Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Viestejä
1,543
Joo, Ritari laski joukkueiden kotarien välistä eroa, mikäli Jymy voittaa, 9 pistettä ja Eteläpää myötäili vieressä. Millähän logiikalla Kouvolalle olisi tullut -5? Käsittääkseni miinuspisteitä ei jaeta.
Ritari oli myös ottanut Mika Saukkosen termin "höpöttää". Hupaisaa siinä on, että mv Antti Leppäsen alkujaan liikkeelle laittama verbi on "hööpöttää". Sitä käytettiin siis tilanteessa, kun pelaaja on päässyt uunottamaan vihulaista. - Eli sekin meni Anssilta höpöttämisen piikkiin!
 
Viestejä
159
Joensuussahan oli todella sympaattinen pesäpallopeli, missä naukkailtiin välillä vihulaisenkin pullosta juotavaa, jos ehti juoksujen paukuttelun välissä sen tehdä. Siis silloin kuin pesävahti ei hieronut etenijän pohkeita.

Silti, tää selostaja on kyllä kristallipallonsa kanssa välillä mielenkiintoinen. Tosi sympaattinen kaveri ja ei varmasti ainakaan kotiin päin tänään vetänyt, mutta itselleni riittäisi ihan silkka tapahtumisen selostus ja mahdolliset kameran ulkopuoliset huomiot. Nyt alkaa vetää noi ennustukset huomiota pois itse peliltä.
 
Viestejä
49
Vimpelin lähetyksissä on taannuttu aikaan ennen selostusta. Ystävällistä, että ääni mykistettiin, kun kuuluttaja kertoi tuloksia muilta paikkakunnilta. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, että selostus tuo paljon lisäarvoa, kun ei ole ihan siellä pesisyhteisön ytimessä.
 
Viestejä
50
Jälleen pitää kehaista tätä ruudun uutta selostajaa, miellyttävää kuunnella, eikä turhaa negailua. Tokkarin kanssa hyvä parivaljakko👍. Jostain kun pitää aina marista, niin onko pesäpallo ainoa laji jossa kommentaattorin/selostajan pitää aina ennustaa/päteä, että miten seuraava tilanne pitää pelata. Tämä kyseinen tyyli mitä varsinkin Ritari käyttää ärsyttää minua suuresti😐. Ymmärrän kyllä pelin ja prosenttipelin todennäköisyydet, mutta jotenkin tuntuu oudolta jos sisäpelijoukkue haluaa hieman rikkoa tuttua kaavaa, niin selostaja on heti dumaamassa tämän😁 muuten kaikki okei😉
 
Viestejä
55
Vaihdoin eilen tauolta Tahko-KeKi -ottelun seuraamisen Yle:ltä Ruudun lähetykseen. Harmitti kun en tajunnut sitä aiemmin tehdä, Ylen selostaja ja kenttähaastattelija olivat vain niin ... huonoja.
 
Viestejä
104
Jostain kun pitää aina marista, niin onko pesäpallo ainoa laji jossa kommentaattorin/selostajan pitää aina ennustaa/päteä, että miten seuraava tilanne pitää pelata. Tämä kyseinen tyyli mitä varsinkin Ritari käyttää ärsyttää minua suuresti😐. Ymmärrän kyllä pelin ja prosenttipelin todennäköisyydet, mutta jotenkin tuntuu oudolta jos sisäpelijoukkue haluaa hieman rikkoa tuttua kaavaa, niin selostaja on heti dumaamassa tämän😁
Itse koin tämän ihan hyödylliseksi kun lajin taktista puolta aloin enemmän opettelemaan, mutta siinäkin olisi hyvä olla joku tasapino. Välillä voisi joissain tilanteissa todeta, että tämä tilanne tyypillisesti pelataan näin ja näin, tästä ja tästä syystä. Mutta minuakin kyllä ärsyttää Ritarin tyyli jatkuvasti ennustaa pelin kulkua ja sitten tuomita pelinjohdon valinnat, mikäli peliä pelataankin jollain muulla tavalla. Se ei ole selostajan työ, eikä se tee lähetyksestä viihdyttävämpää katsottavaa.
 
Viestejä
1,303
Itse koin tämän ihan hyödylliseksi kun lajin taktista puolta aloin enemmän opettelemaan, mutta siinäkin olisi hyvä olla joku tasapino. Välillä voisi joissain tilanteissa todeta, että tämä tilanne tyypillisesti pelataan näin ja näin, tästä ja tästä syystä. Mutta minuakin kyllä ärsyttää Ritarin tyyli jatkuvasti ennustaa pelin kulkua ja sitten tuomita pelinjohdon valinnat, mikäli peliä pelataankin jollain muulla tavalla. Se ei ole selostajan työ, eikä se tee lähetyksestä viihdyttävämpää katsottavaa.
Yleensäkin selostajan pitäisi kuvata tapahtumia ja kertoa pelistä kuvailevasti. Kommentaattorin tehtävä on analysoida tapahtumia ja tuoda tapahtumiin eri näkemyksiä ja taustoja.
Anssi Ritarin ” höpöttäminen” on jo tasolla Raimo Häyrinen jos ei kuvaa niin pelistä ei tiedä mitään.
 
Viestejä
49
Huomaako joku muu hiuksenhienoa nykimistä kuvassa? Mielestäni itse pelikuva hitusen takkuaa, mutta mainokset kyllä näkyvät oikein hyvin. Samalla töllöttimellä katsottu Areenasta yleisurheilustriimiä ongelmitta, joten vastaanottopäässä ei ole vikaa.

EDIT: Parhaiten huomaa syötöistä tai kameran liikkeestä, aivan kuin osa frameista jäisi välistä.
 
Viestejä
113
Huomaako joku muu hiuksenhienoa nykimistä kuvassa? Mielestäni itse pelikuva hitusen takkuaa, mutta mainokset kyllä näkyvät oikein hyvin. Samalla töllöttimellä katsottu Areenasta yleisurheilustriimiä ongelmitta, joten vastaanottopäässä ei ole vikaa.

EDIT: Parhaiten huomaa syötöistä tai kameran liikkeestä, aivan kuin osa frameista jäisi välistä.
Jep sama homma
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös