kommentit pelistä, miksi näin kävi. Todennäköisesti ne löytyy Savon Sanomista, kun siellä oli jo ennakkojuttua tämän illan ottelusta ja pientä illan ottelun seurantaakin nettiversiossa.