Supervuoro Verkkolehti »

SMJ - JoMa, puolivälierä 2024

Ottelusarjan voittaja?

  • SMJ

    Ääniä: 12 85.7%
  • JoMa

    Ääniä: 2 14.3%

  • Äänestäjiä
    14
  • Poll closed .
Viestejä
197
Joku tällä palstalla kysyi, mitä olisin itse tehnyt, jos olisin ollut toimittajana lehdistötilaisuudessa. Vastasin esitettyyn kysymykseen.
Minä kysyin sinulta, mitä olisit itse tehnyt Karjalaisen toimittajana ja sanoin, että anna nyt ihmeessä niille omalla nimelläsi suoraa palautetta, kun asia niin kovasti sinua harmittaa, että useampaan kertaan toistelit että Karjalainen hoiti hommansa huonosti.
 
Viestejä
2,776
Minä kysyin sinulta, mitä olisit itse tehnyt Karjalaisen toimittajana ja sanoin, että anna nyt ihmeessä niille omalla nimelläsi suoraa palautetta, kun asia niin kovasti sinua harmittaa, että useampaan kertaan toistelit että Karjalainen hoiti hommansa huonosti.
Karjalaisen toimittaja oli ainoa, jolla olisi ollut puheoikeus kysyä asiaa tuomareilta, mutta hän jätti oikeutensa käyttämättä. Se kieltämättä harmittaa ja tuntuu harmittavan aika montaa täällä.

Meillä taviksilla puheoikeutta tuomareihin päin ei ole.
 
Viestejä
197
Kyllä se nyt on ensisijaisesti pelinjohdon homma asiaa jälkipuida. Lehdistötilaisuudessa myös pelinjohtaja olisi voinut kysellä tuomarilinjausta, tai lehdistötilaisuuden vetäjä jos sikseen. Karjalaisen toimittajan tekeminen tai tekemättä jättäminen on ihan lillukanvarsi koko hommassa, ja hassua esittää asia niin, että hänellä oli "ainoana puheoikeus".
 
Viestejä
3,944
Käsitykseni mukaan Karjalaisen toimitus kyllä seuraa tätä palstaa.

Jos itse olisin ollut toimittajana lehdistötilaisuudessa, ja koko ottelu ratkesi yhteen kiistanalaiseen tilanteeseen, niin olisin kysynyt näkemystä tilanteesta kolmelta taholta: 1 Luostarinen 2 Antikainen 3 pelituomari.

Jos aikaa olisi ollut, niin olisin käynyt myös kentän reunalla kysymässä Nupposelta, mitä tilanteessa tapahtui.

Tämähän on se asia, joka ihmisiä siinä ottelussa kiinnostaa. Sen takia olisin käsitellyt sen perusteellisesti. Ketä kiinnostaa, miten vaikka eka jakson juoksut syntyivät?
Minua! Nähtiin komeita lyöntejä, varsinkin vierailta
 
Viestejä
1,369
Kiinnostaminen tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että onko niiden syntytapaa järkevää kuvailla kirjallisesti seuraavana päivänä julkaistavassa tekstimuotoisessa jutussa. Ja vastaus on totta kai ei. Sen sijaan kiinnostaisi, kaikki, se mihin ei vastausta ole saatu, eli miksi pelituomarin mielestä tilanne ei ollut estäminen. Minkä kysymyksen sitten jättivät esittämättä ne, joilla siihen olisi mahdollisuus ollut.
 
Viestejä
2,776
Niin minnuukin.
Rohkenen olettaa, että niiden kiinnostaminen on peräti ihan itsestäänselvää kaikille muille paitsi Jipolle.
Minä näin pelin jo Ruudusta. Sen takia en kaipaa enää kirjallista selostusta siitä, miten mikäkin juoksu syntyi.

Sen sijaan pelituomarin perustelut päätökselleen kyllä kiinnostaisivat. Niitä ei Ruudun lähetyksessä kerrottu. Itse asiassa koko lähetys loppui poikkeuksellisesti ilman kenenkään kommentteja, kun peli päättyi yleiseen hämmennykseen. JoMaltahan kesti yli minuutin tulla edes kiilaan.
 
Viestejä
3,944
Minä näin pelin jo Ruudusta. Sen takia en kaipaa enää kirjallista selostusta siitä, miten mikäkin juoksu syntyi.

Sen sijaan pelituomarin perustelut päätökselleen kyllä kiinnostaisivat. Niitä ei Ruudun lähetyksessä kerrottu. Itse asiassa koko lähetys loppui poikkeuksellisesti ilman kenenkään kommentteja, kun peli päättyi yleiseen hämmennykseen. JoMaltahan kesti yli minuutin tulla edes kiilaan.
Jos jaksat kirjoittaa täällä samasta asiasta joka päivä vähintään kymmenen kertaa jouluun asti, lupaan soittaa Hyvöselle ja kysyä.
 
Viestejä
197
Kiinnostaminen tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että onko niiden syntytapaa järkevää kuvailla kirjallisesti seuraavana päivänä julkaistavassa tekstimuotoisessa jutussa. Ja vastaus on totta kai ei. Sen sijaan kiinnostaisi, kaikki, se mihin ei vastausta ole saatu, eli miksi pelituomarin mielestä tilanne ei ollut estäminen. Minkä kysymyksen sitten jättivät esittämättä ne, joilla siihen olisi mahdollisuus ollut.
Kiinnostaminen tässä tapauksessa tarkoittaa esim. sitä, löikö Mantere SMJ:n juoksut, löikö Nelli läpäreitä, tuliko juoksuja harhaheitoista tai ulkokentän häpläyksestä, onnistuivatko lukkarit saamaan kärpäsiä. Jne. Ja vaikka Jippo näkikin juuri tämän matsin kokonaan, kaikki eivät aina näe.
Minä näin pelin jo Ruudusta. Sen takia en kaipaa enää kirjallista selostusta siitä, miten mikäkin juoksu syntyi.

Sen sijaan pelituomarin perustelut päätökselleen kyllä kiinnostaisivat. Niitä ei Ruudun lähetyksessä kerrottu. Itse asiassa koko lähetys loppui poikkeuksellisesti ilman kenenkään kommentteja, kun peli päättyi yleiseen hämmennykseen. JoMaltahan kesti yli minuutin tulla edes kiilaan.
Totta kai nämäkin kiinnostavat! Laita ihmeessä toimitukselle palautetta, että vielä ehtii ja (tämäkin) aihe kiinnostaa!
 
Viestejä
562
Meillä taviksilla puheoikeutta tuomareihin päin ei ole.
Minä näen tämän asian kyllä toisinpäin. Kyllähän katsojilla on oikeus antaa palautetta tuomareille, ja monesti sen saavatkin ihan pyytämättä. Tietysti asiallisuuksien rajoissa pitäisi mennä tuonkin, mutta tuomareilla taas ei ole mitään velvollisuutta perustella päätöksiään katsojille.
 
Viestejä
562





Samoilla kokoonpanoilla molemmat kolmanteen peliin. Toivottavasti tiukkaa peliä tulossa tänäänkin. Ja jos kerrankin menisi ilman isompia jälkipuheita.. Parempi voittakoon!
 
Viestejä
2,776
Minä näen tämän asian kyllä toisinpäin. Kyllähän katsojilla on oikeus antaa palautetta tuomareille, ja monesti sen saavatkin ihan pyytämättä. Tietysti asiallisuuksien rajoissa pitäisi mennä tuonkin, mutta tuomareilla taas ei ole mitään velvollisuutta perustella päätöksiään katsojille.
Joo, toki palautetta saa antaa, kuten täällä on aika rapsakasti annettukin. Sehän on jokaisen lippunsa maksaneen katsojan perusoikeus. 😀

Puheoikeudella tarkoitin oikeutta kysyä tuomarilta perusteluja päätökselle. Sitä oikeutta ei ole kuin Luostarisella. Lisäksi jos työtään tekevä toimittaja pressitilaisuudessa kysyy, superpesiksen ohjeistuksen mukaan tuomarilla on kai velvollisuus vastata. Sitä vartenhan tuomarit on pressitilaisuuksiin määrätty.
 
Viestejä
2,183
Joo, toki palautetta saa antaa, kuten täällä on aika rapsakasti annettukin. Sehän on jokaisen lippunsa maksaneen katsojan perusoikeus. 😀

Puheoikeudella tarkoitin oikeutta kysyä tuomarilta perusteluja päätökselle. Sitä oikeutta ei ole kuin Luostarisella. Lisäksi jos työtään tekevä toimittaja pressitilaisuudessa kysyy, superpesiksen ohjeistuksen mukaan tuomarilla on kai velvollisuus vastata. Sitä vartenhan tuomarit on pressitilaisuuksiin määrätty.
Kyllä mä ainakin katsojana oon monet kerrat ottanut oikeudekseni kysyä pelin jälkeen tuomareilta jonkun ratkaisun tai tulkinnan perustetta.
Ja usein saanut vastauksenkin.
Eikä oo sen jälkeen tarvinnut päivätolkulla räpiköidä.
 
Viestejä
2,776
Kyllä mä ainakin katsojana oon monet kerrat ottanut oikeudekseni kysyä pelin jälkeen tuomareilta jonkun ratkaisun tai tulkinnan perustetta.
Ja usein saanut vastauksenkin.
Eikä oo sen jälkeen tarvinnut päivätolkulla räpiköidä.
Ehkä sinun pitäisi tulla JoMan naisten peleihin, niin saataisiin vastauksia 😀
 
Äsken taidettiin JoMan toisen jakson ensimmäinen sisävuoro lopettaa kahdella palolla vaikka Kaakisella oli pari lyöntiä jäljellä? Kukaan ei näyttänyt kiinnittävän huomiota, että palo Veikanmaasta oli vasta toinen. Sitä ennen Toivasen 1-3-tilanne pelattiin heikosti kun ei pelattu toisen palon uhalla vaan nostettiin koppi. Luulisi että joku JoMan kaarella tai viimeistään tuomaristo olisi hereillä, mutta nyt ei ketään kiinnostanut. Tuskinpa moinen ratkaisee mitään, mutta erikoista.
 
Viestejä
2,776
Kyllä vie Santahuhta tänään JoMaa 6-0. JoMan vaihdot ykköseltä kakkoselle tällä hetkellä 4/17. Noora Pasin kakkosvaihdot 0/5.
 
Viestejä
2,776
Kahden hyvän ulkopelijoukkueen kohtaamisessa parempi voitti. Olisi ollut vääryys, jos JoMa olisi neljällä kolmostilanteella voittanut, vaikka ei SMJ:n kotiuttaminenkaan hääviä ollut 2/10.
 
Viestejä
562
Äsken taidettiin JoMan toisen jakson ensimmäinen sisävuoro lopettaa kahdella palolla vaikka Kaakisella oli pari lyöntiä jäljellä? Kukaan ei näyttänyt kiinnittävän huomiota, että palo Veikanmaasta oli vasta toinen. Sitä ennen Toivasen 1-3-tilanne pelattiin heikosti kun ei pelattu toisen palon uhalla vaan nostettiin koppi. Luulisi että joku JoMan kaarella tai viimeistään tuomaristo olisi hereillä, mutta nyt ei ketään kiinnostanut. Tuskinpa moinen ratkaisee mitään, mutta erikoista.
Niin siinä muuten kävi. No jäi lyömättä kaks lyöntiä tyhjään kenttään, mutta tuskinpa siitä olisi kunnaria lyönyt.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös