Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Ykköspesis 2014

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Ei kuulu ykköspesikseen, mut onko Syöttölautanen ja/tai Satunnaisseuraaja tulossa lauantaina Pelicans-KalPa peliin? Saatte sen tästä kiinni parhaiten. Jos tuutte, niin tuntomerkkejä vastaan tarjoon kahvit/kaljat! Ehän mä teitä osaa muuten löytää, ku ei olla koskaan muuta ku "nähty" täällä :)

:D Porukka on jo niin paljon lisääntynyt, että tarvii alkaa suunnittelemaan tapaamista! :D Viikko Bulgariassa kuulostaa hyvältä! :D :D

Kiitos! Kyllä se peli jääpi väliin tälläkertaa, mutta en pidä ajatusta mahdottomana joskus, kyllä ne kahvikaljat irtoo täältäkin suunnasta jos kasvotusten törmätään. :)

No höh... Minä juon sitte teillekin tarjoamani juomat itte! :)

JymyJussit Seinäjoki Facebook

JymyJussit ja Ylihärmän Pesisjunkkarit solmivat kaksivuotisen seurayhteistyön Ylihärmässä AnssinJussin Areenalla. Seurayhteistyö sisältää farmisopimuksen lisäksi valmennusyhteistyötä pitkäjänteisesti. JymyJussien valmennuspäällikkö Sami-Petteri Kivimäki pitää syntynyttä yhteistyötä äärettömän tärkeänä Etelä-Pohjalaisen pesäpallo eteenpäin viemisessä. Tämä yhteistyö luo Ylihärmälle turvallisen ja laajan pohjan pelaajarintamalla. Samalla JymyJussien huippujuniorit saa mahdollisuuden taistella Superpesiksen ja ykköspesiksen pelipaikoista. Samalla myös alueen muut lahjakkaat pelaajat voivat taistella pelipaikasta ykköspesiksessä.
" Tämä on hieno mahdollisuus meille, koska tämä varmistaa sen että meillä on käytössä erittäin motivoituneita pelaajia. Kilpailu pelipaikoista tulee varmasti se pitää kaikki mukana olevat pelaajat hereillä kertoo Ylihärmän pelinjohtaja Matti Verto".

joku

MieVaan sanoi:
Tietty menestys vetä ja ruokkii katsojamääriä mutta miksi se ei ruoki esim Kempelettä ja Oulua jotka kuitenkin tekevät tiedotuksellisesti ykkösen mitassa loistavaa työtä? Talousaluekin melkoisen iso.
Sun pitäisi käydä Kempeleessä katsomassa pelejä niin tietäisit miksi sinne ei tule katsojia, ei edes silloin jos peliin on vapaa pääsy. Katsomo on surkea, autoja alueelle ei sovi juuri lainkaan. Jos peliin saadaan houkuteltua pesisleiriläiset ilmaiseksi niin hyvä tai jos peli on Lippoa vastaan niin paikalle tulee jonkin verran oululaisia.
Ajatus siitä että Kempele nousisi Superiin on naurettava, tokihan se tiedetään seuran sisälläkin.

No en ole Sarkkirannassa koskaan käynyt, enkä Oulussakaan pesäpallon merkeissä varmaan 30 vuoteen.

Piti siis vilkaista Googlen ja Eniron satelliittikuvia Sarkkirannasta. Katsomoa ei tosiaan ole paljoa mutta teillähän on siellä ihan erillisiä parkkipaikkoja ihan kentän vieressä jotka ovat vieläpä päällystettyjä ja 200 metrin päässä lisää mutta eihän niitä valtaisasti ole.

Vallikentällä joko tullaan jalkaisin tai fillarilla tai ajetaan Kirkkojärven rantapenkalle tai jätetään kadun laidalle jos halutaan lähelle kenttää. ja katua ei ole ihan kentän vieressä juuri lainkaan johtuen sijainnista Haminan kaupunkia kiertävän vallin (1700-luvulta) ulkolaidassa ja umpeen kasvaneen järven välissä.

Lähin päällystetty varsinainen parkkipaikka on reilun 300 metrin päässä kentän pääportista ja siihen mahtuu ehkä 60 henkilöautoa. Kirkkojärven rantapenkalle en kyllä toukokuussa välttämättä ajaisi kun on aika savipohjainen ... Vallikentän etu on kyllä sijainti kohtuullisen keskellä kaupunkia - kauppatorille 750 metriä ja Raatihuoneelle 550 m.

Eli en mä tota Sarkkirannan laguunia mitenkään ihan mahdottomana paikkana olla ja tulla jos pesäpallo oikeasti kiinnostaa ei se niin paljoa Vallikenttää huonommalta näytä. Tai enhän mä tiedä millaisia kermapeppuja siellä nykyään ollaan.

Eipä noita erillisiä parkkipaikkoja Linnalassakaan kovin monta ole ja katsomotkin ovat mitä sattuu. Vaan eipä ole ollut yleisöäkään liikaa normipeleissä.

Linnalassa voi kuitenkin hyödyntää Citymarketin parkkipaikkaa joka on alle 300 metrin päässä eikä koskaan täysi ja pikkasen lisää niin siinä on se Rajamarket ja Lidl. Ja ihan vieressäkin on muutama. Katsomoista olen kyllä samaa mieltä. Etenkin kakkos- ja kolmen puolen katsomot ovat kyllä geometrialtaan ja kunnoltaan jo melko kulahtaneita.

Huippukatsomoja ykkösessä ei taida kyllä olla Raksilaa ja Puijonlaaksoa lukuunottamatta?

MieVaan sanoi:
Tai enhän mä tiedä millaisia kermapeppuja siellä nykyään ollaan.

No aikamoisia kermaperseitä jos joku 300 m tai vastaava on liian pitkä!?! Huh, huh, kyllähän KSS-stadikallekin (siis Kouvolassa jos joku ei tunnista KSS:ää) tulee parkkipaikalta matkaa ainaki se 200 m! Riippuen mihin kohtaan P-aluetta auton saa, voi tulla jopa 350 m... Sinänhän KSS:lla on iso tilava, asvaltoitu P-alue. Onko tuossa siis uusi markkinointikeino, miten saada porukkaa pesiskatsomoon? Eli hommataan autolta noutopalvelu!? Semmosella fillaritaksilla, jolla Kiinassa esim. ajellaan! Jumalaade, nyt liiton markkinamiehet hereille!!! ;D

No joo... Niin noista hyvätasosista katsomoista, Tammerforssissahan on kans ihan iso ja melkein täyskatettu katsomo? Mutta mitä me oltiin viime kesänä siel superlauantaissa SoJy-KPL pelissä, niin sieltä vasta P-alueelta matkaa oli katsomoon! Meinas äkkinäinen jo kävellä harhaan.... :)

Onks Kauppiin tullut katettu katsomo? Juku niinpä näyttäisi tuoreissa kuvissa olevan, ei vaan sillon ollut kun mä asuin Tampereella, pitäsköhän ensi kesänä käydä katsastamassa joku peli.

Mun asumisesta aikaakin on toki jo melkein 10 v. Uskonloppuminen on kyllä varmaan lähellä jos koiralaukkaradan puolelle on jättänyt auton kun siinä on ihan umpimetsää välissä :)

Ja Tikalle, jos ne kempeläiset 2 000 katsojaa kaikki saapuisivat yksin omalla autollaan ni ei ne autot kyllä siihen urhelipuiston parkkikseen mahdu.

Mä olen Kouvolassa saanut viime vuosina auton aina oks se nyt radiotalon parkkihalliin joka siis on ihan KSS-Areenan vieressä joten Kouvostoliitossa on asiat mallillaan, parkkihalli ja kaikki.

joku

MieVaan sanoi:
No en ole Sarkkirannassa koskaan käynyt, enkä Oulussakaan pesäpallon merkeissä varmaan 30 vuoteen.

Piti siis vilkaista Googlen ja Eniron satelliittikuvia Sarkkirannasta. Katsomoa ei tosiaan ole paljoa mutta teillähän on siellä ihan erillisiä parkkipaikkoja ihan kentän vieressä jotka ovat vieläpä päällystettyjä ja 200 metrin päässä lisää mutta eihän niitä valtaisasti ole.

Vallikentällä joko tullaan jalkaisin tai fillarilla tai ajetaan Kirkkojärven rantapenkalle tai jätetään kadun laidalle jos halutaan lähelle kenttää. ja katua ei ole ihan kentän vieressä juuri lainkaan johtuen sijainnista Haminan kaupunkia kiertävän vallin (1700-luvulta) ulkolaidassa ja umpeen kasvaneen järven välissä.

Lähin päällystetty varsinainen parkkipaikka on reilun 300 metrin päässä kentän pääportista ja siihen mahtuu ehkä 60 henkilöautoa. Kirkkojärven rantapenkalle en kyllä toukokuussa välttämättä ajaisi kun on aika savipohjainen ... Vallikentän etu on kyllä sijainti kohtuullisen keskellä kaupunkia - kauppatorille 750 metriä ja Raatihuoneelle 550 m.

Eli en mä tota Sarkkirannan laguunia mitenkään ihan mahdottomana paikkana olla ja tulla jos pesäpallo oikeasti kiinnostaa ei se niin paljoa Vallikenttää huonommalta näytä. Tai enhän mä tiedä millaisia kermapeppuja siellä nykyään ollaan.

No ei se nyt ihan pelkästään ole katsojien kermapeppuisuudestakaan kyse. Jos pesispelissä on 2000 katsojaa (eikä mitään jalan tulleita pesisleiriläisiä) niin monellako autolla he tulevat? Itse en osaa arvella mutta veikkaan että noin 400-800 henkilöautoa, tuskin heittää paljon tuosta. Laguunin viereiselle parkkipaikalle sopii ehkäpäs 100 autoa, tosin tiedostaen parkkipaikan ahtauden, moni jättää autonsa alueelletuloalueen tienvarsille, kahden puolen sitä. Jos parkkipaikalla on vaikka 80 autoa ja tienvarsilla 40 autoa osa nokka stadionille, osa toiseensuuntaan valmiiksi käännettynä toisella puolen tietä, niin minkälainen on poistumistilanne kun peli loppuu kun ne nokka stadikalle päin pysäköidyt autot alkavat tekemään u-käännöstä kapealla tiellä? Tuohon määrään autoja ei tarvita edes sitä 2000 katsojaa, paljon vähempikin määrä riittää.

Ok, siinä 200-300 metrin päässä on lisää parkkitilaa, ehkäpä 30 autolle mutta siinä läheisyydessä on jalkapallokenttä ja tenniskenttiä joilla on samaan aikaan omaa toimintaansa ja niistä toimijoista osa tulee omilla autoillaan vieden parkkipaikan.

Varmaan Laguunin stadionin katsomotilat voisi saada jollakin rahalla superpesis-kuntoon mutta sitä rahaa ei tule ainakaan Kempeleen kunnalta. Ehkei rahaa tarvittaisi edes paljon, riippuen siitä mitä halutaan mutta se ratkaisu ei käy että nostetaan päälle uusia penkkirivejä saaden lisää tilaa. Noita parkkitiloja taas ei saa tarvittavaan kuntoon millään rahalla, se liikennekysymys on suurempi ongelma jos asioita haluttaisiin saada hyvälle mallille.

Pakko myöntää etten ollut ikinä ajatellut Vallikentän suhteen että parkkitila ja sen saatavuus olisi rajoite vaikka se sitä kyllä on. Vallikenttä vetää kuitenkin 1500 katsojaa nykyisellään ilman että siellä täytyy montaa minuuttia venata että pääsee liikkeelle. Ja suuri osa on siis tienvarsipysäköintiä, en osaa sanoa kuinka moni saapuu kävellen tai pyörällä mut varmaan lähelläasujista moni.

Ja ei se parkkipaikka tee autuaaksi jos lähikaduteivät vedä, nimimerkillä. Eräänkin kerran Kisapuistossa SaiPan matsin jälkeen autossa venanneena. Ja sama murhe muuallakin, kuulunee tuollaisen yleisötapahtuman luonteeseen, itse vien Pihkalassa auton aina tiettyyn paikkaan kakkospuolen myyntiportin lähelle, aina sanut auton siihen matka portile alle 200 m ja käyn muutamia kertoja per kesä.

Mut joo, tuskin kunnat rakentavat parkkipaikkoja pesiksen ehdoilla saati katujen välityskykyä. Katsomoihin ne saattavat kyllä vähän jo innostuakin - ehkä.

No tuskin mihkään pesiskentän parkkiin mahtuis 2000 autoa... :) Onneks sentään usein tulee seurueita samalla autolla! Toi parkkipaikka on usein ongelma, hyvä esimerkki tuo Pihkala. Siinähän ei oikeestaan ole kuin muutama kymmenen virallista parkkiruutua, jos sitäkään.... ? Itte oon jättäny niille tienvarsille, joihin kyllä mahtuu ihmeen hyvin autoja.

Kouvolassa on tosiaan asiat P-paikkojen suhteen eri hyvällä mallilla! Oon aina jättäny siihen ulkoalueelle, ja aina on myös tilaa ollut. Myös KooKoon peleissä. Sama Lahessa, tilaa on, jos nyt millään kykenee sen jopa 300-400 m käveleen, siis Isku-Arenalle. Kispikseen ei sellasta pesispeliä hetkeen tule, etteikö kaikki 24 autoa mahtuisi parkkiin, vaikka poikittain... ;D Tuo 24 käsittää jo pelaajien autot!

mutta mistäs tää juttu alunperin lähti liikkeelle? Niin Kempeleen perseellään olevista fasiliteeteistä? No niistä en tiiä hevon kukkua, ikinä en oo Kekin pelissä ollu. Kerran oon lomareissulla käyny siin Zeppeliinissä, eikös sekin ole Kempeleellä? Siel oli muuten hitosti parkkitilaa!! :D

MieVaan sanoi:
Onks Kauppiin tullut katettu katsomo? Juku niinpä näyttäisi tuoreissa kuvissa olevan, ei vaan sillon ollut kun mä asuin Tampereella, pitäsköhän ensi kesänä käydä katsastamassa joku peli.

Mun asumisesta aikaakin on toki jo melkein 10 v. Uskonloppuminen on kyllä varmaan lähellä jos koiralaukkaradan puolelle on jättänyt auton kun siinä on ihan umpimetsää välissä :)

Kyllä Kaupissa on tainnu olla katettu katsomo jo ainakin liki tuon 10 vuotta! Ekat muistikuvat ko. stadionilta itellä on vuodelta 2007 ja silloin oli katettu (ja näytti kyllä siltä että oli ollu jo muutamia vuosia katettuna). Joku Tampereen pesiksen tuntija voisi valaista koska katos on kentälle saatu!

jussizz sanoi:
Kyllä Kaupissa on tainnu olla katettu katsomo jo ainakin liki tuon 10 vuotta! Ekat muistikuvat ko. stadionilta itellä on vuodelta 2007

No sit mun muisti vaan brakaa. kesällä 2007/2008 käytiin vielä työprojektin tiimoilla lyömässä palloa Kaupissa kun Tampereen tahtaalla oli muutama pesäpalloihminen ja meitä oli projektissa parikin. Ja asuin silloin jo Espoossa. Pitänee lisätä kalatabujen määrää, ne auttaa tohon, tohon ....... niin muistin toimisiseen.

Ylivieskan Kuula solminut muutaman pelaajasopimuksen

http://ylivieskankuula.fi/pesis/

SiiPe julkaisi joukkueensa. Pitkä kesä taitaa olla edessä.

http://www.siipe.com/?x103997=812893

Vaikka tulisi pitkäkin kesä niin onhan SiiPellä ainakin se merkitys, että pehmittää naapuriaan. Kinnusen lisäksi seuraa vaihtoivat siis myös molemmat Lähdesmäet ja Tuovinen. Mahtavatkohan Tervo ja Knuutinen jatkaa ja jos niin missä?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.