Mahdolliset muutokset täytyy tehdä seurojen tarpeista, ei netissä huutoäänestämällä. Kun jotain isoa sääntömuutoskeskustelua viimeksi käytiin ennen tätä kautta niin että se päätyi ihan iltapäivälehden sivulle, Ojaniemi totesi, että jos ehdotettu asia x toteutetaan, kyseessä ei ole enää pesäpallo, vaan joku muu laji. Olisiko tuolloin ollut kyse paloista luopumisesta, en muista.
Jokaisella on toki oikeus ideoida, mutta hyvä jos edes 2% tästä kaikesta olisi millään muotoa toteutettavissa.
Ja vaikka olen nähnyt kaikkia isoja murroksia jokerilyöjistä jaksopellin ja sopupeliin ja yhä edelleen lajia rakastan, jos säännöistä otetaan taktiikkaa pois niin että tyhmempikin katsoja voi samaistua lajiin, niin en pidä mitenkään mahdottomana, että se olen minä joka sieltä katsomosta poistuu sen jälkeen.
Sen verran piti vielä lopuksi kirjoittaa, että nyt kun jotkut ovat niin huolissaan näiden kakkoskärjen hihanumerolla pelaavien motivaatiosta, onko kukaan koskaan edes kysynyt, haittaako se pelaajia, ettei välttämättä pääse siihen ajolähtöön lyömään? Joku voi viihtyä aivan hyvin hanska kädessä ulkokentällä, vaikka lyöntivuoron osuisi vaan kerran pelissä kohdalle.