Tosiaan tuo Haminan mainosloota harmittaa minuakin, mutta minkäs teet jos on vaadittu, että niiden pitää erottua. Nyt erottuu joo.
Jos olis oransilla pohjalla, niin pirun hyvä, kuten Tigerin isä tuumi.
Hienoimmat paidat ovat olleet KPL:n vihreä, oranssi ja sininen pelipaita.
Harvoin pelipaidan pääväri muuttuu sponsorin takia, mutta ainakin yhdellä kaudella näin tapahtui.
Niistä paidoista on aikaa alle 10 vuotta.
Tästä vahvasti samaa mieltä. Miksei kannattajille myydä ns. puhtaita pelipaitoja ilman sponsoreita? Sellaisen ostamista voisin harkitakin. Nämä sponsoripaidat eivät kiinnosta tippaakaan.En kyllä tajua, miksi laittaisin päälle itse tuollaisen paidan, jossa paljon sponsorit näkyvät. Eihän minulle makseta yhtään mitään jonkun paikallisen autoliikkeen, pankin tai hammaslääkärin mainostamisesta.
En kyllä tajua, miksi laittaisin päälle itse tuollaisen paidan, jossa paljon sponsorit näkyvät. Eihän minulle makseta yhtään mitään jonkun paikallisen autoliikkeen, pankin tai hammaslääkärin mainostamisesta.
Mikä niistä numeroista niin tyylittömiä tekee?Hyvinkään ja Joensuun numeropaidat on kyllä tyylittömyydessään ylivertaiset. Aivan karseat.
Joukkue ei saa siitä euroakaan lisää että pidän päällä paitaa, jossa on pankin tai minkä lie kynegologin mainos. Tietysti siitä on sovittu joku korvaus joukkueelle että saavat OMISTA paidoistaan rahaa. Toki jos paita on gameworn, niin sen voi tulkita auttavan joukkuetta rahallisesti, mutta sekin on silloin jo tilitetty, jos se minulla päällä on, ei tilitetä toistamiseen. Minä saan ihan saman summan, pidin päällä tuollaista gameworn-paitaa, tai omia nuhjuisia kuteitani. En mitään. Siksi pelipaidoista pitäisi todellakin teettää fanimyyntiin versiot, jossa sponsoreita ei ole. Ei olisi gameworn, mutta mitä sitten?Kyllä maksetaan, jos haluat, että saat käydä katsomassa superpesistä ja että lippujen hinnat kohtuullisia. Minusta se on maksamista, siis sekä joukkueelle että kannattajille.
Joukkue ei saa siitä euroakaan lisää että pidän päällä paitaa, jossa on pankin tai minkä lie kynegologin mainos. Tietysti siitä on sovittu joku korvaus joukkueelle että saavat OMISTA paidoistaan rahaa. Toki jos paita on gameworn, niin sen voi tulkita auttavan joukkuetta rahallisesti, mutta sekin on silloin jo tilitetty, jos se minulla päällä on, ei tilitetä toistamiseen. Minä saan ihan saman summan, pidin päällä tuollaista gameworn-paitaa, tai omia nuhjuisia kuteitani. En mitään. Siksi pelipaidoista pitäisi todellakin teettää fanimyyntiin versiot, jossa sponsoreita ei ole. Ei olisi gameworn, mutta mitä sitten?
Ymmärrän kyllä pointtisi siitä, että olemme tottuneet paitamainoksia on oltava, jotta joukkueiden toiminta pyörii. Mutta sekin on hyvä että joku vähän haastaa perinteistä ajattelua tässä, mitä sponsorisopimukset voivat sisältää. Mainostaa voi nykyään niin hiton paljon moniulotteisemmin digitaalisia kanavia, videoita yms käyttäen, että vain mielikuvitus on rajana. Ei tarvita välttämättä tilkkutäkkejä eikä ottelumainoksia painettuihin sanomalehtiin. Kehitys kehittyy.
Pidän kyllä aika epätodennäköisenä, että kukaan sponsori / mainostaja kovin antaa arvoa fanipaidassa mainostensa näkyvyydelle. Ei niitä käytetä missään muualla oikeastaan kuin siellä pelitapahtumassa, missä nyt enempi ehkä ihmiset katselevat niitä oikeiden pelaajien paitoja joka tapauksessa.
Ei osta fanipaitoihin ei. Mutta jos seura X toteaisi, että me myydään fanipaidat "puhtaina", niin saisiko se paitasponsseilta yhtäkään euroa vähemmän? Kuinka moni edes kiinnittäisi siihen huomiota?Kukaan ei tietenkään osta yksittäistä logoa sinne tai tänne, ne ovat monesti paketteja ja niihin sitten sisältyy nuo fanipaidat jos sisältyy.
Ei osta fanipaitoihin ei. Mutta jos seura X toteaisi, että me myydään fanipaidat "puhtaina", niin saisiko se paitasponsseilta yhtäkään euroa vähemmän? Kuinka moni edes kiinnittäisi siihen huomiota?