Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Ykköspesis 2014

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Noin äkkiseltään katsottuna tuttuja nimiä on tietenkin Kinnusen lisäksi Lähdesmäen veljekset, Tuisku Tuovinen, sekä viime kaudella PuPen sopimuspelaajat Matias Hänninen ja Esa Kejonen. Kaksi viimeksi mainittua eivät pelanneet yhtään ottelun PuPen riveissä viime kaudella. Kinnusta lukuunottamatta kaikki olivat korkeintaan pienen roolin miehiä PuPessa tai ei ollenkaan. Eihän tuo kovin vakuuttavalta näytä, mikä on tietysti ymmärrettävää. Jos veikata pitäisi, niin eipä tuolla listalla paljon taideta edes pehmittää PuPea. Mikä on tietysti siinä mielessä hyvä asia, että en pidä hyvänä juttuna, että tämän seudun pelaajaresursseja jaetaan tällä tavalla tässä vaiheessa.

Edit. Ainiin, Arttu Ruuska oli myös PuPen sopimuspelaaja ja Hännisen ja Kejosen tavoin ei pelannut yhtään ottelua PuPessa.

No onhan tuossa julkaistussa SiiPen rosterissa neljä nimeä ykkösen runkosarjan viime kauden voittaneen PuPen pelanneesta miehityksestä.

Kun ottaa huomioon, että ko lista oli 13 pelaajaa ja noista neljästä kolme oli jokaisen ottelun kokoonpanossa ja kaksi numerolla joka pelin ja yksi lukkari niin onhan ne aika hyviä hankintoja sarjaan nousevalle joukkueelle kuitenkin.

Olen samaa mieltä siitä, että ovat hyviä hankintoja nousevalle joukkueelle. Ja kun otetaan tämä erittäin lyhyt valmistautumisaika tähän mennessä, niin ovat oikeinkin hyviä. Tartuin vaan ehkä turhankin paljon tuohon PuPen pehmityskommenttiin.

Vaikka en tuosta resurssien jaosta olekaan samaa mieltä tapahtuneen kanssa, niin ei minulla silti ole mitään SiiPeä vastaan. Toivottavasti on siellä keskikastissa, minne tavoittelevat.

Mikä olisi arvon lukijoiden mielestä tämän hetken julkistusten perusteella ykkösen joukkueiden kovin hankinta/siirto ykköseen?

Itse ehkä pitäisin Joni Aaltoa Tampereelle. Iiro Haimi Ouluun on kuitenkin pikkasen kysymysmerkki kun Iiro oli käytännössä koko viime kauden talvikausineen sivussa loukkaantumisen takia.

En ehkä sijoittaisi Aaltoa viiden parhaan hankinnan joukkoon. Kovimpana pitäisin Jyri Kyllöstä. Aallon edelle vielä ehkä, Kippola, Leppälä, Haimi ja Vesaluoma

Kovia nimiähän nuo ovat ykköseen. Mutta veikkaanpa että tämä lista menee uusiksi viikonloppuna jos huhut Kempeleestä pitävät paikkaansa.

Itse on ihan tyytyväinen SiiPen sopimuksiin, tästä lähetään taistelemaan sarjapaikasta ja mahollisimman hyvistä sijoituksista. Ja ite eniten toivon SiiPen pojille/miehille lisäkokemuksia ykkösestä, mitä varmasti tulee. Sekä Puijon entisille pelaajille että lyövät itsensä läpi isommissa rooleissa tulevalla kaudella ja kehittyvät. Tämä tukee parhaiten Pohjois-Savolaista pesäpalloilua. Nyt vaan PuPelle kärkihankinta, pari ja kohti Superia!

niin mitä huhuja Kempeleellä? Jussi Jokinen ja Janne Niinimaa KeKiin kesäreeneihin ;D

Olikohan Kemilä,Ojanperä ja Viittanen jossakin hevostoimiston huhuissa, mutta Niemisen Sampo twiittas että ei ole Viittanen ainakaan tulossa Kekiin, koska sopimus Lippoon on voimassa ja Viittanen on puhunut lopettamisesta, eli lopettaa tai pelaa Lipossa. Juhani Ojala on ainakin yksi varma nimi, mutta tuskin Jussi Kemilä ykköseen siiryy palloilemaan. Markus Ojanperä on ykköseen ihan kova pelaaja. Jatkaisko Marko Rasinkangas? Pelaako Sami Mikkolanaho kekin jokerina? varmaan kolme uutta nimeä pitäs tulla ja parit jatkot ehkä.

Lipolle taas riittää että saadaan jatkosopparit Hirvosen ja Vihtkarin kanssa ja että Viittanen jatkaa. Sitten Meriläiselle vielä soppari ja pelaa Jeren kanssa puoleksi pelit lukkarina. Ellei sitten Haimi ole astumassa lautasen ääreen. Ja onhan se Korhosen Mattikin vielä vapaana. Mutta oulun alueella molemmille seuroille tulee kova joukkue, toivotaan että pelikin olis sitten kelvollista katsottavaa.

Kuumaperuna sanoi:
Kovia nimiähän nuo ovat ykköseen. Mutta veikkaanpa että tämä lista menee uusiksi viikonloppuna jos huhut Kempeleestä pitävät paikkaansa.

No sit päivitetään päivän tilanne.

En nyt minäkään tuota Aaltoa ihan noin korkealle rankkaisi. Eikös kaveri ollut HP:ssä sisällä jopa melko pienessä roolissa. Toisaalta en mitään väitä pesäpallosta ymmärtävänikään.

No kahdeksan peliä lukkarina joista seitsemän voittoa, loput kolmospesää eikä se nurkka ollut Haminan heikoin nurkka ulkona. Pelasi toki kakkoskärkenä ja 18 tuotua juoksua. Viime kautena näkemäni perusteella näen potentiaalia ja voi olla että mulla on liikaa odotusarvoa Jonissa.

Olihan Aalto käsittääkseni varsin lupaava pelaaja juniorina mutta jotenkin kehitys ainakin sisäpelissä näyttää pysähtyneen. Ikää on kuitenkin jo sen verran, että ykkösessä pitäisi pärjätä paremmin. En välttämättä vaihtaisi samanikäistä Liukkua Aaltoon, vaikka voittoprosentit ehkä Villellä heikommat ovatkin.

No Jonihan oli puolitoista kaksi kautta loukkaantumisen kautta käytännössä sivussa kun käi ei kestänyt heittää eikä oikein syöksykään. Viime kesä oli sitten fyysisesti ehjä Haminassa ei vaan ollut lukkarin tontille roolia tarjoa muuten kuin Heikkilän ollessa loukkaantuneena.

Liukku on kyllä sisällä vahvempi mutta kos molemmat pelaavat lukkarina niin ottaisin heti Jonin, mutta tähän vaikuttanee että en pidä Liukun "esiintymisestä". Mutta pidän Aaltoa taktisesti ja ehkä teknisestikin paremapana lukkarina.

Luotan kyllä näkemykseesi enkä itse ole Aallon lukkarointia edes sanottavasti nähnyt aikoihin. Vahvistanee siis Mansen asemaa kärkijoukkueiden ykkösuhkaajana.

No näin sanoisin ja ehkä heikentää Haminaa - riippuen siitä kestääkö Heikkilä ehjänä/onnistuuko operaatio (jos ei niin varmasti) ja mikä tulee olemaan Haminan lopullinen rosteri.

Ja mulla on kyllä hämärä käsitys, että tunnet ykkösen pelaajat ja niiden kyvyt kyllä melko paljon paremmin kuin mä ;D

Syöttölautanen sanoi:
Itse on ihan tyytyväinen SiiPen sopimuksiin, tästä lähetään taistelemaan sarjapaikasta ja mahollisimman hyvistä sijoituksista. Ja ite eniten toivon SiiPen pojille/miehille lisäkokemuksia ykkösestä, mitä varmasti tulee. Sekä Puijon entisille pelaajille että lyövät itsensä läpi isommissa rooleissa tulevalla kaudella ja kehittyvät. Tämä tukee parhaiten Pohjois-Savolaista pesäpalloilua. Nyt vaan PuPelle kärkihankinta, pari ja kohti Superia!

Minulla ei sinua vastaan ole todellakaan mitään, mutta jotenkin viesteistäsi löytyy ihan ymmärrettävästi uusi puoli sen jälkeen, kun SiiPen Ykköspesispaikka varmistui. Kuten jo aiemmin sanoin, niin minäkin toivon SiiPelle menestystä ja myös sitä, että entiset PuPen pelaajat siellä pärjää.

Tuosta Pohjois-savolaisen pesäpalloilun tukemisesta olen eri mieltä. Tällä pelaajien jakamisella ei kyllä tueta mitenkään sitä, että PuPe nousee Superiin ja SiiPe saisi paremman joukkueen Ykköspesikseen. Jos pidemmän aikavälin tavoite sinun mielestä on tappaa PuPen toiminta ja saada SiiPe Pohjois-savon ykkösjoukkueeksi Ykköspesikseen tai Superpesikseen, niin ymmärrän senkin. Ymmärrän, että haluat, että SiiPe pärjää ensi kaudella, mutta tuosta resurssien jakamisesta olen enemmän kuin eri mieltä. Minusta niin ei pitäisi tehdä.

Olen antanut itseni ymmärtää, että Kinnusella on hyvä syy siirtyä Siilinjärvelle ja joillakin muillakin varmaan. Hyvä juttu SiiPelle ehdottomasti.

Kuumaperuna sanoi:

Mielestäni huhuttu Ojala ei mahdu tuolle listalle, mutta Kemilä olisikin sitten ihan varmasti ykkönen!

[/quote]

Minulla ei sinua vastaan ole todellakaan mitään, mutta jotenkin viesteistäsi löytyy ihan ymmärrettävästi uusi puoli sen jälkeen, kun SiiPen Ykköspesispaikka varmistui. Kuten jo aiemmin sanoin, niin minäkin toivon SiiPelle menestystä ja myös sitä, että entiset PuPen pelaajat siellä pärjää.

Tuosta Pohjois-savolaisen pesäpalloilun tukemisesta olen eri mieltä. Tällä pelaajien jakamisella ei kyllä tueta mitenkään sitä, että PuPe nousee Superiin ja SiiPe saisi paremman joukkueen Ykköspesikseen. Jos pidemmän aikavälin tavoite sinun mielestä on tappaa PuPen toiminta ja saada SiiPe Pohjois-savon ykkösjoukkueeksi Ykköspesikseen tai Superpesikseen, niin ymmärrän senkin. Ymmärrän, että haluat, että SiiPe pärjää ensi kaudella, mutta tuosta resurssien jakamisesta olen enemmän kuin eri mieltä. Minusta niin ei pitäisi tehdä.

Olen antanut itseni ymmärtää, että Kinnusella on hyvä syy siirtyä Siilinjärvelle ja joillakin muillakin varmaan. Hyvä juttu SiiPelle ehdottomasti.
[/quote]

Minä oon sitä mieltä että nyt kun SiiPe pelaa Ykköstä, saa SiiPen miehet kovemmista peleistä kikemusta ja silloin näillä lupaavilla junioireilla ja nuorilla miehillä on parempi mahdollisuus lyödä koviin peleihin itsensä läpi. Samoin PuPen entiset pelurit saa isompaa roolia SiiPessä mitä Puijossa, joten kehittää pelaajia varmasti ja on iso apu SiiPelle pysyä sarjassa, jotta kehitys vois jatkua tulevina kausina. Kinnusen kohdalla kaksjakoset mietteet, ois ollu hyvä lukkari Kuopioonkin, etenki kun en oo nähnyt uutta lukkaria pelaamassa. Ei tuossa vielä isoa jakoa oo käynyt, eriasia jos nää kärkimiehet, esim. Tervo jota tarvitaan nousutaistelussa siirtyis Siiliin.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.