Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Olli Eronen voisi ottaa selostusvastuun tulevissa El Klassikoissa. Ehkä se olen vain minä, mutta Ritarin Vimpeli-sympatiat on alkaneet ottaa korviin. Noin muuten osaava selostaja, ei siinä mitään.
Ei hätää, kyllä Vimpeli sai kuulla monia moitteita ja Sotkamo kehuja läpi pelin. Mutta koska sinäkin olet jo aiemmin lukenut/saanut muuten omasta takaa käsityksen Ritarin sympatioista/puolueellisuudesta, niin totta kai korvat kuulevat sellaiset äänenpainot entistä selkeämmin. Jokaisessa lajissa laatuselostajia moititaan puolueellisuudesta.

Ei hätää, kyllä Vimpeli sai kuulla monia moitteita ja Sotkamo kehuja läpi pelin. Mutta koska sinäkin olet jo aiemmin lukenut/saanut muuten omasta takaa käsityksen Ritarin sympatioista/puolueellisuudesta, niin totta kai korvat kuulevat sellaiset äänenpainot entistä selkeämmin. Jokaisessa lajissa laatuselostajia moititaan puolueellisuudesta.
Varmasti kokemukset vaihtelee. Omaan korvaan Ritarin innostuminen ja turhautuminen tuppaa olemaan Vimpelin puolella. Erosen ja Sebastian Waheebin selostuksista minulla ei ole sellaista kokemusta. Waheeb muuten oli oma suosikki Ruudun tiimistä, saisi palata joskus takaisin.

Olli Eronen ja Aleksis Ärje ovat paljon parempia selostajia.
Eli sinua miellyttää tasapaksu, asiallinen, kommentointi pelistä. Tunteita ei saa olla. Tämä on hyväksyttävä mielipide.

Ärje on minun mielestäni noista kahdesta miellyttävämpi kuunnella selostuksessa, mutta Eronen sopii mitä mainioimmin toimittajan penkille. Mutta turhaa tästä väitellä, mielipidekysymyksiä ovat. Ei muuta kuin lähettämään Ruudun palautereppuun terveisiä.

Eronen-Ritari-Tokkari on lyömätön kolmikko. Heillä pelaa kemiat yhteen!. Selostamossa kuuntelen mielelläni Erosta tai Ritaria. Mitenköhän tekevät finaalipelien suhteen Ruudun miehet, kuka selostaa missäkin.

Piti vielä se sanoa että Ritarissa ainoa harmittava ja vähän ärsyttäväkin asia on tilanteiden outo ennakointi ja ennalta selostaminen. Hyvä esimerkki löytyy eiliseltä Sotkamo-Vimpeli pelistä kun tuli se tiukka tilanne joka lopulta haastettiin. Ritari sanoi heti livetilanteesta selväksi ja samantien mollasi Hylkilää typerästä haastosta. Näitä on tullut viime aikoina aika paljonkin. En tiedä mitä sillä voittaa, kun sanoo pallon pomptessa linjaan, että ”näin tulee selvä palo kotipesään”.

tässä Eronen ja Ärje paljon parempia, he selostavat tilannetta sen hetken mukaan. Erosen tietämys lajista parempi ja ääni miellyttävämpi. Mutta edelleen sanon että kaikki ovat loistavia tekijöitä ja on hienoa että pesikseen on kova nippu tuollaisia miehiä.

Ritari on hieman rauhoittunut, liekö sairaus auttanut asiaa. Mutta tuo ennakointi on katsojan kannalta ilon pilaamista. Olisi kiva jännittää itse, tuleeko siitä välilyönnistä juoksu, ilman että selostaja haluaa julistaa pesäkilvat omalla tuhansien tilanteiden kokemuksella ennenaikaisesti.

Telkkarista seuratessa ei aina huomaa kuka on milläkin paikalla, mutta luulisi selostajan ja kommentaattorin tietävän millä paikalla kukin pelaa. Kahdessa viimeisessä sojy-vive pelissä, sotkamon pelaajia ei ainakaan osattu paikantaa yhtään oikein, milloin Antti Korhonen olikin yhtäkkiä vasenkätinen, eikä Niko Korhonen ole tainnut koko vuotena pelata 0-tilanteessa 3polttajan paikalla. Kaiken sen höyryämisen, kun jättäisi pois olisi varmasti se varsinaisen työn tekeminen helpompaa.

Eli sinua miellyttää tasapaksu, asiallinen, kommentointi pelistä. Tunteita ei saa olla. Tämä on hyväksyttävä mielipide.

Ärje on minun mielestäni noista kahdesta miellyttävämpi kuunnella selostuksessa, mutta Eronen sopii mitä mainioimmin toimittajan penkille. Mutta turhaa tästä väitellä, mielipidekysymyksiä ovat. Ei muuta kuin lähettämään Ruudun palautereppuun terveisiä.
Tunteita saa olla, ja jääkiekon puolella Mäkinen ja Alkio loistavia esimerkkejä. Mutta Ritarin kaikkitietävä höyryäminen ärsyttää, ja vieläpä on aika useasti väärässä, kommentaattori joutuu oikaisemaan. Aika alkaa ajamaan ohi.
Yksi asia on kuitenkin kauden aikana parantunut, enää se ei huuda äkkiarvaamatta muiden pelien tuloksia kuten ennen. Eroselle laitoin palautetta tästä asiasta alkukaudesta, kun Ritarille itselleenhän sellaista kanavaa ei ole olemassa mihin palautetta voisi lähettää.

Itseä nyt vähän Ritarissa ärsyttää itsensä ylentäminen hyväksikin pelaajaksi. Onko Anssilla minkäänlaista pelaajataustaa? Kyllähän ne kommentit tyyliin "me täältä studiostakin oltaisiin hoidettu tuo tilanne palottomasti" huvittaa ja varmaan joitain ärsyttääkin. Tokkari varmaan olisi sen varman näpyn laittanutkin kenttään tai pallon taivaalle, mutta onkin entinen itälänsi tason pelaaja...

No ei se mitään. Annettakoon pieni keuliminen anteeksi kun on kuitenkin lajitieto kohdillaan. Se nyt ei kuitenkaan tee vielä pelaajaa.

Itseä nyt vähän Ritarissa ärsyttää itsensä ylentäminen hyväksikin pelaajaksi. Onko Anssilla minkäänlaista pelaajataustaa? Kyllähän ne kommentit tyyliin "me täältä studiostakin oltaisiin hoidettu tuo tilanne palottomasti" huvittaa ja varmaan joitain ärsyttääkin. Tokkari varmaan olisi sen varman näpyn laittanutkin kenttään tai pallon taivaalle, mutta onkin entinen itälänsi tason pelaaja...

No ei se mitään. Annettakoon pieni keuliminen anteeksi kun on kuitenkin lajitieto kohdillaan. Se nyt ei kuitenkaan tee vielä pelaajaa.

Yleensähän nuo menee mummonikin....

Ja kuitenkin aina muistavat mainita että taas saa repiä vetolappua.

Voi j... lauta, eikö teillä ole minkäänlaista huumorintajua. Helppo on arvostella, mutta menkääpä selostajan paikalle itse ottamaan paskaa niskaan. Arvostusta intohimoiselle pesäpalloselostajalle, tuollaista ammattilaista ei helpolla korvata.

Me olemme selostajien asiakkaita ja esitämme asiakaspalautetta, niin kuin kaikessa kuluttajatoiminnassa tehdään.

Me olemme selostajien asiakkaita ja esitämme asiakaspalautetta, niin kuin kaikessa kuluttajatoiminnassa tehdään.

Samaa mieltä. Ei kenenkään meistä tarvitse mennä ruudun toiselle puolelle, mutta maksavina asiakkaina meillä on oikeus esittää mielipiteemme ostamastamme palvelusta.

Minä myös haluisin tietää, kuka oli oikeasti se joka pelasi 3-polttajana/takalukijana/etulukijana? En pysty sitä itse aina näkemään. Erityisesti juuri ulkopelipaikkojen vaihtelut olisi kiva kuulla jossain määrin. Kaikkea ei tietenkään voi, mutta ehkä asettumalla katsojan asemaan voi huomata ne kohdat.
Sekin on tärkeä kertoa, mikä kyllä hyvin toimiikin, kuka on viimeinen lyöjä. Näitä ei näe/muista. Samoin välistäjätöt.
Tällöin katsoja itse voi pohtia mahdollisia ratkaisuja ilman, että selostaja oman näkemyksensä mukaisesti analysoi tilannetta. Varsinkin Ritari päivittelee usein ratkaisuja, jotka periaatteessa on päivänselviä monille lajia seuraaville. Ehkä ne jotka hänestä pitävät, jakavat samanlaisen katsojan näkemyksen, mutta enemmän lajia ymmärtävät huomaavat hänen ihmekouhotuksensa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.