Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Omasta mielestäni tämä on hallipeliksi oikeastaan todella hyvin toteutettu lähetys. On selostaja, kommentaattori ja kameratyöskentelykään ei ole ihan täysin hanurista. Hallin valaistus on hyvä.

Kuva on hyvää, erittäin hyvää halliin. Vaan nää höpöttäjät...:LOL:. Ehkä Superpesiksen pitäis vähän laittaa kontrollia... Tää kaksikko voitehdä jotain podcastia, virtaa tuntuu olevan (y)

Kuinka se onkaan lähes aina, jos on naisia selostamassa / kommentoimassa, niin se on hölötystä, hömpötystä ja mitä sattuu akkojen juttuja.

Haurasta, kovin haurasta on.
en vetäisi tähän mitään Woke korttia. Heillä oli hyvää asiantuntemusta, mutta ennustelu spekulointi ja asioiden arvuuttelu vaan karkasi käsistä. Puolella tekstimäärällä oli saanut hyvän asiantuntevan ja miellytävän kokemuksen seurata peliä.

En kyllä kommentoinut selostusta sen vuoksi, että äänessä oli naisia. Enemmänkin useat väärin tulkitut tilanteet ja pelaajanimet suoritusten yhteydessä ärsytti. Itse analysoin nämä siksi, että he puhuivat niin paljon asioita pelin ollessa aktiivista etteivät pystyneet keskittymään itse asiaan 😁 Ja oon kyllä sitä mieltä, että Superpesistä TV-lähetyksessä kommentoivan toivoisi tietävän Veeti Kettusen eikä kommentointi olisi tasossa "näitä junnuja kaikkia kettusia ja muita, eihän niitä tiedä". Ja aivan sama, onko komentaattori mies vain nainen ja nykyään tietenkin pitää huomioida myös muunsukupuoliset.

Nyt menee sitten cäncelöintiin kiellettyjen sanojen joukkoon ompeluseura ja hömpötys. Jos nämä sanat jättää kokonaan pois, niin kommentti olisi ollut täydellinen eikä yhtään misogynistinen.

Alkaa mennä maailma todella hurjaks jos jotkut sanat joidenkin mielestä edustaa naisvihaa sekä misogyniaa. Ettei vaan kyse olisi ollut tahallaan väärinymmäryksestä jolla yritetään oikeuttaa oma kritisointi misogyniasta. Se, että joku värikkääseen tyyliin kertoo mielipiteensä, ei aina heti kannata mitään naisvihaa nostaa esiin. Naisvihaa se olis ollu jos selostajia olis alettu arvostelemaan ala arvoisesti. Tuolla tarkoitettiin ompeluseuralla jonkin sortin Marttakerhoa missä jutellaan niitä näitä ja siihen tuo verrattiin, ei siis misogyniaa. Mutta hömpötys ja ompeluseura nyt ei taida ihan mitään misogyniaa olla, eri asia jos selostajia olis alettu haukkumaan henkilökohtaisesti se olisi ollut. Se ny kaikki tietää. Mielensä kun voi pahoittaa, jopa tyhjästä. Viime vuonna täällä kritisoitiin emilia itävaloa, joku siitäki onnistu nostaa naisvihaa vaikka oli pelkkää kritiikkiä, ilman mitää solvauksia. Alkaa mennä todella vaikeaks tää nykyinen yhteiskunta.

Jos eilisiä pelejä katseli molemmilta paikkakunnilta, niin kyllähän Tampereen selostus oli todella paljon edellä Seinäjoen vastaavaa. En tiedä, ketkä siellä oli puikoissa, mutta siellä joutui äänet laittamaan ainakin pois. Mutta makuasioita jne. Tampereen selostus minua ei häirinnyt muuta kuin pelaajien tuntemiseen liittyvien huonojen taustatietojen takia. Siihen kuitenkin pieni armahdus, kun kolme peliä putkeen selostaa ja pelaajia on silloin jo 72 muistettavana. Eli ymmärrän pienen sekoilun.

ARG

Jos eilisiä pelejä katseli molemmilta paikkakunnilta, niin kyllähän Tampereen selostus oli todella paljon edellä Seinäjoen vastaavaa. En tiedä, ketkä siellä oli puikoissa, mutta siellä joutui äänet laittamaan ainakin pois. Mutta makuasioita jne. Tampereen selostus minua ei häirinnyt muuta kuin pelaajien tuntemiseen liittyvien huonojen taustatietojen takia. Siihen kuitenkin pieni armahdus, kun kolme peliä putkeen selostaa ja pelaajia on silloin jo 72 muistettavana. Eli ymmärrän pienen sekoilun.
Yhtälailla Seinäjoella olevat vetivät pitkän päivän ja sen huomas viimeisen pelin kohdalla, johon itsekin totesivat, että kun sen 10 tuntia saanut seistä ja selostaa, että voi vähän ajatus katketa. Itse en taas Seinäjoen lähetyksistä mitään valittamista löytänyt, että olisi pitänyt laittaa ääniä pois, asiantuntevaa selostusta kuten aina.

Makuasioita ja en ymmärrä miksi näistä edes pitää vääntää, kun vittu jotkin vaivautuu selostamaan, kuvaamaan, olemaan kirjurina, kenttäkuuluttajana ja tätä rataa.

Kaikki valittajat voisivat joskus itse mennä osallistumaan pelin talkoohommiin pitää turvat ummessa, jos ei parempaa sanottavaa ole kuin aina valittaa. Lopettakaa tää iänikuinen valitus.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.