Supervuoro Verkkolehti »

Naisten siirtohuhut 2021

Huomasitko kysymysmerkin?
Ei täällä kukaa ole Korpelaa huonoksi haukkunut, mut Nalle varmaan pitää huonona vaihtajana, kun ei ikinä laita ketään hänen eteen etenemään...
Huomasin, ja juu, en tiedä miksi pitää. Eikö tuo nyt silti riittänyt ihan kivasti? Korpelaa ei ole vaihtajana käytetty, mutta miksi pitäisi käyttää?

Hejsan Åke! Pidätkö tosiaan Roihua Teidän farmina? Luulen että Roihu tulee viemään Teiltä Kirittären tikkarin suusta! Tulevat kärkikahinoihin lähi vuosina, hyvä. Tarvitaan joukkue pääkaupunki seudulta jotta saadaan media ja mainostajat enemmän kiinnostumaan lajista. Ja päästään tästä Kirittäret/Lapua jakamiskultuurista eroon. Olen huomaavinaan Teillä pienen hädän että mistä saatte uusia pelaajia. Alkaa muut seurat kiinnostaan pelaajia enemmän Hukan sanoin: Mansessa on ihmisen hyvä olla ja täällä saa pelata omilla vahvuuksilla. Mahtaako Hän viitata mahdollisesti että näin ei ex seurassa ollut. Voi olla! Pelaajat kyllä tietää missä heitä arvostetaan eikä joudu toteuttaan pj:n epäreiluja fantasioita. Harmittaa Mantsisen puolesta että tollaiseen pään kääntelyyn saatiin mukaan.
Hoh hoijaa, jos on hyvä olla hopeaa kaulalla, niin mikä ettei.
Täällä Jyväskylässä Kirittärissä on oikein mukava olla ... kultaa kaulassa taaskin 😁

Menee hieman ohi aiheesta, mutta Viljanen kertoi loppuhaastattelussa, kuinka tytöiltä tulee pahaa katsetta, kun hän on niin vaativa valmentaja. Hänen mielestään kun treeneissä välillä oksentaa, kestää finaalitkin.

Minun mielestä tuo ajatus "no pain no gain" on just niin kaukana nykyaikaisesta valmennusideologiasta. Toki pitää olla tarvittavaa kuormitusta, jotta ominaisuudet kehittyy, mutta oksentaminen ei ole menestyksessä välttämätöntä. Myös se, että pelaaja olisi jokin osanen koneistoa, eikä koe saavansa itse pelata omaa peliään itse vahvuuksina pitämillään ominaisuuksilla tai taidoilla, on melko olennaista urheilemisessa ja siitä nauttimisessa. Ei välttämättä edes se kulta kaulassa killumassa ole sen arvoinen.

Joillain paikkakunnilla, esim. Sotkamossa ja tenavien pelaamisessa tärkeänä pidetään sitä, että peli on pelaajien peli, ei pelinjohtajan henkilökohtainen strategiapeli, jossa pelaajat ovat ohjailtavia hahmoja. Pelinjohtajan tehtävä on parhaimmillaan ollakin viuhkateline, en ymmärrä miksi se olisi huono asia?! Silloinhan pelaajat nimenomaan pelaa omaa peliään, toki suunnitelmat on tehty yhdessä johtajan kanssa.

Menee hieman ohi aiheesta, mutta Viljanen kertoi loppuhaastattelussa, kuinka tytöiltä tulee pahaa katsetta, kun hän on niin vaativa valmentaja. Hänen mielestään kun treeneissä välillä oksentaa, kestää finaalitkin.

Minun mielestä tuo ajatus "no pain no gain" on just niin kaukana nykyaikaisesta valmennusideologiasta. Toki pitää olla tarvittavaa kuormitusta, jotta ominaisuudet kehittyy, mutta oksentaminen ei ole menestyksessä välttämätöntä. Myös se, että pelaaja olisi jokin osanen koneistoa, eikä koe saavansa itse pelata omaa peliään itse vahvuuksina pitämillään ominaisuuksilla tai taidoilla, on melko olennaista urheilemisessa ja siitä nauttimisessa. Ei välttämättä edes se kulta kaulassa killumassa ole sen arvoinen.

Joillain paikkakunnilla, esim. Sotkamossa ja tenavien pelaamisessa tärkeänä pidetään sitä, että peli on pelaajien peli, ei pelinjohtajan henkilökohtainen strategiapeli, jossa pelaajat ovat ohjailtavia hahmoja. Pelinjohtajan tehtävä on parhaimmillaan ollakin viuhkateline, en ymmärrä miksi se olisi huono asia?! Silloinhan pelaajat nimenomaan pelaa omaa peliään, toki suunnitelmat on tehty yhdessä johtajan kanssa.
No tuo on niin höpöhöpöä, ettei sumea usko sitä itsekään 😁

No tuo on niin höpöhöpöä, ettei sumea usko sitä itsekään 😁

Anna olla, juffa, ja mene nauttimaan siitä kullastasi. Se, ettet jotain ymmärrä, ei tarkoita sen olevan höpöhöpöä, eikö niin. Pidän linjani, enkä ala vänkäämään itseään niin kovin viisaana pitävien kanssa ja totean, että ehkäpä juurikin niin.

Ei pidä sekoitta tenavien pelejä puoliammattilaisten peleihin.
Huipulla treenataan kovaa ja joskus voi sen takia tulla oksukin.
Ite pelasin aikoinaan lätkää ja peruskuntokaudella lenteli joskus ykät ihan huolella esim Harjun portaita ravatessa.
Se vaan kuuluu asiaan, kun kovaa vedetään.
Jos ei sitä kestä, niin aina voi vaihtaa lajin vaikka sauvakävelyyn...

Ei pidä sekoitta tenavien pelejä puoliammattilaisten peleihin.
Huipulla treenataan kovaa ja joskus voi sen takia tulla oksukin.
Ite pelasin aikoinaan lätkää ja peruskuntokaudella lenteli joskus ykät ihan huolella esim Harjun portaita ravatessa.
Se vaan kuuluu asiaan, kun kovaa vedetään.
Jos ei sitä kestä, niin aina voi vaihtaa lajin vaikka sauvakävelyyn...

Kukaan tässä sekoitakaan. Jos jossain päin jo tenavat osaavat itse tehdä ratkaisut, kun siihen on opetettu, niin luulisi maan pääsarjatasolla osaavan.

Ei myöskään ole mistään kestämisestä kiinni, vaan siitä, onko se välttämätöntä. Kyllähän moni kestää, kun pistetään kestämään, harvoin siihen kuoleekaan. Ja toisaalta, onhan sellaiset treenit yhdessä tehnytnä joukkuehengen kannalta tosi hyviä.

Tämä em. teema nyt ei liity ketjun aiheeseen, mutta liitän sen aiheeseen siten, että jos minä itse olisin pelaaja ja olisin valitsemassa itselleni joukkuetta, valitsisin seuran, jossa olisi kokonaisvaltaisesti hyvä meininki ja jossa saisin pelata omilla vahvuuksillani ilman, että minut esim. kovana lyöjänä (kuten esim. Hukka) pakotettaisiin pelaamaan pelkästään pienillä tilanteen syntymisen todennäköisyyden maksimoimiseksi.

Kukaan tässä sekoitakaan. Jos jossain päin jo tenavat osaavat itse tehdä ratkaisut, kun siihen on opetettu, niin luulisi maan pääsarjatasolla osaavan.

Ei myöskään ole mistään kestämisestä kiinni, vaan siitä, onko se välttämätöntä. Kyllähän moni kestää, kun pistetään kestämään, harvoin siihen kuoleekaan. Ja toisaalta, onhan sellaiset treenit yhdessä tehnytnä joukkuehengen kannalta tosi hyviä.

Tämä em. teema nyt ei liity ketjun aiheeseen, mutta liitän sen aiheeseen siten, että jos minä itse olisin pelaaja ja olisin valitsemassa itselleni joukkuetta, valitsisin seuran, jossa olisi kokonaisvaltaisesti hyvä meininki ja jossa saisin pelata omilla vahvuuksillani ilman, että minut esim. kovana lyöjänä (kuten esim. Hukka) pakotettaisiin pelaamaan pelkästään pienillä tilanteen syntymisen todennäköisyyden maksimoimiseksi.
Oho, nyt Hukkakin sotketaan tähän höpöhöpöön 😁
Ilmeisesti Sumealla on jotain vähemmän sumeaa tietoa väittämästään. Ihanko ilman pelinjohtajaa pärjättäisiin paremmin? Tai sitten 'demokraattisella' pj:lla, joka järjestää joukkueella huutoäänestyksen, miten on hauskaa pelata 😂

Pelkkä "hyvä meininki" ei välttämättä riitä yhtään mihinkään.
Pelinjohtaja ja valmentaja on vastuussa lopputuloksesta seuran johdolle.
Jos hyvällä materiaalilla ei saa menestystä, niin kohta olet entinen pelinjohtaja/valmentaja.
Ei se sattumaa ole, et moni menestynyt huippuvalmentaja on monien mielestä mulkku tai hullu (Raimo Summanen, Hannu Jortikka) jne

Kyllå minä tiedän, mitä mestaruuksien voittaminen vaatii. Tietenkään pelkkä hyvä meininki ei riitä. Hukkaa ei tarvinnut sotkea höpöhöpöön, sillä hän on itse sanonut, että "Mansessa saa pelata omilla vahvuuksillaan". Jos valtakunnan top 2 pelaaja on näin sanonut seurasiirron jälkeen, voi siitä päätellä, ettei Kirittärissä saanut. Eikö? Älkää viitsikö löpistä itsestäänselvyyksiä, koittakaa vähän päästä out of your tiny box ja ajatella asioita eri tavalla kuin tähän asti, vaikka se vaikeaa onkin. Saattaa vaikka tulla hyvät keskustelut! Se se olisikin kivaa!

Huippu-urheilussa on kyse voittamisesta. Näytöt on lyöty tiskiin yli parin vuosikymmenen aikana ja niissä ei liene huomautettavaa? Tuolla tyylillä saa mestaruuksia ja toisella tyylillä... no, esimerkiksi hopeaa.

Kyllå minä tiedän, mitä mestaruuksien voittaminen vaatii. Tietenkään pelkkä hyvä meininki ei riitä. Hukkaa ei tarvinnut sotkea höpöhöpöön, sillä hän on itse sanonut, että "Mansessa saa pelata omilla vahvuuksillaan". Jos valtakunnan top 2 pelaaja on näin sanonut seurasiirron jälkeen, voi siitä päätellä, ettei Kirittärissä saanut. Eikö? Älkää viitsikö löpistä itsestäänselvyyksiä, koittakaa vähän päästä out of your tiny box ja ajatella asioita eri tavalla kuin tähän asti, vaikka se vaikeaa onkin. Saattaa vaikka tulla hyvät keskustelut! Se se olisikin kivaa!
Vai olisko niin, että Kirittärissä pelataan joukkueena, eikä kukaan 'stara' saa erityisvapauksia. Jospa joukkueen etu meneekin yksilön edun edelle!
Ei se varmaan kivaa ole tähtipelaajan näkövinkkelistä, mutta joukkueen menestyksen eteen pelaataan, ei yksilön.
Aika kovia näyttöjä on Jyväskylässä tästä!

Huippu-urheilussa on kyse voittamisesta. Näytöt on lyöty tiskiin yli parin vuosikymmenen aikana ja niissä ei liene huomautettavaa? Tuolla tyylillä saa mestaruuksia ja toisella tyylillä... no, esimerkiksi hopeaa.

Millä tyylillä? 😂 Luoja, että on putkiaivoja liikenteessä, kaikella sydämellisyydellä sanottuna. Tämän mestaruuden ratkaisi Kirittärien ylivoimainen ulkopeli ja laajempi materiaali, ei se, millä mentaliteetilla pelaajia peluutetaan. Ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Vuosien varrella Kirittärissäkin on ollut monta eri pelijohtajaa mm. Ahola ja Saari, ja kummasti niidenkin aikaan tuli mestaruuksia, vaikka eivät Viljasen kaltaisia mulkkuja olleetkaan, vaan peluuttivat nimenomaan pelaajien vahvuudet hyödyntäen. Itseasiassa silloin ei tainnut materiaalikaan olla yhtä kova kuin nykyään, mutta kummasti voittivat mm. Viljasen ja Kaijansinkon Porin moneen kertaan.

Vai olisko niin, että Kirittärissä pelataan joukkueena, eikä kukaan 'stara' saa erityisvapauksia. Jospa joukkueen etu meneekin yksilön edun edelle!
Ei se varmaan kivaa ole tähtipelaajan näkövinkkelistä, mutta joukkueen menestyksen eteen pelaataan, ei yksilön.
Aika kovia näyttöjä on Jyväskylässä tästä!
Tuo on kyllä merkittävä pointti. Sellaiseen joukkueseen haluaisin ehkä itsekin, olin stara tahi en.

Millä tyylillä? 😂 Luoja, että on putkiaivoja liikenteessä, kaikella sydämellisyydellä sanottuna. Tämän mestaruuden ratkaisi Kirittärien ylivoimainen ulkopeli ja laajempi materiaali, ei se, millä mentaliteetilla pelaajia peluutetaan. Ne eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Vuosien varrella Kirittärissäkin on ollut monta eri pelijohtajaa mm. Ahola ja Saari, ja kummasti niidenkin aikaan tuli mestaruuksia, vaikka eivät Viljasen kaltaisia mulkkuja olleetkaan, vaan peluuttivat nimenomaan pelaajien vahvuudet hyödyntäen. Itseasiassa silloin ei tainnut materiaalikaan olla yhtä kova kuin nykyään, mutta kummasti voittivat mm. Viljasen ja Kaijansinkon Porin moneen kertaan.
Näillä ajatuksilla ja tuolla pelisilmällä ei ole mestaruutta luvassa ensi kaudellakaan Manseen, Poriin eikä Lapualle. Saa ottaa talteen. Toivottavasti noissa joukkueissa on enemmän ymmärrystä, tuskin kuitenkaan olet itse Wirtzenius... Tai siis toivottavasti.

Mistä ajattelet sen johtuvan, että Kirittärien ulkopeli oli ylivoimaista?

Sami Österlund kertoi SK:n lehtijutussa, että Pesäkarhujen joukkue muuttuu melkoisesti. Sen tiedän, että Oksa lopettaa ja ehkä myös Ojaniemi. Entä Puisto?

Näillä ajatuksilla ja tuolla pelisilmällä ei ole mestaruutta luvassa ensi kaudellakaan Manseen, Poriin eikä Lapualle. Saa ottaa talteen. Toivottavasti noissa joukkueissa on enemmän ymmärrystä, tuskin kuitenkaan olet itse Wirtzenius... Tai siis toivottavasti.

Mistä ajattelet sen johtuvan, että Kirittärien ulkopeli oli ylivoimaista?

Paremmat pelaajat. Siitä ei ole kahta sanaa. Erityisesti Mantsisen lukkarointi yksinään oli ratkaisevaa, minkä lisäksi Kirittärillä oli Körkkö.

Mahtaakohan Körkkö jatkaa suosiolla suoraan uraansa?

Paremmat pelaajat. Siitä ei ole kahta sanaa. Erityisesti Mantsisen lukkarointi yksinään oli ratkaisevaa, minkä lisäksi Kirittärillä oli Körkkö.

Mahtaakohan Körkkö jatkaa suosiolla suoraan uraansa?
Nyt kävi viimeistään ilmi, että et ymmärrä millään tavalla lajia nimeltä pesäpallo. Et ainakaan osaavan pelinjohtajan merkitystä joukkueen pelaamiseen ja menestymiseen. Iso osa esimerkiksi Mantsisen lukkaroinnista on suoraan Nallen ansiota.

Körköllä on muistaakseni kolmen vuoden sopimus, kaksi jäljellä.

Viimeksi muokattu:
Ahola ja Saari, ja kummasti niidenkin aikaan tuli mestaruuksia, vaikka eivät Viljasen kaltaisia mulkkuja olleetkaan
Kyllä se Armikin oli kuulemma aika mulukku :ROFLMAO:
Eikä Katjakaan mikään ruusuinen persoona ollut.
Mulukku Nalle kävin muuten pyörähtämässä Porissa ja tuli sieltäkin himaan vuonna 2002 kultamitali takataskussa

🤣

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.