Supervuoro Verkkolehti »

Siirtohuhut 2019-20

Hiukkahikeä

Case Jussilasta, valtakunnan ykköspelaajan liikahtaessa uuteen ja odottamattomaan seuraan, mukana tulee myös valtakunnan suurimmat, pelaajakohtaiset odotukset. Tähän kuulunee myös suurin korvaus pesäpallon pelaamisesta, jotenka ei siinä ainakaan pelaajan paineet vähene. Mutta itseppähän se Jussila on tuon tasonsa pelaajana hankkinut.
Joillakin tuo siirtyminen pitkäaikaisesta seurasta käy oikein hyvin. Esimerkiksi A.Hartikainen koplassa. Toki, härmä ei siirtynyt ykköspelaajana KPL'iin ja hänellä oli erittäin kova täsmäosaaminen KPL'ien tarpeisiin, mutta kuitenkin.
 
Viestejä
1,836
Case Jussilaa ja Hartikaista ei kannattaisi edes vertailla. Jussila on tehnyt itse päätöksen lähteä muualle, Hartikaiselle ei uusittu sopimusta ja hän oli jopa lopettaa, kunnes tarttui Koplan tarjoukseen. Ja hyvä että tarttui. Lisäksi Jussila on veden tuoma Joensuuhun, Hartikainen alkuperäiskansaa Sotkamossa.
 

Hiukkahikeä

Case Jussilaa ja Hartikaista ei kannattaisi edes vertailla. Jussila on tehnyt itse päätöksen lähteä muualle, Hartikaiselle ei uusittu sopimusta ja hän oli jopa lopettaa, kunnes tarttui Koplan tarjoukseen. Ja hyvä että tarttui. Lisäksi Jussila on veden tuoma Joensuuhun, Hartikainen alkuperäiskansaa Sotkamossa.

Niin kuin kirjoitit, motivaatio siirrolle on/oli kovin erilainen, niin minusta samankaltainen tilanne siltä osin, että molemmat edustivat pitkään seuraansa ja kuuluivat jo tavallaan "kalustoon" ja tästä näkökulmasta katsoen Härmä onnistui hyvin jo ensimmäisellä(ja ilmeisesti ainolla) kaudellaan uudessa seurassa.
Sitä tällä nyt ylipäätään tarkoitan, että vaikka Suomen ykköspelaaja liikkuu omasta tahdostaan, niin välttämättä siirrosta ei puhuta tulevaisuudessa "Jeesuksen toisena tulemisena" varsinkin, jos sopimus on lyhyt. Eli jos se nyt on IPV, niin Jussilan, kuten Partasenkin, rooli on olla niitä suuntaviittoja sille tekemisen tasolle(nyt ja erityisesti tulevaisuudessa), minne seuralla pitää kokonaisuudessaan pyrkiä.
Mutta tosiaan, minulta se ei ole pois, vaikka Jussilla nostaisi vaikka IPVn mitalipeleihin ensimmäisellä kaudellaan. Puhtimäki toi jo ensimmäisellä kaudellaan selkeän parannuksen JoMa'n tekemiseen. Sitten taas vaikka Möykky Korhosen ensimmäinen kausi oli vaisu odotuksiin nähden Sotsissa jne.
 
Viestejä
1,836
Niin kuin kirjoitit, motivaatio siirrolle on/oli kovin erilainen, niin minusta samankaltainen tilanne siltä osin, että molemmat edustivat pitkään seuraansa ja kuuluivat jo tavallaan "kalustoon" ja tästä näkökulmasta katsoen Härmä onnistui hyvin jo ensimmäisellä(ja ilmeisesti ainolla) kaudellaan uudessa seurassa.
Sitä tällä nyt ylipäätään tarkoitan, että vaikka Suomen ykköspelaaja liikkuu omasta tahdostaan, niin välttämättä siirrosta ei puhuta tulevaisuudessa "Jeesuksen toisena tulemisena" varsinkin, jos sopimus on lyhyt. Eli jos se nyt on IPV, niin Jussilan, kuten Partasenkin, rooli on olla niitä suuntaviittoja sille tekemisen tasolle(nyt ja erityisesti tulevaisuudessa), minne seuralla pitää kokonaisuudessaan pyrkiä.
Mutta tosiaan, minulta se ei ole pois, vaikka Jussilla nostaisi vaikka IPVn mitalipeleihin ensimmäisellä kaudellaan. Puhtimäki toi jo ensimmäisellä kaudellaan selkeän parannuksen JoMa'n tekemiseen. Sitten taas vaikka Möykky Korhosen ensimmäinen kausi oli vaisu odotuksiin nähden Sotsissa jne.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Jussilan sopimus pitää olla IPV:hen joko 2+1 tai suora 3 vuoden pahvi, jotta siinä jotain järkeä.

Hartikainen tekee varmasti kahden vuoden pahvin Joensuuhun.
 
Viestejä
1,803
"Eli jos se nyt on IPV, niin Jussilan, kuten Partasenkin, rooli on olla niitä suuntaviittoja sille tekemisen tasolle(nyt ja erityisesti tulevaisuudessa), minne seuralla pitää kokonaisuudessaan pyrkiä."

Tuossa on se ydin selvästi sanottuna, jos Tume Imatralle menee!!

Mies lienee Mestarina ja vuoden pelaajana kallein tähän saakka,
mutta kukapa ei voisi sanoa etteikö Imatralta löydy sellaista seuran ulkopuolista tahoa,
jolle vajaa satatonnia on pikkuraha niin halutessaan ;)
 
Viestejä
483
Huomenna Jusseilta tukku pelaajasopimuksia ja pelinjohto julki tuleekohan yllätyksiä?
Josei muuta saadaan yksi seura Jussila spekulaatioista pois😁
 
Viestejä
116
Miten se toi Jussila, onhan hän huippupelaaja ei käy kiistäminen. Mutta entä ulkopelissä ja kun varsinkaan vaihtotilanteissa ei pelaa Puhtimäen, Kuosan ja Kemppaisen tasoisia kanssapelaajia, jotka omalla tekemisellään suorastaan ohjaavat lyömään palloja Jussilan sektoriin ? Toki onhan vastaavia yksilöitä muissakin joukkueissa, mutta onko samassa laajuudessa ?
 
  • Tykkää
Reaktiot: Joe
Viestejä
1,722
Kesällä teki jatkon, joten tuskin on purkamassa. Vuoden päästä mahdollista, jos IPV:n pakka hajoaa ja ehkä muutenkin, jos haluaa kierrellä muuallakin.

Mä oon ymmärtänyt, että siellä Imatralla on vähän muutakin sopimusriitaa. Ja jos se Jussila nyt on Imatran miehiä, niin aika lailla pienentäis Latun roolia!
 
Viestejä
1,416
Mä oon ymmärtänyt, että siellä Imatralla on vähän muutakin sopimusriitaa. Ja jos se Jussila nyt on Imatran miehiä, niin aika lailla pienentäis Latun roolia!
No ei sen tarvitse pienentää yhtään. Jos Lattu jatkaa jokerina, niin voidaan ihan hyvin mennä viimevuotisella kaavalla, että Lattu menee Nurmion perään ihan aina, kun Teemu on kentälle mennyt, Jussila jatkaisi sitten tästä. Mutta joo, mitään tietoa ei ole, mutta olen erittäin hämmästynyt, jos Lattu jossain muualla pelaa.
 
Viestejä
447
Miten se toi Jussila, onhan hän huippupelaaja ei käy kiistäminen. Mutta entä ulkopelissä ja kun varsinkaan vaihtotilanteissa ei pelaa Puhtimäen, Kuosan ja Kemppaisen tasoisia kanssapelaajia, jotka omalla tekemisellään suorastaan ohjaavat lyömään palloja Jussilan sektoriin ? Toki onhan vastaavia yksilöitä muissakin joukkueissa, mutta onko samassa laajuudessa ?

Tää on hyvä pointti jota olen yrittänyt imatran veljille avata eri tavalla ilman tulosta! Ei yksi pelaaja pysty hirveämmin vaikuttaa jos muut pelaajat ei ole sitä tasoa mitä esim jomassa oli. Jussila varmasti imatralla tekee yksinään minkä pystyy, mutta todennäköisesti se ei tule riittämään kovinkaan pitkälle. Vastustajat varmasti tulevat myös kiertämään jussilaa, kun tiedostavat imatran heikkoudet.
 
Viestejä
1,416
Tää on hyvä pointti jota olen yrittänyt imatran veljille avata eri tavalla ilman tulosta! Ei yksi pelaaja pysty hirveämmin vaikuttaa jos muut pelaajat ei ole sitä tasoa mitä esim jomassa oli. Jussila varmasti imatralla tekee yksinään minkä pystyy, mutta todennäköisesti se ei tule riittämään kovinkaan pitkälle. Vastustajat varmasti tulevat myös kiertämään jussilaa, kun tiedostavat imatran heikkoudet.
No sä olet ihan itse rakentanut tuon olkiukkosi, että Imatralla odotellaan Jussilalta ihmeitä, ja nyt missiona on on tämän olkiukon mätkiminen matalaksi.

Varmasti Jussilaa voi kiertää, mutta ei se Partanenkaan houkutteleva kohde ole, eikä kaikkia lyöntejä voi kolmospuolellekaan suunnata. Jos Kurikka ois pysynyt, niin paha ois ollu kiertää lainkaan ;)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös