Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Mun mielestä tuo on vähän turhaa, koska onko sillä väliä jos esim. Alajärvellä käytetään sanaa ''akka''? Kerta kun siellä missä sitä käytetään niin ne varmasti tietävät onko se halventavaa vai ei. Niinkuin sanoin tuo on eteläpohjalaista murretta ja neutraali sana eteläpohjalaisittain. Ehkä tosiaan tv:ssä voisi käyttää jotain muuta sanavalintaa, koska muualla tuo voidaan tulkita halventavaksi.
No, omana itsenään voi käyttää mitä ilmasuja lystää vapaa-ajalla, mutta juuri tuo viimeinen ehkä tv voisi käyttää muuta sanavalintaa, olen tästä tismalleen samaa mieltä. Niistä olis hyvä opetella pois, koska muualla tollasia asioita koetaan loukkaavina.

Viimeksi muokattu:
Herkkänahkasta väkee jos pahottaa sanasta ”neitimäinen” mielensä. Toivottavasti ei päivä kovin pahasti mennyt pilalle.
Keskustelua tämä on siinä missä muukin kommentointi tällä palstalla. Sanoilla hahmotamme ja luomme todellisuutta, eikä sanojen voimaa kannata vähätellä. Kulmien kohottamista suurempaa mielen pahoittamista ainakaan täällä päässä ei tapahtunut.

Saman asian studiossa voisi ilmaista liittämättä miehiin naisellisuutta ei toivottuna ominaisuutena. Kuten sanoin, tuskin sanavalintaa sen enempää mietittiin, eikä tämä mitenkään vaikuta mielikuvaani studion jäsenistä, vaan edelleen toivon näkeväni heitä televisiossani.

Olen valintatilanteen edessä. Illalla Ruudussa näkyy useampikin pesispeli ja alkukarsinnan jälkeen olen rajoittanut omat katsomisvaihtoehtoni seuraaviin peleihin: superissa Seinäjoki-Koskenkorva ja Kouvola-Manse sekä ykkösessä Alavus-Jyväskylän Lohi. No onhan tässä vielä aikaa punnita vaihtoehtoja.

Mahdollisuus on myös surffailla pelien välillä mutta nuukana miehenä säästin 3€ joten joudun katselemaan mainoksia useamman minuutin ajan aika kun vaihdan ottelusta toiseen. Olipas järkevää säästää tässä.

Olen valintatilanteen edessä. Illalla Ruudussa näkyy useampikin pesispeli ja alkukarsinnan jälkeen olen rajoittanut omat katsomisvaihtoehtoni seuraaviin peleihin: superissa Seinäjoki-Koskenkorva ja Kouvola-Manse sekä ykkösessä Alavus-Jyväskylän Lohi. No onhan tässä vielä aikaa punnita vaihtoehtoja.

Mahdollisuus on myös surffailla pelien välillä mutta nuukana miehenä säästin 3€ joten joudun katselemaan mainoksia useamman minuutin ajan aika kun vaihdan ottelusta toiseen. Olipas järkevää säästää tässä.
Kannattaa ostaa Ruutu+ palvelu lahjakorttina, löytyy mm. K-Kaupoista ja tuolta Ruutu+ 2kk on myös 6kk 50€ vaihtoehto. Tulee tosiaan halvemmaksi, kun tuo on mainokseton ja sisältää urheilun.

Seinäjoen peli on seuratuotanto, nuo kaksi muuta fanikameroita. Ainakin minulla se kallistaisi Seinäjoen pelin suuntaan. Imatralaisena se toki kiinnostaa noista muutenkin eniten, koska nuo joukkueet tappelevat samoista sijoista kuin IPV.

Vesilasissa myrskyää näköjään Ojanperän sanonnan jälkeen. Ei kai tuollaisesta kannata nyt äläkkää nostaa, lillukanvarsia tällaiset. Mutta muuten olen kyllä jo pitkään ollut sitä mieltä että saisi herra poistua sieltä Ruudusta. Aika on ajanut ohi.

Kouvolassa on selostus.

Vesilasissa myrskyää näköjään Ojanperän sanonnan jälkeen. Ei kai tuollaisesta kannata nyt äläkkää nostaa, lillukanvarsia tällaiset. Mutta muuten olen kyllä jo pitkään ollut sitä mieltä että saisi herra poistua sieltä Ruudusta. Aika on ajanut ohi.
En minä mistään myrskystä puhuisi. Jotkut nostavat esiin ettei neiti (tai vaikka homo) ole nykypäivänä korrekteja haukkumasanoja vaikka niitä aikanaan surutta on semmoisina käytetty. Jotkut sitten ovat olleet toista mieltä ja muutama pahoittanut mielensä kun ihmiset ovat mielensä pahoittaneet.

Asiaton provo.
Ei Risto tuota varmasti mitenkään pahalla tarkoittanut, eikä suhtaudu naisiin mitenkään alentuvasti, tai mihinkään muuhun ihmisryhmään.

Mutta aika klassinen osoitus taas toisaalta sellaisesta 50+ miehestä, joka ei jostain syystä ole huomannut (tai haluaa vastustaa) että maailma on muuttunut. Ei kukaan mitenkään suuresti loukkaannu näistä Riston neiteilyistä, mutta ne nyt vaan yksinkertaisesti eivät kuulu tv-lähetykseen vuonna 2023. (Kuten ei tuo akoittelukaan.)

Kuten todettua, "neiti" on niitä kaikkia ikiaikaisia asioita, mitä naismaisuuteen (ja myös homouteen) yhdistetään: heikko, hiljainen, epävarma, pelkää jne. Eivätkä naiset, neidit tai akat ole sellaisia. Yhtään sen enempää kuin ÄIJJJJJJÄT.

Vaikka Risto ei siis itse niin ajattelisi tai kielenkäytöllään siihen pyrkisi, nämä neiteilyt ylläpitävät pahasti vanhentunutta nais- ja homokäsitystä. Mitä taas on käytetty naisten ja homojen polkemiseen sen "patriarkaatin" toimesta samat ikiajat.

Maailma muuttuu, kannattaa muuttua itse kunkin, ettei jää kyydistä.

Tämä on niin typerää keskustelua ettei mitään rajaa. Voihan Jurvakainen, älä mene tuohon typeröintiin mukaan! Neiti on hyvä ja kuvaava sana. Kaikki tietää, mitä tarkoitetaan eikä kenenkään tarvitse siitä suuttua.

Kaksi firmaa voidaan käytännössä rajata ulos pesiksen tulevista tv-oikeuksista. Viaplay yrittää rimpuilla hengissä, dumpata nykyisiä oikeuksiaan johonkin tai koko firma on myynnissä. Maikkarilla likipitäen sama tilanne, kun Telia puolestaan heitti heille syliin Liigan televisioinnin.

Jäljelle jäävät vaihtoehdot... Sanoma & Ruutu. Ehkä Discovery, ehkä, hyvin epätodennäköistä.

Tietysti jos Sanoman kanssa saadaan järkevä diili, hyvä. Mutta alkaa enempi näyttää siltä, että joku oma PesisTV voisi sittenkin olla tarpeen. Tosin mistä rahat sellaiseen investointiin, kun ne pitäisi tiskiin iskeä etupeltoon.

Kaksi firmaa voidaan käytännössä rajata ulos pesiksen tulevista tv-oikeuksista. Viaplay yrittää rimpuilla hengissä, dumpata nykyisiä oikeuksiaan johonkin tai koko firma on myynnissä. Maikkarilla likipitäen sama tilanne, kun Telia puolestaan heitti heille syliin Liigan televisioinnin.

Jäljelle jäävät vaihtoehdot... Sanoma & Ruutu. Ehkä Discovery, ehkä, hyvin epätodennäköistä.

Tietysti jos Sanoman kanssa saadaan järkevä diili, hyvä. Mutta alkaa enempi näyttää siltä, että joku oma PesisTV voisi sittenkin olla tarpeen. Tosin mistä rahat sellaiseen investointiin, kun ne pitäisi tiskiin iskeä etupeltoon.
Millä vipuvarrella Veikkausliiga saa neuvoteltua niin paljon paremman sopimuksen kuin Superpesis? En osaa nyt heittää lukuja mutta joku väitti, että huomattavasti parempi sopimus on sillä. Sama tilanne noiden kanavien osalta on silläkin. En ole sinänsä sinun kanssasi noista eri mieltä, mutta neuvottelutaitoakin neuvotteluissa kysytään.

Millä vipuvarrella Veikkausliiga saa neuvoteltua niin paljon paremman sopimuksen kuin Superpesis? En osaa nyt heittää lukuja mutta joku väitti, että huomattavasti parempi sopimus on sillä. Sama tilanne noiden kanavien osalta on silläkin. En ole sinänsä sinun kanssasi noista eri mieltä, mutta neuvottelutaitoakin neuvotteluissa kysytään.

ohan se nyt aivan eri asia kansainvälinen jalkapallo.

mitähän lentopallo saa?

ohan se nyt aivan eri asia kansainvälinen jalkapallo.

mitähän lentopallo saa?
Onko kansainvälisellä jalkapallolla korkeammat katsojamäärät Ruudussa kuin kansallisella pesäpallolla? Sehän siinä sopimuksessa pitäisi ennen kaikkea vaikuttaa, sillä sillä perusteella saadaan myytyä mainoksiakin.

Oliskohan tuo Porin puoliaikapöytä kannattanut viedä johonkin muualle kuin suoraan ilmeisesti kajarin viereen. Ei ole kuulunut Ripestä juuri mitään, kun musiikki pauhaa vaan.

Niissä luvuissa on vähän kysymysmerkkejä, että mikä on oikeasti TV-rahaa ja mikä UEFA-tukea.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.