Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2020

Yleensä vahvaa asiaa kirjoittava J Hentilä toteaa Kalevassa, että joukkue koostuu suurilta osin nuorista oululaispelaajista. Aloin oikein miettiä ja nyt pelaavassa tusinassa on vain neljä nuorta "oululaispelaajaa", Salmelat, Luhtavaara ja Lankinen. Joukkueen keski-ikä laskujeni mukaan tällä hetkellä on 26 v 11 kk. Putoaisi toki äkkiä, jos lauantaina 39 täyttävän Jimin tilalla olisi Kemppainen ja 33-vuotiaan Isokedon paikalla vaikka Ojala.

Eiköhän Eino Järveläkin ole Lipon kasvatti. Eli yhteensä viisi kokoonpanossa on Lipon omia kasvatteja. Se on kyllä hyvin, väitän että harvalla joukkueella on noinkin paljon omia kasvatteja pelaavassa kokoonpanossa. Ja Oulun seudulta muutenkin suurin osa Salo, Kemppainen, Piri, Ojala ja Toikka jotka käsittääkseni ovat pelanneet suurimman osan urastaan Lipossa.

Kasvatteja on kuusi. Tapio Salo on myös Lipon kasvatti. Toki Järvelä ja Salo on jo lähempänä 30 kuin 20 vuotta, mutta silti ovat parhaassa peli-iässä. Käsittääkseni myös Aki Toikka lasketaan Lippo kasvatiksi. Joten mistään muukalaislegioonasta ei voida puhua. Jos mietittäis teoreettisesti ja Lipossa pelaisi omat kasvatit A ja M Korhonen sekä Jonne Luhtavaara, niin siinähän olis jo superin häntäpään tasoinen joukkue. Taitaa vaan olla niin että ei oikein missään muualla pelata omilla pojilla enimmäkseen kuin Sotkamossa.

Pointtini oli kohta "suurilta osin nuorista". Nuoria ei tusinassa paljon ollut, Kasperi S (20) nuorimpana. Lippo on ihan hyvin oululainen, kun mukana ovat Järvelä, Salo ja Piri (Iin kasvatti). Ne muut: Heikkinen (SoJy), Isoketo (ViVe), Keski-S (Kannus), Lehtiniemi (Vähäkyrö) ja Hallasuo (Nurmo).

Eipä jäänyt finaalisarjan ensimmäisestä pelistä paljoa jälkipolville kerrottavaa. Hamina oli ihmeen heikko ja Lipolta ei kummoista vaadittu.

Ehkä tulevat pelit herättävät sarjan liekkeihin.

Siis Lippo oli tosi hyvä sekä sisällä että ulkona ja teki Haminan heikoksi. Toivottavasti Lipon flow jatkuu huomenna eikä puseroon tartu petollista tyytyväisyyden tunnetta. Mielestäni kauden paras peli ainakin kotona.

Olen samalla kannalla kuin @Sepi . Otteluhan oli toisella jaksolla tiukka ja oikeastaan koko pelin ajan yleisöönmenevä.

Yhden nimen haluan nostaa esille: Jimi Heikkinen. Missä sarjassa Lippo ensi kaudella pelaakin, toivomukseni on että Heikkinen jatkaa joukkueessa. Heikkisen peli-ilo on näkyvää ja ihailtavaa pelaillessaan nuorempien miesten kanssa. Katsomossa Lipon pelaajakatoksen takana kolmospuolella oli toistakymmentä 12-15 vuotiasta poikaa. Aina kun Lippo oli pelannut ulkovuoronsa, Jimi käveli poikien eteen ja sanoi "no niin, pojat!" ja nuorisoryhmä aloitti Lippo-klap-klap-klap:insa. Jimi on sytyttäjä, hän selkeästi nauttii pelaamisesta. Kakkosjakson Lipon kolmannessa vuoroparissa tilanteen ollessa 2-2 Lippo sai kärjen (IsoKeto ja K. Salmela) etupesille. Kaikki jokerit olivat käyttämättä mutta Jimillä oli lyöntivuoro ja ainakin itse yllätyin kun Haipus antoi Jimin lyödä. Katselin Jimin ilmettä, siitå näkyi valtava into ja olin lukevinani Jimin ilmeestä "odottakaapas hetki niin näette minne pallon lyön". Ja niin Jimi uitti pallon kakkosjatkeelle, sinne oululaiset olivat takoneet palloa koko illan ja sinne Jimi löi nyt. Isoketo juoksi kotiin tuoden johtolukemiksi 3-2, K. Salmela kolmoselle ja Jimi itse kakkoselle villisti tuulettaen. Minä niin tykkään seurata Jimi Heikkisen pelaamista.

On se kyllä jotenkin hienoa, että Jimi oli 8 vuotta pelaamatta ja on nyt Lipon paras mies. Jos nyt nousu tulee, mielestäni Lipon on pidettävä Jimistä kiinni.

Mitä tiukempi peli niin sitä paremmin Jimi pelaa. Näissä Sotkamon äijissä on kyllä laatutakuu. Mikäli Lippo nousee tai ei nouse niin olettaisin että Jimi sen yhden kauden vielä pelaa. Sotkamon linjaus taitaa olla joukkueen nuorennus joten Lipossa Jimin uskoisi jatkavan.
Jaa vois popittaa vähän Ensiferumin Victory songia.

Olen samalla kannalla kuin @Sepi . Otteluhan oli toisella jaksolla tiukka ja oikeastaan koko pelin ajan yleisöönmenevä.

Yhden nimen haluan nostaa esille: Jimi Heikkinen. Missä sarjassa Lippo ensi kaudella pelaakin, toivomukseni on että Heikkinen jatkaa joukkueessa. Heikkisen peli-ilo on näkyvää ja ihailtavaa pelaillessaan nuorempien miesten kanssa. Katsomossa Lipon pelaajakatoksen takana kolmospuolella oli toistakymmentä 12-15 vuotiasta poikaa. Aina kun Lippo oli pelannut ulkovuoronsa, Jimi käveli poikien eteen ja sanoi "no niin, pojat!" ja nuorisoryhmä aloitti Lippo-klap-klap-klap:insa. Jimi on sytyttäjä, hän selkeästi nauttii pelaamisesta. Kakkosjakson Lipon kolmannessa vuoroparissa tilanteen ollessa 2-2 Lippo sai kärjen (IsoKeto ja K. Salmela) etupesille. Kaikki jokerit olivat käyttämättä mutta Jimillä oli lyöntivuoro ja ainakin itse yllätyin kun Haipus antoi Jimin lyödä. Katselin Jimin ilmettä, siitå näkyi valtava into ja olin lukevinani Jimin ilmeestä "odottakaapas hetki niin näette minne pallon lyön". Ja niin Jimi uitti pallon kakkosjatkeelle, sinne oululaiset olivat takoneet palloa koko illan ja sinne Jimi löi nyt. Isoketo juoksi kotiin tuoden johtolukemiksi 3-2, K. Salmela kolmoselle ja Jimi itse kakkoselle villisti tuulettaen. Minä niin tykkään seurata Jimi Heikkisen pelaamista.

En lukenut viestiä.

Lippo ei jätä mitään sattuman varaan. Kalevassa hyvä juttu päivän pelistä, maksumuurin takaa....

" Lippo matkusti sunnuntain vieraspeliin Haminaan lentämällä lauantaina Helsinkiin, josta matka jatkuu sunnuntaina bussilla Haminaan. Toinen finaalipeli tulee vastaan nopeasti. Sarjan tilanne voi heilahtaa vuorokaudessa merkittävästi suuntaan tai toiseen.
– Lähteenmäen Mikalle täytyy nostaa iso käsi, hän on panostanut tähän paljon, kapteeni kiitteli seurapomoa lentolipuista".

Lippo ei jätä mitään sattuman varaan. Kalevassa hyvä juttu päivän pelistä, maksumuurin takaa....

" Lippo matkusti sunnuntain vieraspeliin Haminaan lentämällä lauantaina Helsinkiin, josta matka jatkuu sunnuntaina bussilla Haminaan. Toinen finaalipeli tulee vastaan nopeasti. Sarjan tilanne voi heilahtaa vuorokaudessa merkittävästi suuntaan tai toiseen.
– Lähteenmäen Mikalle täytyy nostaa iso käsi, hän on panostanut tähän paljon, kapteeni kiitteli seurapomoa lentolipuista".

Finnair ja Lippo vois tehdä jonkun mainoksen "Superi, lentäen olisit jo perillä" Hieman pettynyt tosin, sillä VR yhteistyö ois sopinut paremmin "VR ja Lippo: Superiin mennään, molemmat vaan vähän myöhässä" Mut leikit sikseen niin onhan toi hieno etu ja isot aplodit täältäkin päin Mikalle!

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.