Käyhän kieltämässä tietojesi luovutus, niitähän voidaan kaupata muuten.
Tietojen luovutuksen kieltäminen - Väestörekisterikeskus
Tuo linkki on Väestörekisterikeskusta ja sen toimintaan liittyvä. Se että sinne asettaa suoramarkkinointikiellon ei tarkoita/takaa sitä, että joku yritys/yhdistys ei saisi markkinoida. Ja toisaalta yritykseltä/yhdistykseltä voi kieltää tiedon pitämisen vaikkei olekkaan tehnyt suoramarkkinointikieltä Väestörekisterikeskuseen. Toki senkin takana on
EU:n tietosuoja-asetus GDPR joka säätelee sitten myös yritysten ja yhdistysten rekisterien käyttöä.
Mutta samalla tavoin yritykseltä/yhdistykseltä voi pyytää tietojen poistamista mutta kolikon toinen puoli on se, että kun rekisteri on luotu ja sitä ei enää tarvita niin lähtökohtaisesti se pitäisi tuhota ellei sille ole perusteltua GDPR:n sallimaa käyttöä tulevaisuudessakin.
Voisi kuvitella, että kausikorttien markkinointi seuraavalla kaudella on moinen mutta silloinkin käsittääkseni on pitänyt mainita, että tietoja käytetään myös tulevaan suoramarkkinointiin ja melko varmasti on pitänyt mainita jos tiedot aiotaan myydä eteenpäin.
Kun en tullut ostaneeksi Lippo-Pesiksen kausaria viime kaudelle niin en tiedä mitä siinä yhteydessä todettiin tietojen käytöstä niin en ota kantaa onko tietojen siirtyminen uuteen yhtiöön ollut GDPR:n sallimaa vai ei. Positiivista on, että jos nykyisessa infomailissa on ollut mahdollisuus poistattaa itsensä listalta eli asioita tehdään niinkuin pitääkin.