Kieltämättä siinä tulisi tunkua jokeriosastolle, mutta Pelkonen pystyy myös ulkona pelaamaan esim kopparina, johon mies eka kerran istutettiin 2016 kaudelle. Käsi ei ehkä ole riittävä välilyönneistä polttamiseen, mutta mun mielestä Make on aina ollut luotettava ulkopelaaja ja kopparina kokemusta on superista jo usealta kaudelta. Toki paras hyöty saadaan irti jokeripaidassa. Aika kovilla on vastustajan kakkospuoli jos siinä on Pelkonen,Lankinen, Kolehmainen ja Keski-Petäjä iskemässä lyöntiä rajaan.
Lähes poikkeuksetta näissä superiin nousseissa joukkueissa on ollut kova jokerilyöjä mukana, Lippo 2015 Korhonen, Keki 2015 Viittanen,IPV 2016 Rönkkö, Hamina 2017 Aalto, Siipe 2017 Lukkari, Keki 2018 Pelkonen, Manse 2019 Kero, Paloniemi. Hamina 2020...Leskinen??
Mun mielestä paras vaihtoehto olisi jos polttajina olisi Salo ja Korhonen. Kasperi Salmela lienee kolmosvahtina ja Kemppainen on rotaatiomiehenä ja täyttää varmasti paikkansa. Onko kakkospuolella sitten O.Salmela? Oskarin pitää sisäpeliin kehittää tuon näpyn lisäksi jotain muutakin jos meinaa numero kakkosena jatkaa ensi kaudella. Siipen Lantiainen haki noi näpyt kovalla prosentilla. Tulevalla kaudella ei tosin noin kovia etumiehiä ykkösessä ole, mutta siltikin superia varten pitää olla useampia pravuurilyöntejä. Luulen kyllä että myös Luhtavaarat jatkavat, Jonnen kausi oli itselle pettymys, mielestäni mies pystyy parempaan.