Mutta kunnarilla tyhjään kenttään J-P olisi voittanut enempien kunnarien takia.Roope. On lyönyt juoksun 28 ottelussa, J-P 27 ottelussa.
Mutta kunnarilla tyhjään kenttään J-P olisi voittanut enempien kunnarien takia.Roope. On lyönyt juoksun 28 ottelussa, J-P 27 ottelussa.
Vimpeli | 65 |
Sotkamo | 57 |
Kouvola | 47 |
Kempele | 42 |
Joensuu | 42 |
Manse | 41 |
Tahko | 37 |
PattU | 29 |
JymyJussit | 27 |
Kitee | 26 |
Imatra | 23 |
Kossu | 16 |
Alajärvi | 11 |
Eli Kitee on se, joka on hyötynyt supervuoroista.Usein kommentoidaan voitetun supervuoron/ kotarin jälkeen että "tärkeä piste", mutta onko näin?
Ei ainakaan, jos tarkastellaan sarjataulukkoa ilman sitä lisäpistettä.
58 kertaa mentiin superiin/kotariin, sarjataulukko näyttää tältä, jos pelit olisivat päättyneet tasan:
Vimpeli 65 Sotkamo 57 Kouvola 47 Kempele 42 Joensuu 42 Manse 41 Tahko 37 PattU 29 JymyJussit 27 Kitee 26 Imatra 23 Kossu 16 Alajärvi 11
En kyllä KeKiä noin vain laske ulos välieristä. Tulee jännät matsit JoMan kanssa.Jos tällä kaavalla mennään loppuun asti niin tylsää on, 1) Vive, 2) Sojy, 3) Joma, 4) Kopla, tai ehkä 3) Manse, 4) Joma.
En kyllä KeKiä noin vain laske ulos välieristä. Tulee jännät matsit JoMan kanssa.
Juu tokiTungetaankohan Ykköspesiksen putoamiskarsinnatkin samalle päivälle, en löytänyt niille ottelupäiviä, vaikka parit onkin selvillä. Vai ovatko?
ja sieltä sarjajärjestelmä.
Se. Halutaan kaikille mahdollisimman tasaisesti lisää pelejä. Jos vasta välierät olisi paras seitsemästä niin vain neljä joukkuetta saisi lisäpelejä. Sama syy miksi karsintakierrokselle ei haluta paras kolmesta sarjaa kun sitten neljä joukkuetta pelaisi ja loput vaan odottelisi. Nyt ainoastaan IPV oli "väliinputoaja" jonka kausi loppui kesken kaiken.Miksi puolivälierät pelataan paras seitsemästä mutta semifinaalit ja finaalit paras viidestä? Annetaanko tässä lisää kotipelejä keskikastin joukkueille?
80-luvulla oli pudotuspelit suoraan kahdesta voitosta poikki. Vaasan maila voitti vuonna 1988 runkosarjan ja lähti sitten laulukuoroon Kiteelle suoraan kahden pelin jälkeen. Jos tarkoituksena on saada yllätyksiä (vaikkapa Vimpelin tai Sotkamon tiputtaminen puolivälierissä), niin ehdottomasti lyhyt sarja tarjoaa näihin parhaan mahdollisuuden. Jos taas halutaan saada selville oikeasti parhaat joukkueet, niin pitkä (paras seitsemästä) sarja on tähän paras vaihtoehto.Ymmärrän kyllä, miksi paras seitsemästä on valittu järjestelmäksi. Mutta en vain itse tykkää, mielestäni kun runkosarja on max 30 matsia (tätä on muutaman matsin verran veivattu vuosittain) on mahdollisesti seitsemän pelin pudotuspelikierros liian pitkä suhteessa runkosarjaan. Karsintakierrokselle rehellinen kahden kahdeksan vuoroparin ottelu yhteistuloksella olisi se oikea ratkaisu, paras kolmestakin saa muut odottelemaan turhan kauan. Mutta jaksopeli on pyhä...
Itse taas olen sitä mieltä, että pitäisi löytyä pudotuspelikarsintaan yksi pelipäivä, jotta voitaisiin pelata paras kolmesta. Se kolmas pelipäivä voisi olla hyvin tänään ja puolivälierät alkaisivat torstaina, eli päivän myöhemmin kuin nyt. Toisaalta se on aika siinä ja siinä omaan makuun onko se oikein, että 10/13 joukkuetta selviytyy pudotuspeleihin. Kun sarja supistuu 12 joukkueeseen, niin sitten ylitetään se raja minun mielestäni, että olisi enää urheilullista päästää 10 joukkuetta 12:sta taistelemaan vielä Suomen mestaruudesta.Ymmärrän kyllä, miksi paras seitsemästä on valittu järjestelmäksi. Mutta en vain itse tykkää, mielestäni kun runkosarja on max 30 matsia (tätä on muutaman matsin verran veivattu vuosittain) on mahdollisesti seitsemän pelin pudotuspelikierros liian pitkä suhteessa runkosarjaan. Karsintakierrokselle rehellinen kahden kahdeksan vuoroparin ottelu yhteistuloksella olisi se oikea ratkaisu, paras kolmestakin saa muut odottelemaan turhan kauan. Mutta jaksopeli on pyhä...
Tai vaikka paras yhdeksästä? Pitäisin jonkun suhteen runkosarjan pituuteen kuitenkin hommassa, nyt runkosarja on 28 ottelua ja teoreettinen pudotuspeliotteluiden maksimimäärä on 19.80-luvulla oli pudotuspelit suoraan kahdesta voitosta poikki. Vaasan maila voitti vuonna 1988 runkosarjan ja lähti sitten laulukuoroon Kiteelle suoraan kahden pelin jälkeen. Jos tarkoituksena on saada yllätyksiä (vaikkapa Vimpelin tai Sotkamon tiputtaminen puolivälierissä), niin ehdottomasti lyhyt sarja tarjoaa näihin parhaan mahdollisuuden. Jos taas halutaan saada selville oikeasti parhaat joukkueet, niin pitkä (paras seitsemästä) sarja on tähän paras vaihtoehto.
Pudotuspelikarsinnassa siis mahdollisesti kolme peliä neljään päivään, jatkoon menijälle neljäs kuuteen ja kuudes jo yhdeksään päivään. Aika raju setti. Viikonloppupeleistä kun ei tässä kohtaa enää tingitä.Itse taas olen sitä mieltä, että pitäisi löytyä pudotuspelikarsintaan yksi pelipäivä, jotta voitaisiin pelata paras kolmesta. Se kolmas pelipäivä voisi olla hyvin tänään ja puolivälierät alkaisivat torstaina, eli päivän myöhemmin kuin nyt. Toisaalta se on aika siinä ja siinä omaan makuun onko se oikein, että 10/13 joukkuetta selviytyy pudotuspeleihin. Kun sarja supistuu 12 joukkueeseen, niin sitten ylitetään se raja minun mielestäni, että olisi enää urheilullista päästää 10 joukkuetta 12:sta taistelemaan vielä Suomen mestaruudesta.
Paras seitsemästä on kyllä pitkä sarja suhteessa runkosarjaan.
Voidaan se puolivälieräsarja perjantainakin toki aloittaa. Mutta tämä paras kahdesta systeemi on mielestäni aivan älytön, kun se jättää jo liikaakin sattumalle sijaa.Pudotuspelikarsinnassa siis mahdollisesti kolme peliä neljään päivään, jatkoon menijälle neljäs kuuteen ja kuudes jo yhdeksään päivään. Aika raju setti. Viikonloppupeleistä kun ei tässä kohtaa enää tingitä.