- Viestejä
- 1,220
Kyllähän niitä mainostajia voidaan hankkia ja muuta säätämistä tehdä, jos uskotaan että katsojia omaan firmaan saadaan sitä kautta lisää (ihan sama onko se Yle, vai Nelonen vai Jim vai mikä), se on ainoa mikä kanavadirikalle merkkaa yhtään mitään, että kun Finnpanelin katsojaluvut tulee, niin ne ohjelmat on siellä kuukauden/viikon katsotuimpien listalla.
Nelosen ja Jimin puolella se tietää sitä, että katsojat vain siirtyvät Sanoma Median sisällä Ruudusta pois. Onko Sanoma Median etu se, että se näyttää lajia vapaasti, vai se että ne myyvät Ruutu Urheilua? Lisääntyykö yhtiön kokonais "asiakasmäärä" tarpeeksi, jotta tämä säätäminen kannattaa. Mainoksia ei voi laittaa pyörimään, kun on ajolähtö käynnissä, joten nuo slotit joihin mainoskatkot mahtuvat, ovat hyvin lyhyitä ja vähissä.
Sitä jo mainittua kanavadirikaa ei kiinnosta hevon kettua se, mitä lajin kehittymiselle tai kehittymättä jäämiselle televisioinnin myötä tapahtuisi. Kanavajohtajat ajattelevat vain omaa rahapussiaan.
Joskus luulen että me lajimme fanittajat vähän tuppaavat yliarvioimaan lajinsa kiinnostavuuden ja tarpeellisuuden ihan tavan tallaajan silmissä. Mainospuolella toki tämä on ihan ookoo, tulosta joko tulee tai ei tule.
Mutta en ole todellakaan pitkään aikaan enää ollut sitä mieltä, että pesiksen näkyminen kuuluisi Ylen perustehtävään millään lailla. Jos sanotaan, että Ylelle pitää saada ilmaiseksi pelejä lisää, niin kyllä siellä on sitten jonossa lentopallot, koripallot ja kaiken maailman kyykät seuraavaksi kysymässä, että milloin tulee meidän televisiovuoro.
Yle on ihan omiin sääntöihinsä kirjannut, ettei se voi suosia mitään yksittäistä lajia, kun siitten pitäisi olla samat mahdollisuudet ihan kaikille muillekin.
Nelosen ja Jimin puolella se tietää sitä, että katsojat vain siirtyvät Sanoma Median sisällä Ruudusta pois. Onko Sanoma Median etu se, että se näyttää lajia vapaasti, vai se että ne myyvät Ruutu Urheilua? Lisääntyykö yhtiön kokonais "asiakasmäärä" tarpeeksi, jotta tämä säätäminen kannattaa. Mainoksia ei voi laittaa pyörimään, kun on ajolähtö käynnissä, joten nuo slotit joihin mainoskatkot mahtuvat, ovat hyvin lyhyitä ja vähissä.
Sitä jo mainittua kanavadirikaa ei kiinnosta hevon kettua se, mitä lajin kehittymiselle tai kehittymättä jäämiselle televisioinnin myötä tapahtuisi. Kanavajohtajat ajattelevat vain omaa rahapussiaan.
Joskus luulen että me lajimme fanittajat vähän tuppaavat yliarvioimaan lajinsa kiinnostavuuden ja tarpeellisuuden ihan tavan tallaajan silmissä. Mainospuolella toki tämä on ihan ookoo, tulosta joko tulee tai ei tule.
Mutta en ole todellakaan pitkään aikaan enää ollut sitä mieltä, että pesiksen näkyminen kuuluisi Ylen perustehtävään millään lailla. Jos sanotaan, että Ylelle pitää saada ilmaiseksi pelejä lisää, niin kyllä siellä on sitten jonossa lentopallot, koripallot ja kaiken maailman kyykät seuraavaksi kysymässä, että milloin tulee meidän televisiovuoro.
Yle on ihan omiin sääntöihinsä kirjannut, ettei se voi suosia mitään yksittäistä lajia, kun siitten pitäisi olla samat mahdollisuudet ihan kaikille muillekin.