Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2018

Ihan kohtalainen ottelu. Härmän siipaisu ja jakso oli siitä lähtien Meidän Jymyn. Aika makoisia kiinniottoja muiden muassa Topilta. Näiden otteiden valossa näyttää ihan hyvältä, että eiköhän Jymy ainakin ronssipeliin yllä, kuten eräs palstakollega taannoin ennusti.

Finaali-sarjan tasolla peli. Hienoa, että siihen päästiin. Topin ja Nikon linja alkaa vetää vertoja Lassilalle ja Kanalalle. Hei, kahden kärjen peli toimi, jos vaikka ei realisoitumista. Hyvä on jatkaa, paitsi Lauri ennen Roopea.

Hyvä Jymy! Tällä voitolla runkosarjan 2-4 sijat on täysin auki vielä. Hyvällä säkällä tässä nähdään viime kauden välierä uusinnat.

Hiukkahikeä

Kohonen oli hyvä. Mutta jos valta annetaan missään joukkueessa yhdellekään ulkopelaajalle kuten Meidän Jymyssä on näköjään tehty, on joukkue kokonaisuutena kusessa.

Kohosen ikonista asemaa ei ole Kohoselle mitenkään annettu. Kohonen on sen itse ottanut kaikkien aikojen pesäpalloilijana. Tällä haluan tuoda esiin sen pointin, että Kohosen pelaaminen heijastuu hyvässä ja pahassa muuhunkin joukkueeseen, tahtoi Kode sitä itse tai ei.

Hyvä Jymy! Tällä voitolla runkosarjan 2-4 sijat on täysin auki vielä. Hyvällä säkällä tässä nähdään viime kauden välierä uusinnat.

No se vaatisi että Vimpeli tippuu neljänneksi ja siihen nyt kyllä tuskin kukaan uskoo, varsinkin kun Joensuun nykyvire on mitä on. Kyllä välierät ovat Kouvola-Joensuu ja Vimpeli-Sotkamo. Eli finaalipari vaihtuu väkisin ja se on ihan helvetin hyvä juttu se.

Hiukkahikeä

Oli kyllä nautinto katsoa Jymyn peliä ja ylipäätään korkeatasoista pesäpallo-ottelua :) Kyllähän nekin pelit viihdettä on, missä palloa lyödään maisemiin ja kenttä rullaa, mutta tässä pelissä oli ulkopeli huippuformussa.
Työ jatkuu ja kainuun karhu on elossa.

Kohosen ikonista asemaa ei ole Kohoselle mitenkään annettu. Kohonen on sen itse ottanut kaikkien aikojen pesäpalloilijana. Tällä haluan tuoda esiin sen pointin, että Kohosen pelaaminen heijastuu hyvässä ja pahassa muuhunkin joukkueeseen, tahtoi Kode sitä itse tai ei.

Siis että kun Kohonen tarkoituksella pelaa huonosti, niin muukin joukkue pelaa tarkoituksella huonosti, koska Kohonen? En kyllä ihan usko tuohon.

Ihan pakko muuten kysyä. Kun otetaan Kohosen koko alkukausi kokonaisuutena huomioon, myös siis tämä peli, niin haluaisitko sinä, että Kohonen on myös ensi kaudella Meidän Jymyn lautasen ääressä? Ja jos niin ystävällisesti viitsisit olla väistelemättä kysymystä, ettei montaa kertaa tarvitsi kysyä. Suora vastaus, kiitos.

No se vaatisi että Vimpeli tippuu neljänneksi ja siihen nyt kyllä tuskin kukaan uskoo, varsinkin kun Joensuun nykyvire on mitä on. Kyllä välierät ovat Kouvola-Joensuu ja Vimpeli-Sotkamo. Eli finaalipari vaihtuu väkisin ja se on ihan helvetin hyvä juttu se.

Sarjakausi siirtyi tällä kierroksella vasta toiselle puolikkaalle, josta vielä kaiken lisäksi osa on ylempää jatkoasarjaa, joten kaikki on vielä täysin auki. Mutta hienoahan se olisi, jos välieräparit olisivat nuo. Ja pitäähän ne puolivälierätkin pelata.

Hiukkahikeä

Siis että kun Kohonen tarkoituksella pelaa huonosti, niin muukin joukkue pelaa tarkoituksella huonosti, koska Kohonen? En kyllä ihan usko tuohon.

Sinun tulkinta on se, että Kohonen pelaa tahallisesti huonosti, ei minun. Minun pointti oli se, mitä kirjoitin. Sitä en kiellä, enkä ole kieltänyt, että Kohonen ei ole pelannut omalla tasollaan alkukaudella.

Ihan pakko muuten kysyä. Kun otetaan Kohosen koko alkukausi kokonaisuutena huomioon, myös siis tämä peli, niin haluaisitko sinä, että Kohonen on myös ensi kaudella Meidän Jymyn lautasen ääressä? Ja jos niin ystävällisesti viitsisit olla väistelemättä kysymystä, ettei montaa kertaa tarvitsi kysyä. Suora vastaus, kiitos.

Tässähän tuntee itsensä tärkeäksi, kun tuollaisessa asiassa mielipidettä kysytään :) Rehellinen mielipiteeni ei luultavasti miellytä - pahoittelut siitä jo etukäteen.
1) Tällä hetkellä eniten minua kiinnostaa se, miltä Jymyn peli näyttää nyt pelistä toiseen ja noiden sopimuspelaajien suoritustaso. Tärkein asia on palauttaa Jymyn ulkopeli sille tasolle, mitä se Jymyssä kuuluu olla.
2) Lähes yhtä tärkeänä asiana on saada sisäpeli rullaamaan ja aivan kaikkia joukkueita vastaan. Minä en ole pitänyt siitä, että ollaan pelattu hetkittäin vastustajajoukkueen tasolla (tai alle) ja se on ollut tuskaista katsottavaa. Iloista sisäpelirallatusta ja paljon kolmostilanteita, joista paukutellaan ukkoja kotiin.
3) Luonnonlaeille ei Kohonenkaan voi mitään. Pesäpalloura lukkarina saa päätöspisteensä jossain vaiheessa. Onko se tämän kauden jälkeen tai ei, ei ole minun päätettävissä, eikä minun mielipiteellä ole siihen merkitystä. Ei edes itselleni Jymyfanina. Se ei muutu, oli lukkarina Kohonen tai ei.

3) Luonnonlaeille ei Kohonenkaan voi mitään. Pesäpalloura lukkarina saa päätöspisteensä jossain vaiheessa. Onko se tämän kauden jälkeen tai ei, ei ole minun päätettävissä, eikä minun mielipiteellä ole siihen merkitystä. Ei edes itselleni Jymyfanina. Se ei muutu, oli lukkarina Kohonen tai ei.

Meidän mielipiteillämme ei varmasti ole mitään merkitystä joukkueen kasaamisen suhteen. Mutta minun mielipiteeni on se, että Kohosella ei pitäisi olla mitään asiaa ensi kauden Sotkamon Jymyn joukkueessa pelaajana. Mikä sinun mielipiteesi on, kyllä sinulla sellainen aivan varmasti on.

Kohosen alkukausi oli flegmaattinen. Varmaan monesta syystä johtuen, mutta ensi kaudelle täytyisi siis löytyä paikkaavat pelaaja. Litmanen vai KTH? Taso tippuu, hetkellisesti, joka tapauksessa. Antaa Koden nyt lopettaa viimeinen kausi mestaruuteen ja mennään niillä ehdoilla. Lukkari-pelin rebuildissa on tekemistä. Pitkän aikavälin projekti kannattaa. Katsopas vaikka Heimosta, joka jo melkein kykenee heittämään kun on monta vuotta harjoitellut.

Kohosen alkukausi oli flegmaattinen. Varmaan monesta syystä johtuen, mutta ensi kaudelle täytyisi siis löytyä paikkaavat pelaaja. Litmanen vai KTH? Taso tippuu, hetkellisesti, joka tapauksessa. Antaa Koden nyt lopettaa viimeinen kausi mestaruuteen ja mennään niillä ehdoilla. Lukkari-pelin rebuildissa on tekemistä. Pitkän aikavälin projekti kannattaa. Katsopas vaikka Heimosta, joka jo melkein kykenee heittämään kun on monta vuotta harjoitellut.

Vimpeli palasi mestaruuskantaan, kun älysivät luopua Huuskosesta. Sotkamo ei palaa, ennen kuin Kohonen lähtee.

KTH ei ole ratkaisu. Litmasesta en osaa sanoa. Tosin Sotkamolla on pitkä perinne hankkia lukkari ulkopuolelta. Jos Komulainen jätetään laskuista (hän kun ei ollut lukkari alunperin) niin aika pitkä aika saadaan mennä taaksepäin, että Meidän Jymyn lautasen ääressä on ollut oma kasvatti tai joku nuori lupaus. Tuskin sen suhteen mikään muuttuu, mutta kuka olisi sitten vapaana ensi kautta varten, onkin jo toinen juttu. No, rahalla saa pesäpallossa irroitettua kenet vain. Helpoiten ehkä Väliahon Alajärveltä.

Käsittääkseni Kohonen ei lopeta ennen 50v syntymäpäiviä ja miksi pitäisi lopettaa. Mies on täyttä rautaa. No tosin tuo orastava kalju vaatii hiussiirron.

Käsittääkseni Kohonen ei lopeta ennen 50v syntymäpäiviä ja miksi pitäisi lopettaa. Mies on täyttä rautaa. No tosin tuo orastava kalju vaatii hiussiirron.

Jos Kohonen ymmärtäisi, että hänen aikansa vastuullisessa roolissa mailanvarressa mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa on ohi ja jos hän pelaisi lautasen ääressä taitojensa mukaan ottelusta toiseen ja ennen kaikkea jos hän ymmärtäisi ettei hän ole joukkuetta suurempi, niin mikä jottei. Mutta kun ei hän taida suostua mihinkään noista.

Hiukkahikeä

Meidän mielipiteillämme ei varmasti ole mitään merkitystä joukkueen kasaamisen suhteen. Mutta minun mielipiteeni on se, että Kohosella ei pitäisi olla mitään asiaa ensi kauden Sotkamon Jymyn joukkueessa pelaajana. Mikä sinun mielipiteesi on, kyllä sinulla sellainen aivan varmasti on.

Se on sinun mielipiteesi. Minä osaan muodostaa mielipiteeni vasta sitten tuossa asiassa, kun kausi on paketissa.

Mites täällä nyt noin kovin riemuitaan yhden heinäkuun alun leskiviikko pelin voitosta?

Tähän asti on puhuttu ettei näillä keskikesän peleillä ole mitään merkitystä (ainakin siis kun on hävitty) mutta nyt ollaankin jo taas kingejä vaikka tosipeleihin on vielä 2 kk aikaa.

Koittakaa nyt päättää!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.