Supervuoro Verkkolehti »

Superin parhaat lukkarit 2023

Ei kärkilukkareita? Muuten vaan valittiin vuoden lukkariksi viime vuonna.
Nämä "vuoden x" -palkinnot on toki aika paljolti palkintoja mestarijoukkueiden pelaajille. Ja Kinnunen oli hyvä, siilillä jäi varjoon huonon joukkueen myötä mitta jos lukenut uudestaan vaikka mitä Arffman siilin jengistä ennakoissa aikanaan kirjoitti niin Kinnunen on kyllä aina nostettu esiin positiivisessa valossa. Vimpelin ulkopeli ja etukenttä pystyi peittämään heikkoudet ja löytyi hyvä kokonaisuus sekä se hurmos päälle. Mutta viime kaudella myöskään kukaan lukkari ei vetänyt siinä aivan tykki-iskussa. Jos vaikka yämän hetken Komulaiseen vertaa niin ei Kinnusella kyllä eväät siihen riitä. Mutta pohjasakkaa mies ei ole superin lukkareista.

Ei kärkilukkareita? Muuten vaan valittiin vuoden lukkariksi viime vuonna.

Jospa Kinnunen olisi se kärkilukkari, joka johtaisi vihdoinkin koplan mestaruuteen. Kättä taskuun joka iikka ja Teemu syöttelemään ja hirmukädellä kärpäsiä napsimaan. Se olis kultajuhlat.

Mikä Puhtimäestä tekee paremman lukkarin, kuin Aapo Komulainen tai Petteri Alanen? Joensuussa oli sitä, mutta Mansessa vaikuttanut kesymmältä, kuin huippuaikoina. Toisinaan Puteltakin näkee huippupelejä, mutta ei samalla lailla ole läpi kauden vastustajien ongelmana.

Mikä Puhtimäestä tekee paremman lukkarin, kuin Aapo Komulainen tai Petteri Alanen? Joensuussa oli sitä, mutta Mansessa vaikuttanut kesymmältä, kuin huippuaikoina. Toisinaan Puteltakin näkee huippupelejä, mutta ei samalla lailla ole läpi kauden vastustajien ongelmana.
Niinpä, tässä sarjassa on kolme! pelaajaa, jotka ovat pelanneet neljästi finaaleja viiden viime kauden aikana.
Jos sama tahti jatkuu, niin saavat vetää runkosarjan niin vihkoon kuin haluavat🙈

Niinpä, tässä sarjassa on kolme! pelaajaa, jotka ovat pelanneet neljästi finaaleja viiden viime kauden aikana.
Jos sama tahti jatkuu, niin saavat vetää runkosarjan niin vihkoon kuin haluavat🙈

Eli Puhtimäki on nyt 2023 paras lukkari, koska odotetaan että syksyllä nousee parrasvaloihin?

Puhtaasti tämän kevään ja alkukesän perusteella Putte ei ole tämän kauden paras lukkari, siitä ei tarvitse edes väitellä. Viime kauden tai vaikka 15 viime kauden otteiden perusteella ei tarvitse puhua tämän kauden parhaasta lukkarista.

Eli Puhtimäki on nyt 2023 paras lukkari, koska odotetaan että syksyllä nousee parrasvaloihin?

Puhtaasti tämän kevään ja alkukesän perusteella Putte ei ole tämän kauden paras lukkari, siitä ei tarvitse edes väitellä. Viime kauden tai vaikka 15 viime kauden otteiden perusteella ei tarvitse puhua tämän kauden parhaasta lukkarista.
Mä en ottanut kenenkään paremmuuteen mitään kantaa. Kunhan totesin tilanteen.
Ja niinkuin säkin hyvin tiedät, tässä lajissa mitattavat paremmuudet ratkaistaan syyskuussa.
Sillä ei oo paskankaan väliä kuka on paras kesäkuussa.
Henkilö tai joukkue!

Ja niinkuin säkin hyvin tiedät, tässä lajissa mitattavat paremmuudet ratkaistaan syyskuussa.
Henkilö tai joukkue!
Sopii myös kysyä, että onko sarjan paras lukkari aina finaalijoukkueesta tai joukkueesta, joka menestyy. Puhtimäki ei Hyvinkäätä nostaisi finaaleihin, kuten ei nosta luultavasti Alanenkaan. Eikä Aapo Komulainen voi ulkopelillään vaikuttaa siihen, että Jymyn kotiuttaminen on surkeaa.

Vuoden lukkari äänestyksessä painaa syksyn pelit, mutta koko kauden tasoa tulisi korostaa enemmän, koska näin joukkueen menestys vaikuttaisi vähemmän ja varsinainen lukkarointi enemmän. Kinnunen hyvä esimerkki. SiiPessä pelatessaan sai haukkuja, mutta Vimpelissä ylistettiin.

Henkilö tai joukkue!
Tuo ei pidä juuri miltään osin paikkansa, ettei sillä olisi paskankaan väliä mikä joukkue on paras kesäkuussa, tai toisin sanoen mikä joukkue on paras runkosarjassa, tai kärkipäässä runkosarjassa.

Sillä on valtavasti merkitystä!

Miesten Superpesiksessä ei ole voitettu mestaruutta runkosarjan TOP-4 sijoituksen ulkopuolelta ikinä! Ei siis koskaan sarjan historiassa!

Runkosarjan voitolla on ollut valtava merkitys mestaruuden kannalta.

33 vuoden Miesten Superpesiksen aikana
- 21 kertaa runkosarjan voittaja on ollut mestari
- 6 kertaa runkosarjassa 2. sijoittunut on ollut mestari
- 3 kertaa 3. sijoittunut on ollut mestari
- 3 kertaa 4. sijoittunut on ollut mestari

Tuo ei pidä juuri miltään osin paikkansa, ettei sillä olisi paskankaan väliä mikä joukkue on paras kesäkuussa, tai toisin sanoen mikä joukkue on paras runkosarjassa, tai kärkipäässä runkosarjassa.

Sillä on valtavasti merkitystä!

Miesten Superpesiksessä ei ole voitettu mestaruutta runkosarjan TOP-4 sijoituksen ulkopuolelta ikinä! Ei siis koskaan sarjan historiassa!

Runkosarjan voitolla on ollut valtava merkitys mestaruuden kannalta.

33 vuoden Miesten Superpesiksen aikana
- 21 kertaa runkosarjan voittaja on ollut mestari
- 6 kertaa runkosarjassa 2. sijoittunut on ollut mestari
- 3 kertaa 3. sijoittunut on ollut mestari
- 3 kertaa 4. sijoittunut on ollut mestari
Säkö oot sitä mieltä, että runkosarja päättyy kesäkuussa?
Nyt on kuule pelattu kolmasosa siitä runkosarjassa.
Eikä ole edes yhtäkään varmaa pudotuspelijoukkuetta.
Mutta jos haluat jakaa mestaruudet ja tittelit nyt,
niin jaa pois vaan.
Mutta sillä ei todellakaan oo mitään merkitystä, kuka nyt sarjaa johtaa.

Säkö oot sitä mieltä, että runkosarja päättyy kesäkuussa?
Nyt on kuule pelattu kolmasosa siitä runkosarjassa.
Eikä ole edes yhtäkään varmaa pudotuspelijoukkuetta.
niin jaa pois vaan.
Mutta sillä ei todellakaan oo mitään merkitystä, kuka nyt sarjaa johtaa.
Jos et ymmärrä mitään todennäköisyyslaskennasta, voittamisen todennäköisyyksistä, tai mestaruuden voittamisesta tietyin runkosarjasijoituksin, niin parempi suosiolla lopettaa tämä keskustelu tähän.

Kaikki TOP-6 joukkueet ovat jo varmistaneet yli 98% todennäköisyydellä pudotuspelipaikkansa tänä vuonna. Ja todellakin vain kolmasosa runkosarjasta on pelattu.

niin jaa pois vaan.
Kun puhutaan vuoden lukkari valinnasta, niin onhan se nyt selvä, että myös alkukaudella on merkitystä. Muutenhan palkinnon nimi olisi syksyn lukkari. Ja nyt kun joukkueen menestys on leimattu niin vahvasti keskusteluun, niin keskustellaanko tässä parhaasta lukkarista vai tulevan mestarijoukkueen lukkarista? Mahdollisesti viime vuoden paras lukkari oli ulkona välieristä, vaikka mestarijoukkueen lukkari vuoden lukkariksi valittiinkin. Joukkueen menestykseen kun vaikuttaa muutkin asiat lukkaripelaaminen, niin loppuotteluiden korostaminen on kyseenalaista.

Jos et ymmärrä mitään todennäköisyyslaskennasta, voittamisen todennäköisyyksistä, tai mestaruuden voittamisesta tietyin runkosarjasijoituksin, niin parempi suosiolla lopettaa tämä keskustelu tähän.

Kaikki TOP-6 joukkueet ovat jo varmistaneet yli 98% todennäköisyydellä pudotuspelipaikkansa tänä vuonna. Ja todellakin vain kolmasosa runkosarjasta on pelattu.
Kun sä tunnut tietävän todennäköisyyksistä noin paljon, niin kerro nyt ne TOP 6 joukkueet.
Jos sä tarkoitat,että tämän hetken kuusi parasta on 98 %:n todennäköisyydellä ne kuusi varmaa pudotuspelijoukkuetta, niin mä kyllä otan vedon vastaan, että ne ei ole runkosarjan loputtua kuusi ensimmäistä.
Siitäkin huolimatta, että mä oon sun prosenttiesi valossa erittäin heikoilla.

Kun sä tunnut tietävän todennäköisyyksistä noin paljon, niin kerro nyt ne TOP 6 joukkueet.
Jos sä tarkoitat,että tämän hetken kuusi parasta on 98 %:n todennäköisyydellä ne kuusi varmaa pudotuspelijoukkuetta, niin mä kyllä otan vedon vastaan, että ne ei ole runkosarjan loputtua kuusi ensimmäistä.
Siitäkin huolimatta, että mä oon sun prosenttiesi valossa erittäin heikoilla.
Herätyys! Nyt vähän luetun ymmärtämistä siellä.

Ne varmat pudotuspelijoukkueet ovat Sotkamo, Kouvola, Vimpeli, Kempele, Joensuu ja Hyvinkää.

Voin varmuudella sanoa, että tämän hetken TOP-6 tulee olemaan tämän vuoden pudotuspeleissä käytännössä joka kerta. Tällä kaudella pudotuspeleihin pääsee 10 joukkuetta.

Eli kautta on pelattu vain kolmasosa, mutta kolme viimeistä ovat jo ulkona TOP-6 ryhmästä ja tämän hetken TOP-6 on varmasti jo pudotuspeleissä.

Mua alkoi kiinnostaa todellakin nuo prosentit pudotuspelipaikkojen todennäköisyyksistä. Kuinka paljon niihin vaikuttaa joukkueiden erilaiset sarjaohjelmat tässä vaiheessa? Totta kai runkosarjasijoitukset vaikuttaa, mutta ei kesäkuun sijoitukset.
Vimpeli on pelannut Alajärveä vastaan jo kaksi kertaa, Manse ei kertaakaan. Muitakin poikkeamia löytyy useita.
Lisäottelut taitaa vielä vaikuttaa aika paljon todennäköisyyksiin?
Mutta vuoden lukkariin se ei vaikuta, vaikka en sille todennäköisyyttä osaa tähän aikaan päivästä laskeakaan, toki pitäisi. Kun se on tämän ketjun aihe.
Mutta varmaan sä sen mulle päivän mittaan lasket?

Herätyys! Nyt vähän luetun ymmärtämistä siellä.

Ne varmat pudotuspelijoukkueet ovat Sotkamo, Kouvola, Vimpeli, Kempele, Joensuu ja Hyvinkää.

Voin varmuudella sanoa, että tämän hetken TOP-6 tulee olemaan tämän vuoden pudotuspeleissä käytännössä joka kerta. Tällä kaudella pudotuspeleihin pääsee 10 joukkuetta.

Eli kautta on pelattu vain kolmasosa, mutta kolme viimeistä ovat jo ulkona TOP-6 ryhmästä ja tämän hetken TOP-6 on varmasti jo pudotuspeleissä.
Toki mä tiedän, että sijoilta 7-10 mennään säälipleijareihin. Mutta mä kyllä lasken pudotuspelien alkavan puolivälieristä.
Ja eri mieltä mä olin vain siitä, että tämän hetken TOP 6 ei tule olemaan sitä runkosarjan loputtua.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.