Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2025

Viestejä
86
Jos halutaan tarttua kiinni tuohon palkintoon kirjaimellisesti, niin ei se osoite kyllä Oulussa ole. Kyseessä on "Vuoden tiedotuspalkinto". Eli on pitänyt kyllä tiedottaa asioista aika todella hyvin siis, eikö? No, mitä tämä kyseinen joukkue on tiedottanut muita paremmin? Ei liiemmin mitään, mutta onko kyseisellä joukkueella nainen, joka veti katsojia puoleen? Kyllä.
Voisihan tuon palkinnon muotoilla, että Vuoden Huomiopalkinto, niin olisi terminkin puolesta oikein mennyt. Mutta ei tuolla joukkueella ole itse tiedotuksen kanssa mitään tekemistä. Saatikka, että se tiedotus olisi muita parempaa. Sori vaan sinne Ouluun.
Se, että yrität siirtää huomion Heinulaan, ei poista sitä tosiasiaa, että Lipponaiset nimenomaan tiedottaa jatkuvasti asioista somessa. Vaikka sinä näet vain yhden henkilön siellä, niin voin kertoa, että siellä somessa on hyvin paljon muutakin. Lippohan tuo jatkuvasti kiinnostavaa materiaalia someen ja se on nykypäivää. En ole yhdelläkään seuralla nähnyt noin paljon laadukasta kiinnostavaa sisältöä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä seura tuottaa mielestäsi parempaa sisältöä? Tietysti jos et ymmärrä palkinnon vaatimuksia, niin sille en voi mitään, mutta se kannattaa ensin selvittää.
 
Viestejä
1,084
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että pidän somen käyttöä nykypäivänä käytännössä välttämättömänä jo seura/ joukkue haluaa olla esillä ja näkyvyyttä. Ja jo ihan informaation takiakin. Mutta asialla on toki se kääntöpuolikin. Eli yksittäisen pelaajan pitää osata vetää raja siihen kuinka paljon käyttää aikaa somen tuottamiseen ja käyttöön. Asia on hyvin henkilökohtainen, jollekin sopii enemmän kuin toiselle ja jollekin se on luontevampaa kun taas jollekin se ei istu. Mutta se ei saisi häiritä itse tekemistä, eikä kuormittaa liikaa. Siitäkin on jo urheilussa ainakin pesiksen ulkopuolla esimerkkejä että some alkaakin jollekin "käydä työstä" treenaamisen ja mahdollisesti opiskelun tai työn päälle. Tilanne on esim. yksilöurheilussa sellainen, että sponsoreille on voitu hehkuttaa isoa somenäkyvyyttä kun seuraajia on paljon, jolloin somesisällön tuottamisesta tulee tavallaan pakko, ettei näkyvyys/ seuraajat ja sitä kautta tukiraha vähene
 
Viestejä
2,872
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että pidän somen käyttöä nykypäivänä käytännössä välttämättömänä jo seura/ joukkue haluaa olla esillä ja näkyvyyttä. Ja jo ihan informaation takiakin. Mutta asialla on toki se kääntöpuolikin. Eli yksittäisen pelaajan pitää osata vetää raja siihen kuinka paljon käyttää aikaa somen tuottamiseen ja käyttöön. Asia on hyvin henkilökohtainen, jollekin sopii enemmän kuin toiselle ja jollekin se on luontevampaa kun taas jollekin se ei istu. Mutta se ei saisi häiritä itse tekemistä, eikä kuormittaa liikaa. Siitäkin on jo urheilussa ainakin pesiksen ulkopuolla esimerkkejä että some alkaakin jollekin "käydä työstä" treenaamisen ja mahdollisesti opiskelun tai työn päälle. Tilanne on esim. yksilöurheilussa sellainen, että sponsoreille on voitu hehkuttaa isoa somenäkyvyyttä kun seuraajia on paljon, jolloin somesisällön tuottamisesta tulee tavallaan pakko, ettei näkyvyys/ seuraajat ja sitä kautta tukiraha vähene
Parhailla urheilijoillahan on erikseen omat some-avustajansa, jotka tuottavat sisältöä urheilijan tilille niin, että urheilija voi keskittyä olennaiseen eli harjoitteluun. Pesäpallon pelaajilla ei kylläkään taida olla sellaiseen varaa.
 
Viestejä
74
Parhailla urheilijoillahan on erikseen omat some-avustajansa, jotka tuottavat sisältöä urheilijan tilille niin, että urheilija voi keskittyä olennaiseen eli harjoitteluun. Pesäpallon pelaajilla ei kylläkään taida olla sellaiseen varaa.
Ei yksittäisillä pelaajilla ole avustajia, mutta seuroilla ja joukkueilla on. Ja se on se oleellisempi asia. Vaikka esimerkiksi Lipon naisten tilille tulee paljon sisältöä, ei se kuormita yksittäistä pelaajaa juurikaan, kun varsinaisen työn tekee joku ihan muu. Siis suunnittelun, kuvauksen, editoinnin, julkaisemisen jne.

Lipon naisilla on muuten tällä hetkellä ig:ssä 15k seuraajaa. Vertailun vuoksi esimerkiksi miesten puolella Jymyllä 17k, Mansella 12,3k, Koplalla 10,4k ja Tahkolla 7,4k. Nämä erimerkkejä, en jaksanut käydä kaikkia läpi.

Naisten puolella Manse 9,6k, Pori 9,5k, Lapua 6,1k, Jussittaret 5,3k, Kirittäret 8,4k. Eli kyllä Oulussa on todella hienosti osattu kerätä iso seuraajajoukko. Ja ihan turha väittää, että se olisi yksittäisestä pelaajasta johtuvaa.

Ja auttaako tuo someseuraajien määrä nousemaan superiin tai voittamaan pelejä. Ei tietenkään. Mutta jos se nousu joskus tulee, niin on siinä iso potentiaali katsojien suhteen.
 
Viestejä
2,075
Ei yksittäisillä pelaajilla ole avustajia, mutta seuroilla ja joukkueilla on. Ja se on se oleellisempi asia. Vaikka esimerkiksi Lipon naisten tilille tulee paljon sisältöä, ei se kuormita yksittäistä pelaajaa juurikaan, kun varsinaisen työn tekee joku ihan muu. Siis suunnittelun, kuvauksen, editoinnin, julkaisemisen jne.
Asko Mäkäräinen on kyllä tehnyt loistavaa duunia Lipon naisten kanssa tällä saralla. Ei miehellä suotta ole omalla HyvinVoitAsko TikTok-kanavallaan yli 70 000 seuraajaa ja 3,8 miljoonaa tykkäystä.
 
Viestejä
167
Seuraajia ja botteja saa kyllä ostettua rahalla ja muilla tempuilla vaikka kuinka paljon, joten niiden määrä ei ole ratkaisevaa. Oleellista on se, kuinka seuraajat sitoutuvat julkaisuihin ja kuinka tämä kiinnostunus monetisoidaan.
 
Viestejä
85
Kyllä tarvii syvyyttä joukkueeseen, 14 sopparia ei riitä.
Hyvä porukka on jo kasassa, jopa viime kautta vahvempi!
Voi olla, että tulevalla kaudella nähdään hankintoja kesken kaudenkin. En ihmettelisi, jos joku uransa lopettanut kova tekijä kaivetaan pelikentille lyhyemmällä sopimuksella.
Uskon, että Kinnunen saa nyt miettiä rauhassa uran jatkoa. Olisivat kiittäneet jo somessa, jos olisi tieto, ettei jatka.
 
Viestejä
130
Voi olla, että tulevalla kaudella nähdään hankintoja kesken kaudenkin. En ihmettelisi, jos joku uransa lopettanut kova tekijä kaivetaan pelikentille lyhyemmällä sopimuksella.
Uskon, että Kinnunen saa nyt miettiä rauhassa uran jatkoa. Olisivat kiittäneet jo somessa, jos olisi tieto, ettei jatka.
Yksi ”Emilia Mattilaa” mahtuis, joka takuuvarmasti sen pallon kenttään junttaa ratkaisuhetkillä. Talvi on aikaa treenata ja kasvaa.
 

ARG

Viestejä
161
Ei yksittäisillä pelaajilla ole avustajia, mutta seuroilla ja joukkueilla on. Ja se on se oleellisempi asia. Vaikka esimerkiksi Lipon naisten tilille tulee paljon sisältöä, ei se kuormita yksittäistä pelaajaa juurikaan, kun varsinaisen työn tekee joku ihan muu. Siis suunnittelun, kuvauksen, editoinnin, julkaisemisen jne.

Lipon naisilla on muuten tällä hetkellä ig:ssä 15k seuraajaa. Vertailun vuoksi esimerkiksi miesten puolella Jymyllä 17k, Mansella 12,3k, Koplalla 10,4k ja Tahkolla 7,4k. Nämä erimerkkejä, en jaksanut käydä kaikkia läpi.

Naisten puolella Manse 9,6k, Pori 9,5k, Lapua 6,1k, Jussittaret 5,3k, Kirittäret 8,4k. Eli kyllä Oulussa on todella hienosti osattu kerätä iso seuraajajoukko. Ja ihan turha väittää, että se olisi yksittäisestä pelaajasta johtuvaa.

Ja auttaako tuo someseuraajien määrä nousemaan superiin tai voittamaan pelejä. Ei tietenkään. Mutta jos se nousu joskus tulee, niin on siinä iso potentiaali katsojien suhteen.
Mikähän se potentiaali on oikeasti? Ei ne oikeasti edes potentiaalisesti noi someseuraajat auta missään katsojamäärissä. Vai meinaatko, että kun on eri someissa seuraajia ja tää Lipon naisten somen tekijä on saanut jotain seuraajia, että vaikka keskiarvo hyppää sinne tonniin? Jos näin tapahtuu somen kautta, niin nostan hattua ja voin syödä vaikka sen hatun. Mutta sitä ennen, niin parempi alkaa todistaa konkreettisesti asioita, eikä vain somessa. Hankkikaa se paikka superissa ja luokaa tonnin keskiarvo yleisöön.
 
Viestejä
261
Mikähän se potentiaali on oikeasti? Ei ne oikeasti edes potentiaalisesti noi someseuraajat auta missään katsojamäärissä. Vai meinaatko, että kun on eri someissa seuraajia ja tää Lipon naisten somen tekijä on saanut jotain seuraajia, että vaikka keskiarvo hyppää sinne tonniin? Jos näin tapahtuu somen kautta, niin nostan hattua ja voin syödä vaikka sen hatun. Mutta sitä ennen, niin parempi alkaa todistaa konkreettisesti asioita, eikä vain somessa. Hankkikaa se paikka superissa ja luokaa tonnin keskiarvo yleisöön.
Esimerkiksi sponsoreiden saaminen helpottunee huomattavasti, kun somehommat (seuraajia) kunnossa. Seuraajat = näkyvyys. Jonna Heinulan jatkosopimus reelsillä (video) on 142 000 näyttökertaa! Varmaan aika moni firma haluaa tällä hetkellä Lipon naisten sponsoriksi, jos siellä vaan on myyntitiimi vähääkään asialla. Se näkyvyys, jota sitä kautta saat, etenkin nuorten keskuudessa, on todella suuri. Eikä firman varmaan tarvitse itseä kipeäksikään maksaa, kun kyseessä on kuitenkin "vain" naisten Ykköspesis. Ja sponsorit taas mahdollistavat suuremman budjetin.

Eli kyllä kysymys Lipon mainitsemaasi Superin paikkaan ja tonnin yleisö ka. on enemmänkin "milloin se tapahtuu" kun "jos se tapahtuu" (sallittakoon kömpelö käännös). Ja siinä Lipon somella on iso rooli, halusit sinä sitä tai et.
 
Viestejä
20
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös