Supervuoro Verkkolehti »

Siirtohuhut 2021

Minusta on hyvin säälittävää haukkua ihmisiä nimettömänä oli kohteena sitten Valavuori tai joku muu. Tämä koskee sekä tätä palstaa että nimettömiä kommentoijia lehtien palstoilla.

Jotta tämä palsta pysyisi pesäpallossa niin kommentoin Puputin mahdollista siirtoa. Mielestäni Puputti on edelleen aivan erinomainen pesäpalloilija ja pystyy pelaamaan huipputasolla sekä ulkona että sisällä. Sisäpelissä numeron 4 rooli on tärkeä, mutta myös hankala ja osittain epäkiitollinen. Esimerkiksi tilastoissa on vaikea pärjätä kun rooli vaihtelee kotiuttajan ja tilanteiden rakentajan välillä. Kotiuttaessa nelosella on usein täysin välttämätöntä saada tilanne ja vuoro jatkumaan, mikä rajaa lyöntivaihtoehtoja. Roolin menestyksellinen toteuttaminen edellyttää myös todella monipuolista lyöntivalikoimaa ja tätä mahdollistavaa harjoittelua. Perttu Ruuska onnistui nelosena hämmentävän hyvin, mutta jopa hänelle roolin ottaminen oli alkukaudesta haasteellista.

Tarkemmin roolitettuna Puputti olisi minun arvioni mukaan edelleen aivan valtakunnan eliittiä vaihtajana tai kotiuttajana. Olisi itseasiassa mielenkiintoista nähdä Puputti jonkun seuran pääkotiuttajana jokeripaidassa. Voi kuitenkin olla että hän itse tykkää monipuolisemmasta roolista.

Kyllä se on Mansen pesistarinan lopun alkua, jos Valavuori päästetään sisään seuraan päättävään rooliin. Rahat ovat vähissä nytkin ja Aleksin tulo ei ainakaan lisää tulopuolta niin paljon kun menopuoli kasvaa. Hän on puuhailija, jolla on joitakin hyviäkin ideoita, mutta ei tykkää kantaa vastuuta. Olen itse Loimaalla nähnyt tämän läheltä ja siellä on mennyt seuran taustavoimilta aivan koko elämä pilalle, kun Valavuori tuli hääräämään Bisonsiin.

Mistä tämä Valavuoren Manse-kytkös oikein on edes lähtenyt? Hän tekee Twitch-lähetystään Kauppi Sport Centeristä joka on Sami Jorun ja kumppaneiden omistama yritys. Se (ei siis Valavuori) tekee yhteistyötä Mansen joukkueiden kanssa. Vaikea ymmärtää tätä nimetöntä pahantahtoisuutta ja selkäänpuukottamista, oli kyse sitten joskus aiemmin asioissaan epäonnistuneesta henkilöstä tai jostain muusta. Puskista on hyvä huudella ja asiallinen kritiikki toimii myös nimettömänä (tähän olen itse pyrkinyt) mutta tiettyjen nimimerkkien anti vaikuttaa enemmän katkeralta kuin asialliselta. Syitä en viitsi edes arvailla koska kyllä taatusti jokaiselle Superin seuralle raha ja lisätukijat kelpaisivat.

Minulle ei ole tietoa mistä on lähtenyt, mutta oma pelko nousi kun hänet näki usein Mansen peleissä. Eikä siinäkään mitään pahaa, totta kai peleissä saa käydä ja on ihailtavaakin, että seuraa urheilua paljon varsinkin jos maksaa vielä lipunkin. Mutta täällä sitä on paljon huudeltu, että olisi hivuttautumassa Mansen toimintaan. Joru on tietysti lähellä Mansea ja sitä kautta matka sisäpiiriin ei ole kovin pitkä. Ja ainakaan minulla ei ole mitään Valavuorta vastaan, jos se tosiaan menisi noin, että hän toisi rahaa. Historia ei osoita sellaista tapahtuneen, vaan päin vastoin hän on lopulta vienyt seuroja alaspäin jossa on ollut mukana.

Onkos mikä huhujen tilanne Heikkalan osalta? Sotkamo, Tampere (ja mitä näitä nyt olikaan) huhut pyöri elokuussa. Vai onko se kerran Veto, aina Veto? Kanalan jatkosopimus varmaan merkittävä tekijä tässäkin.

Mielenkiinnolla seuraan, mikä on ylikuumentuneiden pelaajamarkkinoiden lopputulos nyt syksyllä ja mitkä ovat seuraukset 1-2 vuoden kuluttua.

Mielenkiinnolla seuraan, mikä on ylikuumentuneiden pelaajamarkkinoiden lopputulos nyt syksyllä ja mitkä ovat seuraukset 1-2 vuoden kuluttua.
Muutama vuosi rivimiesten tasoon nähden ylisuuria palkkioita, kunnes tajutaan ettei kaikilla sarjan seuroilla taaskaan riitä rahat nykyhetkeä isompiin palkkoihin. Pari toimijaa konkkaan jos ja kun ei tulekaan haluttua menestystä ja hyvää kasvatustyötä tekevät seurat naureskelevat kun palataan takaisin vanhalle palkkatasolle.

Tiedätkös jotain muuta Vimpelin osalta, Isokedosta tai Puputista vaikkapa?
En kyllä ymmärrä miksi Vimpeli(läiset) kaipailee näiden miesten perään. Kaverit ovat jo muutenkin ehtoon puolella. Samoin Heimosen voi jo unohtaa. Jr. Heikkala, Perttu Olli ja Vihriälä ovat ensi vuonna jo varmasti hyviä pelimiehiä. Samoin Ruuskan Pera lukkarihommissa. Arttu Ruuskalla olis Vedon kakkoskärjessä kyllä isoa roolia tarjolla. Takalasta en usko enään enempää irtoavan.

Kuka noista palkkioiden suuruuksista oikeasti tietää? Esimerkiksi täksi kaudeksi Manseen siirtyneen Juha Niemen palkkioita kauhistelivat ihmiset, joilla ei ollut mitään käryä palkkion suuruudesta. Varmaan Nisu sai ihan kohtuullisen korvauksen, mutta tärkein tekijä oli se, että Mansen johto hyvillä suhteillaan sai järjestetyksi miehelle vakituisen työpaikan Tampereelta.

Nyt käy pöhinä Juha Puhtimäen mahdollisesta siirrosta Manseen. Olen itsekin kuullut, että siirto on mahdollinen, ja taustalla on ulkopuolinen rahoittaja, joka liittyy pesäpallon lisäksi raviurheiluun. Varman tuntuinen tieto on, että Teivon ravirata olisi tämä ulkopuolinen taho. Onhan Teivosta aika paljon lyhyemmät matkat isoille raviradoille kuin Joensuun Mehtimäeltä.

Varmaan sekä Pirkanmaan raviväki että pesäpalloväki saavat näkyvyyttä, jos näkyvä pesäpallo- ja ravimies liittyy Mansen ja Teivon joukkoihin.

Herra Valavuori häärää mansesterissa😉
On neuvotellut hyvät luontaisedut... raha asiat ei välttämättä parane mutta mu...at tykkää.
————————
Pelaajien kannattaa miettiä että nyt kun jokaiselle räpylän kuivaustelineellekin ja mailapussille tarjotaan 30K€...
On eri asia luvata tai maksaa, näitä tapauksia historiassa riittää.
Tuollaista skeidaa kukaan täysijärkinen ei ota tosissaan.

En kyllä ymmärrä miksi Vimpeli(läiset) kaipailee näiden miesten perään. Kaverit ovat jo muutenkin ehtoon puolella. Samoin Heimosen voi jo unohtaa. Jr. Heikkala, Perttu Olli ja Vihriälä ovat ensi vuonna jo varmasti hyviä pelimiehiä. Samoin Ruuskan Pera lukkarihommissa. Arttu Ruuskalla olis Vedon kakkoskärjessä kyllä isoa roolia tarjolla. Takalasta en usko enään enempää irtoavan.
Arttua oletin vähän palaavan Vimpeliin ja olisi ilomielin kelvannutkin, mutta huhuthan vie Kouvolaan🤔

Herra Valavuori häärää mansesterissa😉
On neuvotellut hyvät luontaisedut... raha asiat ei välttämättä parane mutta mu...at tykkää.
————————
Pelaajien kannattaa miettiä että nyt kun jokaiselle räpylän kuivaustelineellekin ja mailapussille tarjotaan 30K€...
On eri asia luvata tai maksaa, näitä tapauksia historiassa riittää.
Kyllä häärää Mansessa, mut ei Manse PP.ssä

Mistä tämä Valavuoren Manse-kytkös oikein on edes lähtenyt? Hän tekee Twitch-lähetystään Kauppi Sport Centeristä joka on Sami Jorun ja kumppaneiden omistama yritys. Se (ei siis Valavuori) tekee yhteistyötä Mansen joukkueiden kanssa. Vaikea ymmärtää tätä nimetöntä pahantahtoisuutta ja selkäänpuukottamista, oli kyse sitten joskus aiemmin asioissaan epäonnistuneesta henkilöstä tai jostain muusta. Puskista on hyvä huudella ja asiallinen kritiikki toimii myös nimettömänä (tähän olen itse pyrkinyt) mutta tiettyjen nimimerkkien anti vaikuttaa enemmän katkeralta kuin asialliselta. Syitä en viitsi edes arvailla koska kyllä taatusti jokaiselle Superin seuralle raha ja lisätukijat kelpaisivat.
Juuri niin katkeria henkilöitä kirjoittavat ihan perättömiä asioita

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.