Supervuoro Verkkolehti »

Siipettäret 2025

Selostajalle tiedoksi: paloa ei tullut, koska 2-pesältä irti ollut etenijä kerkesi 3 pesään ennen palloa. Mikäli etenijä olisi palannut takaisin 2 pesään ja häneen olisi koskettu, olisi tullut kärpänen, mutta nyt paloi vain kärkietenijä kotipesään, koska pallohan ei käynyt missään vaiheessa 3 pesässä.

Mantulla sattuu ja tapahtuu aina. Muistelen, että viime kaudella pelattiin miesten pallolla kahteen otteeseen naisten pelissä. Hieno laji, jossa sattumuksilla on käänteen tekeviä vaikutuksia. 😀

No se oli semmoinen peli se. Kotijoukkueelle sattui ja tapahtui ihan riittävästi. Jassu kun pökräsi etukentälle, alkoi olla aika selvää kumpi pelin voittaa.

Selostajalle tiedoksi: paloa ei tullut, koska 2-pesältä irti ollut etenijä kerkesi 3 pesään ennen palloa. Mikäli etenijä olisi palannut takaisin 2 pesään ja häneen olisi koskettu, olisi tullut kärpänen, mutta nyt paloi vain kärkietenijä kotipesään, koska pallohan ei käynyt missään vaiheessa 3 pesässä.
Ja minun tarkoitus ei ollut nyt arvostella selostajaa, en pystyisi ikipäivänä selostamaan lajia selkeästi vaikka jotain ehkä siitä ymmärränkin.
Siipettärien selostaja on tännekin kirjoitellut että opettelee tehtävää vasta joten annetaanpa armoa hänelle. Äänet saa pois ja perässä voi mennä varmasti itse yrittämään

Tiukka tilanne
ei nähnyt missä vaiheessa pallo oli räpylän pohjalla mutta palokaan ei varmaan vääryys olisi ollut
Yleisesti - en siis ole vielä katsonut kyseistä tilannetta - sääntöhän hoitaa tuollaisen tilanteen. Jos tuomari eipysty varmuudella toteamaan tapahtumien kulkua, tuomitaan tuollainen tilanne sisäpelaajan eduksi.

Mutta Lipon ykköskärki teki tilannetta tosi vakuuttavasti. Ekan jakson kotijoukkue lukkari Koivikon johdolla puolusti takatilannetta tosi hyvin pois lukien ratkaisulyönti.

Eipä tuo kritiikki minua hirveästi harmita. Hyvä vaan, jos palautetta tulee. Parempi kuitenkin jos pidetään fokus olennaisessa eli Siipettärissä.

Eilen oli siinä muutama tilanne, jossa vähän hämmennyin mitä siellä tapahtui, kun yritin moneen asiaan taas keskittyä yhtä aikaa ja ei ehkä ihan kaikkein energisin päivä muutenkaan mikin takana. Helposti aina jotkin detailit sattuvat hämärtymään pelin tuoksinassa, mutta mitäpä noita itse selittelemään. En edes väitä olevani mikään todellinen asiantuntija, mutta ihan hyvin mielestäni saan pelin tapahtumat ruudun toiselle puolelle välitettyä.

Peli itse Siipettärillä oli hyvää ensimmäisen jakson viimeiseen lyöntiin asti. Siinä sitten näköjään selkäranka katkesi kokonaan. Kärsämän ja Jasmiinan loukkaantumiset olivat todella harmillisia. Itse olen aina laittanut loukkaantumistilanteissa kuvan piiloon ja näin tein myös Jasmiinan kohdalla. Kun hänet siitä kentältä kannettiin pois, niin ihan hymy hänen huulillaan näytti olevan, joten sen perusteella tilanne ei vaikuttanut ainakaan suurelta hädältä enää.

Toivottavasti Kärsämä ja Juntunen saadaan takaisin jo tuleviin otteluihin. Juntunen on ollut todella tärkeä osa etukenttää ja Kärsämäkin on oman tonttinsa hoitanut ihan riittävän hyvin. Kärkisakit on nyt kohdattu ja josko nyt päästäisiin taas keräilemään vähän noita sarjapisteitäkin!

Voisi selostaja sen verran valmistautua että tietää myös vierasjoukkueen ulkopelaajien nimet ja pelipaikat. Sääntö kertaus myös paikallaan.

Voisi selostaja sen verran valmistautua että tietää myös vierasjoukkueen ulkopelaajien nimet ja pelipaikat. Sääntö kertaus myös paikallaan.
Toki minä aina vierasjoukkueen pelaajat yritän tunnistaa oikein. Se on varmaan yksi haastavimmista asioista, koska muodostelmat muuttuvat ja selostamo on sen verran kaukana toiminnasta, että välillä sekunnin murto-osassa on vaikea erottaa mikä pelaajista on kyseessä. Numerothan eivät tuonne näy enää etukenttää kauempaa. Sääntöjen ymmärtäminen on tietenkin ihan itsestäänselvyys.

Ainahan sen pelaajan sitten lopulta siitä tunnistaa, mutta kun se tosiaan pitäisi pystyä tekemään aikalailla välittömästi tai tieto on sitten jo vanhaa, kun seuraavaa pelisuoritusta on jo tulossa.

Mielenkiintoisia tilanteita sinänsä nämä. Esim tuo "Selostajalle tiedoksi: paloa ei tullut, koska 2-pesältä irti ollut etenijä kerkesi 3 pesään ennen palloa." jota ihmettelin, johtui ihan siitä, että jotenkin siinä luulin pallon käyneen kolmosella, vaikka näin ei ollut tapahtunut. Tilanne eteni siinä nopeasti, niin helposti siinä sitten jää jotain olennaista huomaamatta samalla, kun yrittää pelitilannetta ruutuun kuvata.

Kiitos palautteesta!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.