Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

psQ

Lauantai eikä Ruudussa ole yhtään kiinnostavaa suoraa pesislähetystä. Ketä tästä pitäisi kiittää? :sleep::cry:(n)

Lauantai eikä Ruudussa ole yhtään kiinnostavaa suoraa pesislähetystä. Ketä tästä pitäisi kiittää? :sleep::cry:(n)
Ei kai Ruutu määrittele otteluohjelmaa? Vai eikö vaan näytä tänään sua "kiinnostavia" pelejä suorana? Mistä ne pelit tallenteena näkyy joita ei oo suorana näytetty (fanikamera+TV-tuotanto)?

Kyllä on ongelmia Roihu-Joma pelissä. Välillä ruutu mustana, nyt mainosten jälkeen ei muistaneet laittaa ääniä päälle. Ärsyttävää!

Kyllä on ongelmia Roihu-Joma pelissä. Välillä ruutu mustana, nyt mainosten jälkeen ei muistaneet laittaa ääniä päälle. Ärsyttävää!
Jos näin on ollut, niin oikein ihmetyttää, että miksi ne äänet edes pitää ottaa pois mainosten ajaksi. Ihme säätämistä, sillä ei fanikamerahenkilön pitäisi ääniasetuksiin joutua koskemaan, jos ne kerran on saatu kohdalleen. Mutta joku säätäjä-Santer, kun pääsee puikkoihin, niin kaikki on toki mahdollista.
Mutta mitä itse tuota peliä katselin satunnaisesti, niin ihme katkoksia tosiaan oli. Syynä kaikesta päätellen huono/heikohko nettiyhteys.

Fanikameraan kun saisi uusinnat pyörimään esim. Juoksuista. Ei olisi vaikeata ohjelmoida napin taakse kun joku siellä kumminkin konetta käyttää. Voisi vain katsoa lähetystä eikä olisi tarvetta kelata itse sitä taaksepäin.

Fanikameraan kun saisi uusinnat pyörimään esim. Juoksuista. Ei olisi vaikeata ohjelmoida napin taakse kun joku siellä kumminkin konetta käyttää. Voisi vain katsoa lähetystä eikä olisi tarvetta kelata itse sitä taaksepäin.
Ja sitten menee mahdollisesti joku pelin kannalta tärkeä tilanne sivu suun kun veivaisivat uusintoja. Mitä yksinkertaisempi toteutus, sen parempi.

Kyllä joissain fanikameralähetyksissä on uusinnat eli teknistä estettä ei taida olla, mutta vaatii se jonkun sinne leikkaamaan ne tilanteet ja ohjaamaan sitä touhua eli viitsimistä ja panostamista.

Ja sitten menee mahdollisesti joku pelin kannalta tärkeä tilanne sivu suun kun veivaisivat uusintoja. Mitä yksinkertaisempi toteutus, sen parempi.

Vaatii vaan pelisilmää. Voi ne/sen juoksun näyttää vuoron vaihdon aikana ei siinä silloin mitään menetä. Kunnarin kun lyö niin varmasti sen lyönnin kerkiää näyttämään. Puhutaan kumminkin 2-4 sek suorituksesta ajallisesti.

Laitteissa on muistaakseni napit edeltävien 5, 10, 15 jne. sekunnin automaattiselle klippaamiselle, ja pätkät taitaa yhdellä painalluksella saada laitettua pyörimään kuvan päälle. Toimintojahan siellä on vaikka millä mitalla ja varmaan tulee joka kaudelle uuttakin. Mutta vaatii kyllä sinut laitteen kanssa olevan kaverin, joka pysyy kärryillä koko ajan mitä tapahtuu. Juoksut, palot, lyöntivuorot, mainokset, uusinnat ym. mitä kaikkea halutaankaan näyttää. Ja tietty silmää kuten totesit, äkkiä on ohitse esimerkiksi sopiva väli näyttää klippiä, kun seuraava tilanne jo tulee.

Klippien leikkuumahdollisuudesta en tiedä, mutta sitäkin joutuisi tehdä samalla kun muita juttuja päivittelee ja peliä seuraa. Ja huono klippihän tulee, jos ei tarkasti katso miten kauan uusittava tilanne oikeasti kesti. Voisihan niitä klippailla siihen varastoon, ja toistaa putkeen sitten vaikka vuoronvaihdon aikana.

Minulle riittää se, että voin itse valitsemassani kohdassa, joko heti (pelitilanteen salliessa, esim. kunnarin juhlinta kolmosella antaa mahikset kelailla uusintaa montakin kertaa) tai hieman myöhemmin tilanteiden välillä kelata taakse päin. 15s yhdellä taakse klikkauksella vie usein just edeltävään lyöntiin. Juoksujenkin jälkeen usein tulee kopinnosto tai muu toissijainen tilanne, niin kelailen niiden aikana. Siksi minua ärsyttääkin se, että joka kerta, kun vaikkapa haluan takaisin suoraan liveen, ruutu kyselee, mitä tehdään, ja pitää aina valita. Pelkää refreshiä painamalla pitäisi päästä suoraan liveen, niin se mahdollistaa myös omat juoksujen uusintakatselut.

Siksi minua ärsyttääkin se, että joka kerta, kun vaikkapa haluan takaisin suoraan liveen, ruutu kyselee, mitä tehdään, ja pitää aina valita. Pelkää refreshiä painamalla pitäisi päästä suoraan liveen, niin se mahdollistaa myös omat juoksujen uusintakatselut.
Ruudun lähetyksissä oikeassa alakulmassa lukee LIVE, siitä painamalla pääset takaisin suoraan lähetykseen ilman että mitään tarvitsee valita.

Ruudun lähetyksissä oikeassa alakulmassa lukee LIVE, siitä painamalla pääset takaisin suoraan lähetykseen ilman että mitään tarvitsee valita.
AHAA! Enhän minä fossiili tajua näistä digi jutuista mitään, niin tämähän vie ruudun palvelun aivan uusiin ulottuvuuksiin, eikä minula ole enää mistään mitään valitettavaa. Paitsi jos fanikameran tyypit sössii äänet pois pelin ajaksi ja laitaa ne päälle tauon ajaksi.

Ruudussa Eronen ja Österlund kertoivat, että ulkokenttä näkee lyöjän ensimmäisestä askeleesta, tuleeko lyönti kakkos- vai kolmospuolelle. Totta. Totesivat myös, että lukkarin nyppäyksen jälkeen usein lyöntisuuntaa vaihdetaan. Esimerkkinä oli, kun Roope löi nyppäyksen jälkeen kolmospuolen sijaan kakkospuolelle ottamalla kakkospuolen askeleen. En kyllä ymmärrä, jos kerran ulkokenttä näkeee askelesta suunnan, niin samalla tavallahan se näkee suunnan askeleesta myös nyppäyksen jälkeen, kun askel onkin erilainen kuin ennen nyppäystä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.