Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2017

Vs: Sotkamon Jymy 2017

Grainger sanoi:
aakoo sanoi:
Laitetaanpas jälleen tilastoja;

Ja tästä huolimatta meidän Jymyn piti ottaa tammikuussa kolme vuotta eläkkeellä ollut entinen pelinjohtaja rosteriin. Tästä huolimatta meidän Jymyn piti kutsua Komulainen takaisin eläkkeeltä. Tästä huolimatta meidän piti peluuttaa pitkin kautta ulkokentällä miestä, joka ei pysty kunnolla edes kävelemään. Tästä huolimatta meillä oli kaudella rosterissa monesti ukkoja, jotka pelasivat yhden tai kaksi lyöntivuoroa jokeripaita päällä (esim. Hartikainen) ja loppupelin huilivat, kun paikat eivät kestäneet. Tämä kaikki siis yhden kauden aikana.

Ei nuo ylläolevat mihinkään muutu, vaikka mitä todistelisitte. Itseänne te vaan huijaatte.

Kun otit tuon Vimpelin esiin, niin siellä on aina yksi tai kaksi pelaajaa ryhmästä Heikkala/Isoketo/A. Ruuska/P. Ruuska siviilit päällä. Mitä luulet että pitäisi tapahtua, jotta Vimpeli edes harkitsisi kutsuvansa Mikko Rantalahden takaisin kehiin?

Pistäppä trolli oma näkemyksesi, ketä olisit ottanut tilalle? ;D

Hiukkahikeä

Panokset kovenee!

Noh, lähtökohtaisesti Joensuu on ennakkosuosikki niinkuin runkosarjan voittajan kuuluu ollakkin. Mutta, paraatimarssia ei ole viimeiset pelit olleet Joensuullekkaan. Runkosarjan loppuun tuli pari tappiota KPL'ää ja Jymyä vastaan. Pudotuspeleissä Hyvinkää piti hetkittäin mestarisuosikkia kovasti kiireisenä. Minä lähtisin siitä että ennakkosuosikin aseman lisäksi paineet on nyt Joensuulla. Runkosarja ja pudotuspelit oli Jymylle ajoittain selviytymistaistelua ja tästä eteenpäin ei ole kuin voitettavaa.

Lukkaripeli on tänään ratkaisevassa asemassa. Väisänen on saanut pidettyä Jymyn kärjen huonoilla tehoilla ja erityisesti Jeren. 1-2 tilanne on ollut Jymylle erityisen haastava lähes koko kauden ja nyt tarvitaan Nikolta tasonnostoa sisäpelissä. En epäile etteikö sitä tapahtuisi tässä sarjassa. Härmä on ollut vaihtajana todella hyvä ja näyttää myös siltä että Antti on palaamassa tasolleen myös ulkopelissä.

Kode näytti edellisessä J-J pelissä miksi maestro on edelleen Suomen paras tontillaan. Jymyn peli kääntyi lähes pelkästään Koden ansiosta. Kode pääsi rytmityksellä ja temmon lisäämisellä iskemään kiilaa J-J'en sapluunaan ja tälläsi jakson ensimmäisen kotiutuksen. Nyt sitten on edessä JoMan kärjen tylsyttäminen. Niemi on runkosarjassa ollut hyvä Jymyä vastaan mutta monesti ruuti on ollut pudotuspeleissä märkää.

KAINUU
Äkäisten ukkojen ja akkojen
kielteinen ja kaunainen,
pohjattoman negatiivisuuden,
tylyn tyylittömyyden,
huutavan hiljaisuuden,
näköalattoman itäsuomalaisen mentaliteetin maakunta,
jossa asuu pitkän talven,
syvin metsien ja surkeiden soiden pieni,
mutta - ah niin vittumainen ja sitkeä kansa.

Totta huomio Kohosesta Jymyjussit sarjassa. Erityisesti molemmissa vieraspeleissä ja supervuoroissa näki, että silloin kun Kohonen laittoi seuraavan pykälän päälle Jymyjussien sisäpeli hyytyi kummasti. Kyllä toki muukin joukkue nosti tasoa ulkopelissä, mutta noiden Kohosen tehon nostojen vaikutus oli niin ilmeinen, että sitä ei voinut olla huomaamatta. Mutta mitä sitä noilla vuosilla koko aikaa riehumaan.

Joensuun sisäpelissä on ollut vähän syksyn merkkejä, mutta ennakkosuosikkeja he edelleen ovat. Väisänen on ollut Jymyläisille hankala lukkari jo vuosikausia. Kallio mennenee kohtuullisesti kentälle Sotkamoakin vastaan. Jussilan pitäisi teorissa olla parempi vaihtaja kakkoseksi, muut siinä JoMalla kesän aikana pelanneet, mutta mikä on tänä syksynä suoritustaso tärkeissä peleissä. Avainkysymys - tai se kaikkein kriittisin kohta - JoMan sisäpelille lienee kolmosena pelaavan Kivisen vire ja pärjääminen Kohosta vastaan.

Sotkamolla Niko oli jo ajoittain saamassa kovaa lyöntiään kohdalleen JymyJusseja vastaan. Jos tuo on nyt sitä, niin Hartikaiselle jää helpompi työ ja Nikon ei tarvitse tuskailla Väisäsen syötön kanssa pomputettaessa.

Ennakot:

http://www.joensuunmaila.fi/valierat-vauhtiin-mehtimaelta

http://superjymy.fi/tiesitko-taman-valierista-tutustu-tilastopakettiin/

aakoo sanoi:
Pistäppä trolli oma näkemyksesi, ketä olisit ottanut tilalle? ;D

Koomista, kun kaltaisesi kaappinerot eivät keskustelun jatkuessa enää edes ymmärrä, mistä olivat keskustelemassa vaikka itse sen keskustelun aloittivat... Sinä sanoit, että meidän Jymyllä on rosteri ja juniorimylly kunnossa. En minä. Minä olen ollut ihan eri mieltä.

Tämän päivän pelistä tai koko sarjasta ei ole mitään uutta sanottavaa, kaikki on jo sanottu. Samat ongelmat on kentällä edelleen. Joensuu marssii finaaliin, ihan sama onko voitot 3-0 vai 3-2, se ei muuta tosiasioita miksikään. Oikeastaan ainut jännitettävä asia tässä sarjassa on, kuinka monta kunnaria meidän Jymyn ulkokenttä tällä kertaa päästää ja montako juoksua Doksan tontilta lyödään lyönneillä, joilla muiden välieräjoukkueiden jokainen koppari olisi polttanut etenijän kotipesään sata kertaa sadasta.

LBC

Onko Grainger trolli onko oikea fani tai siltä väliltä? joka tapauksessa johdonmukaisesti (ja enemmän asioista tietävänä kuin minä ) vetää vakiolinjaa. On ollut ainakin kiinnostavaa seurata näin sivusta, miten tämä täällä kehittyy!

En tunnustaudu Sotkamon vihamieheksi, en faniksikaan. Sotkamon menestys on ainutlaatuista, mutta piru vie noin pitkään kestäneenä puuduttavaa.

Aakoo oli oikeassa noissa tilastoissaan: Sotkamolla on kunnioitettavan paljon omia junnuja ja melko tuoreita entisiä junnuja, pelaamassa siellä täällä: omassa joukkueessa, lainassa, siirtyneinä. Hyvä, hyvä.
Tätä kautta ajatellen Grainger taas ei ole ihan pielessä D:n ja Komulaisen suhteen: Eikö tosiaan ketään muuta enää löytynyt? Kai se sitten oli parasta mitä pöytään saattoi kaivaa.
Vuonna 2010 Vimpeli peluutti Mikko Kanalaa muistaakseni aika ahkerasti B-junnuna, löi itsensä läpi HET seuraavina vuosina. Kouvola joutui lukkaripulaan viime ja toissa vuonna: Eskelinen kehiin, ei kaivettu esim Riku Rantasta ”eläkkeeltä” v 2015. Eskelisestä kasvoi toisena tuuraajavuonnaan jo voittoja keräävä lukkari, oliko silloinkin vielä B-junnu?

R Niemi, K-T Huusko? Graingerin Mikko Rantalahti -esimerkki.

No, nyt parin päivän sisään aletaan nähdä pääsettekö edelleen tuulettelemaan vai tuleeko Sotkamolle noutaja välierissä. Ihmeitäkin tapahtuu (tai Kohosia), mutta ennen ensimmäistä välierää on pakko ennustaa, koska jälkeenpäin ei voi ennustaa: ei finaalipaikkaa Sotkamoon, pronssikin KPL:ää vastaan siinä ja siinä

Kylläpä pelaa Jymy edelleen huonosti, siis tavanomaisesti - voisi sanoa tältä kesältä. Jopa Kohonen tekee mielestäni virheitä, kun syöttää liian korkeita. Pennanen otti tolpalla kotiin ja Niemen on ehkä helpompi lyödä puolikorkeasta kuin kierosta matalasta.

Joo'o

Miksi tuo vikström on tuolla mukana? Ei pääse kentälle, ei saa mitään kiinni ja heitot ei lähde.

Eipä tarvinnut JoMan mitään esittää, Jymyltä ihan helvetisti virheitä, kuten aiemminkin.

Ottelusta ei tartte sanoa mitään muuta kuin se, että meidän Jymyn ykköspalkintoon riitti sisäpelissä kärkilyöntitehot 2/10 eli 20 % ja ulkopelissä varovaisesti laskien 6 tekemätöntä paloa, kun paskat oli alusta lähtien housuissa eli pallo poltti kädessä. Toki yksi lyöty juoksu hänellä myös, mutta siis noilla meriiteillä oli tänään meidän Jymyn paras pelaaja.

Pennanen vei Kohosta kuin C-junioria siinä Kemppaisen kotiutuksessa ja Väisänen taas tylsytti koko meidän Jymyn kärjen ottaen useammankin kärpäsen. Roopellakin oli todella vaikea päivä.

Vikström... Mikähän siinä on, että joka kerta tänä vuonna näissä jatkopeleissä kun meidän Jymyssä joku saa tolpat hihaan, niin se vetää koko ottelun vihkoon sekä sisällä että ulkona? Ensin Niilo, nyt Jere. Ei kai nyt paineet voi molemmilla olla niin kovat, ettei kumpikaan niitä kestä?

Ai niin positiiviset myös. Doksa sai tehtyä yhden palon! Se onnistui kun etenijä odotti siihen asti kolmosella, että Doksa sai jo heiton lähtemään, niin sitten paloi kalkkiviivoille. Eikä meidän Jymy päästänyt yhtään kunnaria, mikä oli todella positiivista, vaikka yhden kerran mainokset pelastikin.

purro

Luulin kannustavani vimpeliä.

Olin väärässä.

Tänä vuonna kannustan Graingeria.

Kahvanäppi

Tän perusteella Joma on vain pykälän verran Jymy-Jusseja parempi joukkue, eli sarja on täysin voitettavissa. Jymy oli kehno, mutta meidän avainpelaajien rankasta alisuorittamisesta huolimatta peli ratkesi hyvin tiukalla marginaalilla. Ihan objektiivisesti tarkasteltuna on epätodennäköistä, että sekä Roope, Antti että Niko pupeltavat mailan varressa samassa ottelussa uudestaan. Nyt niin kävi ja silti Joma tarvitsi pelin tappamiseen Topi Korhosen lahjan, minkä he toki ansiokkaasti käyttivät. Epäilemättä myös Joma parantaa peliä, mutta meidän Jymyn perustasolla ottelut venyvät supervuoropareihin, mikä oli lähellä myös tänään. Silloin paineet on tapissa ja Jymy vahvoilla.

Kahvanäppi sanoi:
Ihan objektiivisesti tarkasteltuna on epätodennäköistä, että sekä Roope, Antti että Niko pupeltavat mailan varressa samassa ottelussa uudestaan.

Totta, mutta toisaalta Niko on pupeltanut viimeiset 5 peliä yhtä soittoa mailan varressa kakkoset hihassa ja ykkönen on pupeltanut käytännössä myös edelliset 5 peliä, olkoon tolpat hihassa sitten Jere tai Niilo. Jokerina Niilo kyllä oli tänää suorastaan erinomainen, ei voi häneltä enempää vaatia kuin kentälle menoja ja nehän häneltä tännä luonnistuivat yhtä lukuunottamatta joka kerta. Täysi 10 siitä suorituksesta.

Mulle on sanottu, että miksi en ole täällä hehkuttanut voittoja vaikka olen sitäkin kyllä useasti tehnyt. Missäs nyt on ernestit, north powerit ja hiukkahiet, kun tappio tuli? Kehittelemässä tekosyitä? Vai odotteletteko taas kerran siihen asti, että seuraava voitto tulee, ennen kuin taas koloistanne päivänvaloon kipuatte? Se vaan saattaa olla ensi vuonna, mutta toisaalta, horroksessahan monet muutkin eläimet talven viettävät.

Kahvanäppi sanoi:
Jymy oli kehno, mutta meidän avainpelaajien rankasta alisuorittamisesta huolimatta peli ratkesi hyvin tiukalla marginaalilla.

Tähän piti vielä kommentoida, että rankasta alisuorittamisesta? Tuota samaa se on ollut koko kauden, jos et ole vielä huomannut, ja eritoten nämä pudotuspelit ihan alusta loppuun asti. Roope pystyi ratkomaan kolme peliä Jymyjusseja vastaan, ei häneltäkään voi enempää vaatia. Tänään häneltäkin todella heikko peli, mutta kaikki muut ovat olleet vuorollaan läpipaskoja tähänkin asti. Useasti useampi kaveri samassa pelissä.

Ei tuo ole alisuorittamista, tuo on Sotkamon Jymyn oikea taso vuonna 2017.

Tänään taisi ekassa vuorossa tulla kärjestä paloton ajolähtö ja yhteensä 4 peräkkäistä ajolähtöä siitä putkeen. Tuloksena 1 juoksu, jonka Kuosa lahjoitti. Se on kotiutusten taso ollut koko kauden, ei mikään poikkeus tänään.

Jaska

Kahvanäppi sanoi:
Tän perusteella Joma on vain pykälän verran Jymy-Jusseja parempi joukkue, eli sarja on täysin voitettavissa. Jymy oli kehno, mutta meidän avainpelaajien rankasta alisuorittamisesta huolimatta peli ratkesi hyvin tiukalla marginaalilla. Ihan objektiivisesti tarkasteltuna on epätodennäköistä, että sekä Roope, Antti että Niko pupeltavat mailan varressa samassa ottelussa uudestaan. Nyt niin kävi ja silti Joma tarvitsi pelin tappamiseen Topi Korhosen lahjan, minkä he toki ansiokkaasti käyttivät. Epäilemättä myös Joma parantaa peliä, mutta meidän Jymyn perustasolla ottelut venyvät supervuoropareihin, mikä oli lähellä myös tänään. Silloin paineet on tapissa ja Jymy vahvoilla.
Vai että tän perusteella, no tän perusteella jymy on just tuon tasonen joukkue mitä se tänään oli.

Grainger sanoi:
Jos nyt mennään itse peliin vielä, niin Sotkamolla ei ole sitten niin minkäänlaista mahdollisuutta voittaa mestaruutta jos Komulainen ei tule takaisin. Eikä se tule, kun Kuosmanen sen kerta jo kerran laittoi pihalle niin tuskin nöyrtyy pyytämään takaisin. Harmi meidän joukkueen kannalta, mutta toisaalta väistämätöntä se Komulaisen lopettaminen olisi kohta ollut joka tapauksessa ja välivuosi jos toinenkin sen seurauksena Jymyn juhlintaan. Vaikka toki täytyy myöntää, että Veto syrjäytti Jymyn jo viime vuonna Komulaisesta huolimatta, että eihän periaatteessa mikään ole muuttunut.

Tietenkin pari loukkaantumista syö nyt joukkuetta, mutta vaikka Immo ja Antti olisivat täydessä iskussa niin silti meiltä puuttuisi tarpeeksi kotiuttajia. Ei Roope voi joka pelissä lyödä 3-4 juoksua, mitä tällä hetkellä tarvitaan. Kohonen lyö sen 1-2 juoksua per peli ja Kosti yhden. Siinä se. Joensuuta on jo vuosia kritisoitu siitä, että niillä ei ole Niemen ja (parhaimman) Rautiaisen lisäksi ketään kotiuttajaa. No meillä ei ole edes sen vertaa tällä hetkellä ja kukaan ei näe ongelmaa?

Sotkamo-Koskenkorva pelin puoliaikahaastattelussa Ruudussa Komulainen muuten itse sanoi mahdollisesta paluustaan, että toivottavasti eivät edes soita hänelle ja pyydä palaamaan.

Eikö se Komulainen ratkaisekkaan mestaruutta Sotkamolle kuten Grainger uskoi alkukesästä? Onko Grainger saanut nyt paremmat lääkkeet?

Hiukkahikeä

Grainger sanoi:
Mulle on sanottu, että miksi en ole täällä hehkuttanut voittoja vaikka olen sitäkin kyllä useasti tehnyt. Missäs nyt on ernestit, north powerit ja hiukkahiet, kun tappio tuli? Kehittelemässä tekosyitä? Vai odotteletteko taas kerran siihen asti, että seuraava voitto tulee, ennen kuin taas koloistanne päivänvaloon kipuatte? Se vaan saattaa olla ensi vuonna, mutta toisaalta, horroksessahan monet muutkin eläimet talven viettävät.

Täällä olen ja kannatan Jymyä niinkuin olen kannattanut -80 luvun lopulta saakka.
Sinulla on selvästi paha olo. Voinko jotenkin auttaa?

Hiukkahikeä sanoi:
Grainger sanoi:

Täällä olen ja kannatan Jymyä niinkuin olen kannattanut -80 luvun lopulta saakka.
Sinulla on selvästi paha olo. Voinko jotenkin auttaa?

No kerrohan mielipiteesi tämän illan pelistä ja näkemyksesi meidän Jymyn tasosta pudotuspelien perusteella.

Observer sanoi:
Grainger sanoi:
Jos nyt mennään itse peliin vielä, niin Sotkamolla ei ole sitten niin minkäänlaista mahdollisuutta voittaa mestaruutta jos Komulainen ei tule takaisin. Eikä se tule, kun Kuosmanen sen kerta jo kerran laittoi pihalle niin tuskin nöyrtyy pyytämään takaisin. Harmi meidän joukkueen kannalta, mutta toisaalta väistämätöntä se Komulaisen lopettaminen olisi kohta ollut joka tapauksessa ja välivuosi jos toinenkin sen seurauksena Jymyn juhlintaan. Vaikka toki täytyy myöntää, että Veto syrjäytti Jymyn jo viime vuonna Komulaisesta huolimatta, että eihän periaatteessa mikään ole muuttunut.

Tietenkin pari loukkaantumista syö nyt joukkuetta, mutta vaikka Immo ja Antti olisivat täydessä iskussa niin silti meiltä puuttuisi tarpeeksi kotiuttajia. Ei Roope voi joka pelissä lyödä 3-4 juoksua, mitä tällä hetkellä tarvitaan. Kohonen lyö sen 1-2 juoksua per peli ja Kosti yhden. Siinä se. Joensuuta on jo vuosia kritisoitu siitä, että niillä ei ole Niemen ja (parhaimman) Rautiaisen lisäksi ketään kotiuttajaa. No meillä ei ole edes sen vertaa tällä hetkellä ja kukaan ei näe ongelmaa?

Sotkamo-Koskenkorva pelin puoliaikahaastattelussa Ruudussa Komulainen muuten itse sanoi mahdollisesta paluustaan, että toivottavasti eivät edes soita hänelle ja pyydä palaamaan.

Eikö se Komulainen ratkaisekkaan mestaruutta Sotkamolle kuten Grainger uskoi alkukesästä? Onko Grainger saanut nyt paremmat lääkkeet?

Luetun ymmärtäminen on sinullakin vähän hakusessa kuten muillakin nimimerkeillä, jotka koittavat minulle vittuilla ja epäonnistuvat siinäkin surkeasti? En minä ole sanonut, että Sotkamo voittaa mestaruuden, jos Jani palaa kentille. Lue vaikka lainaamasi teksti uudelleen.

Uskoin toki että Jani olisi paremmassa kunnossa mahdollisen paluun tehdessään ja siinä olin väärässä, sillä ei Janista ole näköjään enää mitään hyötyä mestaruutta tavoittelevalle joukkueelle. Olisi ehkä kannattanut jollakin tavalla testata Janin nykykunto ennen kuin hänet rullatuolissa joukkueeseen kärrättiin. Ei palloon osuminen jossain iltahöntsissä kerro vielä mitään.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.