Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2022

Onko Jimi Heikkinen joukkueessa mukana pelaajana?
Ilmeisesti ainakin varalla jos loukkaantumisia tulee. Olisi kyllä kova pelimies vielä kentällä.

Eiköhän Jimi tappele ihan tosissaan paikasta yhdeksikössä. Kierrätystä varmasti tulee pelaajien kesken.

Suhmurointia Lipossa.. Mielenkiinnolla seurasin, että Ville Nurkkala debytoi Lipon edustuksessa viikonloppuna. Millä meriiteillä? Noh, hänen isänsä on myrkky-Markun, kuten pelaajat ovat pelinjohtajansa nimenneet,työkaveri. Tämä pesisisä on aktiivinen oululaisen pesiksen kannattaja. Hän oli hajottamassa Helasten johtamaa Lippoa ja on nyt myös pääsyy Lähteenmäen eroon toimitusjohtajan paikalta. Kuulin huhua, että Lipossa oltiin lähellä ajamassa yhtiön toimintaa alas. Jos Jimi Heikkinen ei olisi lupautunut toimitusjohtajaksi, niin se olisi Lipon tarun loppu. Saattaa se kyllä päättyä ennen kauden loppua, sillä maksuvaikeuksia on ja avoimia laskuja vähän joka suuntaan. Lisäksi myrkky-Markku on myrkyttänyt joukkueen ilmapiirin. Tämän johdosta pelaajat eivät suostuneet lähtemään Kannukseen pelaamaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Suhmurointia Lipossa.. Mielenkiinnolla seurasin, että Ville Nurkkala debytoi Lipon edustuksessa viikonloppuna. Millä meriiteillä? Noh, hänen isänsä on myrkky-Markun, kuten pelaajat ovat pelinjohtajansa nimenneet,työkaveri. Tämä pesisisä on aktiivinen oululaisen pesiksen kannattaja. Hän oli hajottamassa Helasten johtamaa Lippoa ja on nyt myös pääsyy Lähteenmäen eroon toimitusjohtajan paikalta. Kuulin huhua, että Lipossa oltiin lähellä ajamassa yhtiön toimintaa alas. Jos Jimi Heikkinen ei olisi lupautunut toimitusjohtajaksi, niin se olisi Lipon tarun loppu. Saattaa se kyllä päättyä ennen kauden loppua, sillä maksuvaikeuksia on ja avoimia laskuja vähän joka suuntaan. Lisäksi myrkky-Markku on myrkyttänyt joukkueen ilmapiirin. Tämän johdosta pelaajat eivät suostuneet lähtemään Kannukseen pelaamaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Nyt täytyy kirjoittajalla olla huono mieli jostakin. Tässä tarinassa on oikeastaan kaikki faktat pielessä jo ensimmäisestä lauseesta lähtien. Suosittelen ensiksi tutustumaan näihin ihmisiin josta puhut, niin huomaat ehkä, ettei nuo pelkkiä sukunimiä yhdistämällä nyt osuttu oikeaan.

Jos tommosta syytöstä heittelee niin pakkohan siinä olla jotain tietoa takana. Eihän sitä kukaan noin pahasta lippoakaan trollaamaan.

Yleisellä tasolla voisi sanoa, että tuollainen ajattelumalli on tänä keväänä kokenut pahan kolauksen. Ihmisillä näyttää olevan luultua vahvempi kyky toimia sellaisten olettamusten varassa, joita toiset eivät pysty näkemään/tunnistamaan lainkaan.

Lipon "sairastapaukset" eivät hyvältä kuulosta pelikauden lähestyessä. Kaikki palikat eivät ole nyt kohdallaan joukkueen toiminnassa.

Lainaan omaa tekstiäni muutaman viikon takaa. Lipon sisällä on ollut ja varmaan tulee olemaan paineita monella sektorilla. Pelaajien palkkaussysteemi uudistettiin syksyllä, ihan käytännön pakosta. Nousuhaaveet kariutuivat syksyllä 2021, jolloin Hylkilällä on myös varmasti "kovat piipussa" tälle pelikaudelle. Seurajohdon vastuulla on talousasioitten pitäminen hallinnassa. Joukkueessa on vanhoja konkareita, nuoria pelaajia, henkilöstöjohtaminen vaatii taitoa. Joukkueen kapteenisto on kokenutta kaartia ja varmasti osaa tehdä tarvittavia liikkeitä, jos asiat eivät suju sovitusti. Näiden samojen asioitten kanssa painitaan seuroissa lajista riippumatta. Joku osaa jopa kääntää nämä monialaiset paineet voitoksi. Sujuvaa yhteistyötä ja vastuunkantoa se kuitenkin lopulta vaatii kaikilta osapuolilta.

Voitasko sopia porukalla sellanen että pidetään keskustelu asiallisena ja jätettäis provosoinit pois. Kritiikkiä saa ja pitää myös antaa koska se myös herättää keskustelua ja auttaa myös meitä kannattajia jakamaan omia ajatuksia fiksulla tavalla. Kaikenlainen henkilöä kohtaan hyökkääminen tai mollaaminen on kuitenkin lopun viimein täysin +/- 0 ennemmin se menee sinne pakkasen puolelle.
Eli asiallinen keskustelu hyvien perustekuiden kanssa puolesta ja vastaan on ihan normaalia keskustelua ja sallittua, kaikenlainen toisen henkilön haukkuminen ja mustamaalaminen voidaan jatkossa jättää pois!
Kaikille tasapuolisesti hyvää, lämmintä ja muistorikasta pesis kesää 22, tehköön jokainen parhaansa kentällä ja katsomossa.
Paras voittakoon, annetaan arvostusta hienoille suorituksille niin omien kuin vieraidenkin puolesta.
Pesis on parasta paikan päällä ei pilata sitä kulisseissa turhan päiväisellä provosoinnilla.
UGH! Olen puhunut! :D

Jos tommosta syytöstä heittelee niin pakkohan siinä olla jotain tietoa takana. Eihän sitä kukaan noin pahasta lippoakaan trollaamaan.
Minä oletan täysin päinvastaista. En tiedä onko "jotakin tietoa" mutta onhan tässä jo pidemmän aikaa esiintynyt nimimerkkejä joiden ainoa anti foorumin keskusteluihin on tulla kertomaan jotakin "totuuksia" Liposta. Epäilemättä kyseiset henkilöt (tai henkilö usealla nimimerkillä) ovat tekemisissä pesäpallon kanssa, näkökulmansa asioihin on aina sama. Ei mitään mikä veisi paikallista pesäpalloa eteenpäin.

Eihän tuota osaa mihinkään tiettyyn tahoon yhdistää mutta itse mielessäni yhdistän sen johonkin. Ehkä virheellisesti. Kuitenkin niin että tämä taho ei enää minun rahojani saa (eikä saanut viime kesänäkään eikä saa tulevanakaan), pärjäävät hyvin ilmankin. Varmastikin menettävät tämän pienen panokseni ilman omaa syytään mutta itsepäs valitsen mihin omia rahojani käytän. Joku seuraus se on foorumtrollauksellakin.

Eihän tuota osaa mihinkään tiettyyn tahoon yhdistää mutta itse mielessäni yhdistän sen johonkin. Ehkä virheellisesti. Kuitenkin niin että tämä taho ei enää minun rahojani saa (eikä saanut viime kesänäkään eikä saa tulevanakaan), pärjäävät hyvin ilmankin.

Aikoinaan kun muutin Ouluun, ajattelin, etten koskaan voisi kannattaa Lippoa. Pesäpallon ystävänä kuitenkin päätin, että ostan yritykselleni, sekä Lipon, että KeKin kausikortteja. Molempia pari kappaletta. Halusin pesisniilona tukea paikallisia seuroja.

Lipon mustamaalaaminen lopulta johti siihen, että päätin tukea vain Lippoa ja jättää Kekin tukemisen pois. Siitäkin huolimatta, että Keki on mielestäni paljon paremmin hoidettu seura oikeastaan jokaisella osa-alueella. Heidän ei tarvitsisi kokea mitään alemmuuden tunnetta ja vahvistaa omaa itsetuntoa toisia seuroja haukkumalla, mutta ehkä se henkinen kasvu tulee sitten myöhemmin.

Lippo taas on seura, josta on aina puuttunut pitkäjänteisyys. Lipon pitäisi luoda omalla tekemisellä edellytykset sille, että joukkue pärjää taloudellisesti vaikka ykköspesiksessä. Seuran tulevaisuus ei saa olla kiinni noususta Superiin. Se nousu sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin, mutta jokapäiväinen tekeminen pitää olla laadukasta sarjatasosta riippumatta. Tähän on Lipolla matkaa.

Minä oletan täysin päinvastaista. En tiedä onko "jotakin tietoa" mutta onhan tässä jo pidemmän aikaa esiintynyt nimimerkkejä joiden ainoa anti foorumin keskusteluihin on tulla kertomaan jotakin "totuuksia" Liposta. Epäilemättä kyseiset henkilöt (tai henkilö usealla nimimerkillä) ovat tekemisissä pesäpallon kanssa, näkökulmansa asioihin on aina sama. Ei mitään mikä veisi paikallista pesäpalloa eteenpäin.

Eihän tuota osaa mihinkään tiettyyn tahoon yhdistää mutta itse mielessäni yhdistän sen johonkin. Ehkä virheellisesti. Kuitenkin niin että tämä taho ei enää minun rahojani saa (eikä saanut viime kesänäkään eikä saa tulevanakaan), pärjäävät hyvin ilmankin. Varmastikin menettävät tämän pienen panokseni ilman omaa syytään mutta itsepäs valitsen mihin omia rahojani käytän. Joku seuraus se on foorumtrollauksellakin.
Nyt ammutaan kovilla. Nimeltä mainitsematon keki jää iliman fyffee! Syyllinenhän voi olla joku muukin kuin local rival tai sen fäni. Tämä asenne ei ole kuin kaikilta pois, koska se tarttuu. :p Mutta jokaisella on oikeus toimia ja vaikka käynnistää oikeustoimia.

Probleemihan piilee siinä, että kaikki näkee jotain mätää olevan kulisseissa valloillaan, mutta kukaan ei kerro mitään, ei halaistua sanaa. Ihmiset ovat yllättävän kiinnostuneita varsinkin, jos heitä kiinnostaa eikä heille kerrota. Alkaa hillitön spekulointi ja polemisointi. Totuuksia, puolitotuuksia ja valheita tihkuu sinne tänne. Jotkut kirjoittelevat tunteitaan ja tuumailujaan ehkä auki tänne. Se ei ole välttämättä reilua. Siitähän päästäisiin sillä, että kerrottaisiin avoimesti, kuinka asiat on riippumatta siitä, kuinka päin p...rinkkalaa ne on. Se olisi hyvä alku, jopa asialliselle keskustelulle. Mutta tiedotuspolitiikka on... no joo. Sitä hiukan moitin. Eli näistä syistä spekulointi jatkunee?

Tsemppiä ja viisautta Lipolle, toivottavasti asiat oikenee!

Nyt ammutaan kovilla. Nimeltä mainitsematon keki jää iliman fyffee! Syyllinenhän voi olla joku muukin kuin local rival tai sen fäni. Tämä asenne ei ole kuin kaikilta pois, koska se tarttuu. :p Mutta jokaisella on oikeus toimia ja vaikka käynnistää oikeustoimia.

Probleemihan piilee siinä, että kaikki näkee jotain mätää olevan kulisseissa valloillaan, mutta kukaan ei kerro mitään, ei halaistua sanaa. Ihmiset ovat yllättävän kiinnostuneita varsinkin, jos heitä kiinnostaa eikä heille kerrota. Alkaa hillitön spekulointi ja polemisointi. Totuuksia, puolitotuuksia ja valheita tihkuu sinne tänne. Jotkut kirjoittelevat tunteitaan ja tuumailujaan ehkä auki tänne. Se ei ole välttämättä reilua. Siitähän päästäisiin sillä, että kerrottaisiin avoimesti, kuinka asiat on riippumatta siitä, kuinka päin p...rinkkalaa ne on. Se olisi hyvä alku, jopa asialliselle keskustelulle. Mutta tiedotuspolitiikka on... no joo. Sitä hiukan moitin. Eli näistä syistä spekulointi jatkunee?

Tsemppiä ja viisautta Lipolle, toivottavasti asiat oikenee!

Nyt oli sen verran sekavaa sepustusta, ettei ihan auennut mitä olit sanomassa.

Aikoinaan kun muutin Ouluun, ajattelin, etten koskaan voisi kannattaa Lippoa.
Aloin kulkemaan Lipon otteluissa joko vuonna 1991 tai 1992. En muista kumpi mutta se vuosi jolloin Oulussa pelattiin Itä-Länsi ottelu, tähän oli valittu mukaan nuori Mika Laatikainen. Vierailin ottelussa ja heti perään IPV-pelissä. Tämä oli aikaa jolloin joukkueessa pelasivat kumura-Korhonen, "Jekku" Rajala ja kumppanit. Ne olivat hienoja aikoja kuten moni muukin aika on ollut.

Timo Soini on joskus kertonut että oikea fani ei jätä suosikkiseuraansa vaikka mitä tapahtuisi. En ole vakuuttunut sanonnan järkevyydestä mutta Soinin kuvailujen mukainen fani todellakin olen. Enpä usko että monikaan urheilufani lajista riippumatta on nähnyt niin paljon monenlaista kuin itse olen Lipon kannattajana. Siitä miten joukkuetta kannatetaan en kaipaa muiden ohjeita, osaan päättää tekemisistäni ihan itse.

Seurailen aina silloin tällöin tätä supervuoron kirjoittelua. Odotan että tulee jotain uutta mielenkiintoista pesisjuttua ja etenkin Lippofaneilta tai Liposta. Mutta ei. Lippolaiset ovat (luulen) tähän tymppääntyneet tähän ulkopuolisten negajuttujen lukemiseen. Varmaan onkin parempi tai helpompi pysyä tältä kanavalta poissa. Toisaalta olisi kiva pesis ihmisenä ollakin. Eli asiani on. Olen monessa ryhmässä mukana. Niissäkin keskustelu rönsyää. Onneksi siellä toimii ylläpito joka puuttuu heti tyhmyyksiin. Monessa keskusteluryhmässä ylläpito esittelee itsensä ja samalla kertoo säännöt. Minusta olisi tässäkin ryhmässä kiva kuulla kuka tai ketkä hoitavat tätä supervuoro palstaa ja mistäpäin ovat kotoisin. Luotan melkein ylläpitoon mutta avoimuus parantaisi asiaa

Seurailen aina silloin tällöin tätä supervuoron kirjoittelua. Odotan että tulee jotain uutta mielenkiintoista pesisjuttua ja etenkin Lippofaneilta tai Liposta. Mutta ei. Lippolaiset ovat (luulen) tähän tymppääntyneet tähän ulkopuolisten negajuttujen lukemiseen. Varmaan onkin parempi tai helpompi pysyä tältä kanavalta poissa. Toisaalta olisi kiva pesis ihmisenä ollakin. Eli asiani on. Olen monessa ryhmässä mukana. Niissäkin keskustelu rönsyää. Onneksi siellä toimii ylläpito joka puuttuu heti tyhmyyksiin. Monessa keskusteluryhmässä ylläpito esittelee itsensä ja samalla kertoo säännöt. Minusta olisi tässäkin ryhmässä kiva kuulla kuka tai ketkä hoitavat tätä supervuoro palstaa ja mistäpäin ovat kotoisin. Luotan melkein ylläpitoon mutta avoimuus parantaisi asiaa
Omasta mielestä vain ärsyttävää noissa ulkopuoliseissa negajutuissa on se että ku se on sellasta räksyttämistä ilman mitään järkevää mielipidettä. Ei mulla eikä varmaan kellään palstalaisella ole mitään sitä vastaan jos ulkopuolelta tulee jotain kritiikkiä jos se on perusteltu kunnolla ja se on asiaa eikä sellasta haukkumista tai mustamaalaamista.
Sitten olen samaa mieltä tuosta että tässä keskustelussa vois toimia ylläpito hyvin niin vähän rauhoittuis meno ja kirjottelu.

Eipä täällä tosiaan jaksa vierailla kuin sen kerran kaksi talvessa. Silloin aina jonkun Penan jutut muistuttavat miksi koko palstaa ei kannata lukea. Aivan suoraan valehdellaan asioita ja mustamaalaillaan. Hyvähän se on, että on vielä monta nimimerkkiä niin voi jauhaa paskaa eri nimillä ja taputtaa itseään selkään.

Mutta kaikilla on oikeus valehdella ja pilata keskustelupalstoja paskanpuhumisillaan. Onneksi koko palstaa ei tarvitse lukea.

Kohta pääsee pitkästä aikaa katsomaan pesistä. Toivotaan hyviä ilmoja, viihdyttäviä pelejä ja Lipolle menestystä.

Itse myönnän että on tullut kirjoiteltua ehkä negatiiviseen sävyyn tänne, mutta koskaan en ole valehdellut. Piste. Pelkkää omaa pohdintaa tai torihuhuja. Kyllähän tavan kannattajasta tuntuu että nyt omaa seuraa mustamaalataan, mutta ei nimimerkit näitä mistään omasta päästä keksi.

Itse myönnän että on tullut kirjoiteltua ehkä negatiiviseen sävyyn tänne, mutta koskaan en ole valehdellut. Piste. Pelkkää omaa pohdintaa tai torihuhuja. Kyllähän tavan kannattajasta tuntuu että nyt omaa seuraa mustamaalataan, mutta ei nimimerkit näitä mistään omasta päästä keksi.

Oon täällä raksilan aidan takana miettinyt samaa.

Kyllähän tavan kannattajasta tuntuu että nyt omaa seuraa mustamaalataan, mutta ei nimimerkit näitä mistään omasta päästä keksi.

Tuo Ville Nurkkala-juttu esimerkiksi täydellisesti valhetta. Mistä se on sitten keksitty, jos ei nimimerkin omasta päästään? Keksivätkö nämä nimimerkit sitten porukalla näitä paskajuttuja?

Tuo Ville Nurkkala-juttu esimerkiksi täydellisesti valhetta. Mistä se on sitten keksitty, jos ei nimimerkin omasta päästään? Keksivätkö nämä nimimerkit sitten porukalla näitä paskajuttuja?
No joo nuoriin pelaajiin turha ottaa muutenkaan edes kantaa, tuo mennyt ihan ohi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.