Ei. Ruudun seuraava päälähetys lauantaina kun alkaa pudotuspelikarsinnat. Yleltä tulee tänään JoMa - KeKi peli ja sunnuntaina naisten peli Manse PP - Pesäkarhut.Onko tänään lainkaan päälähetystä?
Tuo selostaja taitaa kyllä olla ihan Alajärven miehiä, ensimmäistä kertaa kuulin selostamassa viime kauden nousukarsintoja.Vimpeli on näköjään lähettänyt omat vakkariselostajansa Kitrolle ja taisi tuossa yhdellä mainoskatkolla pyöriä vahingossa Vedon mainokset Hyvää seurojen välistä yhteistyötä, saa mun puolesta tulla hetjärviset Vimpeliinkin selostamaan
Mielenkiintoista nähdä mikä on tilanne kolmen vuoden päästä, kun superpesiksen ja nelosen nykyinen sopimus päättyy.Mistä kaikille löytyy riittävästi tilaajia?
Viime aikaisten tietojen perusteella näin ei olekaan, esimerkiksi Viaplay tekee rajuja tappioita ja karsii henkilökuntaansa. Myös MTV:n C More on vaikeuksissa. Muillakaan ei ole aihetta suurempiin juhliin.
Ainakin Hesarin jutussa (ja varmaan tuossakin, kun samaa puljua ovat) mainittiin, että Sanoma jo ehti polttaa näppinsä edellisessä jääkiekon liigasopparissa ja siellä tehtiin periaatepäätös pysyä irti "premium-urheilusta" ja keskittyä näihin halpasarjoihin eli mm. kotimaiseen jalkapalloon ja pesäpalloon ja NBA-koripalloon jotka eivät muita kiinnosta.Mielenkiintoista nähdä mikä on tilanne kolmen vuoden päästä, kun superpesiksen ja nelosen nykyinen sopimus päättyy.
Ainakin Hesarin jutussa (ja varmaan tuossakin, kun samaa puljua ovat) mainittiin, että Sanoma jo ehti polttaa näppinsä edellisessä jääkiekon liigasopparissa ja siellä tehtiin periaatepäätös pysyä irti "premium-urheilusta" ja keskittyä näihin halpasarjoihin eli mm. kotimaiseen jalkapalloon ja pesäpalloon ja NBA-koripalloon jotka eivät muita kiinnosta.
Pesäpallon TV-soppari ei parane ennen kuin saadaan kilpailua. Viaplayta kiinnostaa lähinnä ruotsalaiset tilaajat joten se ei ole vaihtoehto, Discovery on kanssa kansainvälinen yritys jota ei yhden markkinan lajit kiinnosta ja Telia varmaan kolmessa vuodessa saa myytyä pois TV-bisneksensä joten sen kohtalo on tulevaisuudessa täysi arvoitus. Eli vaihtoehdot ovat jatkossakin Yle ja Sanoma.
Tämä mediayhtiöt suoraan ohittava malli on varmaan varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi. Teknologian saa ostaa valmiina ja tuotannot voi ostaa alihankkijalta ihan samalla tavalla kuin Ruutukin tekee. Markkinointi pitää vaan tehdä itse mutta sitten ei tarvi maksaa välikädelle. Mihin sitä välistä vetävää mediayhtiötä oikeasti kaivataan? Toki ulkoistaminen oman alansa ammattilaisille on fiksua mutta jos se aiheuttaa tulojen valumisen välikäsille niin pitää harkita niiden ammattilaisten palkkaamista omiin leipiin.Mutta hyvä jos kokeilevat omaa tuotantoa ja ehkä tämä kertoo jostain?
Oon samaa mieltä, mutta ihan hyvä että välillä noita pelejä näytetään esim. Ylellä tai jollain muulla kanavalla (niinkuin tänä vuonna on näytetty), jotta saadaan lisää ihmisiä kiinnostumaan lajista. Uskon että lähes jokainen nykyinen Ruutu+ tilaaja, joka katsoo pesistä sieltä tilaisi tuon PesisTV:n. Itse en käytännössä katso Ruudusta muuta kun pesistä tai joskus Veikkausliigaa. Tätä vaihtoehtoa on myös hyvä pohtia tulevaisuuteen, mutta seuraava diili pitää olla parempi mitä nykyinen.Tämä mediayhtiöt suoraan ohittava malli on varmaan varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi. Teknologian saa ostaa valmiina ja tuotannot voi ostaa alihankkijalta ihan samalla tavalla kuin Ruutukin tekee. Markkinointi pitää vaan tehdä itse mutta sitten ei tarvi maksaa välikädelle. Mihin sitä välistä vetävää mediayhtiötä oikeasti kaivataan? Toki ulkoistaminen oman alansa ammattilaisille on fiksua mutta jos se aiheuttaa tulojen valumisen välikäsille niin pitää harkita niiden ammattilaisten palkkaamista omiin leipiin.
Ja voisi sellainenkin malli toimia, että pesistv näyttäisi nämä fanikameralähetykset ja seuratuotannot ja ainoastaan nykyisen kaltaiset päälähetykset tulisi joltain tv-kanavalta, eli esim. Nelonen tai Yle lähettäisi pari-kolme ottelua viikossa.Oon samaa mieltä, mutta ihan hyvä että välillä noita pelejä näytetään esim. Ylellä tai jollain muulla kanavalla (niinkuin tänä vuonna on näytetty), jotta saadaan lisää ihmisiä kiinnostumaan lajista. Uskon että lähes jokainen nykyinen Ruutu+ tilaaja, joka katsoo pesistä sieltä tilaisi tuon PesisTV:n. Itse en käytännössä katso Ruudusta muuta kun pesistä tai joskus Veikkausliigaa. Tätä vaihtoehtoa on myös hyvä pohtia tulevaisuuteen, mutta seuraava diili pitää olla parempi mitä nykyinen.
Siksi tätä pitäisi miettiä aika tarkkaan miten tämä toteutettaisiin. Jokatapauksessa parempi sopimus pitää saada kun tämä nykyinen sitten kun tämä loppuu.Se vaara lähetysten ottamisessa lajin omiin käsiin tietysti on, että porttiteoria menetetään. Eli omaa kanavaa katsovat vain lajista jo valmiiksi kiinnostuneet, eikä uusia saada eksymään ruudun ääreen.
Toki itsekin kokeilin joku aika sitten katsoa Ruudusta 10 min Veikkausliigaa, mutta en jäänyt koukkuun.