Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Superin palkkabudjetit 2023

Eli et ole yhtään sen tietävämpi. Itse viittasin omassa palkkioheitossani aiempiin keskusteluihin siirron aikoihin ja tässäkin ketjussa Jippo tuon saman summan mainitsee. Koeta nyt itse pystyä vähän parempaan perusteluun.
En olekaan. Kas kun minä en ole väittänyt tietäväni kaikkien pelaajien palkkoja tonnin tarkkuudella, toisin kuin sinä.

Ja ei, en todellakaan kykene parempaan perusteluun kuin "joku Jippo sanoi Supervuorossa" :ROFLMAO:

En olekaan. Kas kun minä en ole väittänyt tietäväni kaikkien pelaajien palkkoja tonnin tarkkuudella, toisin kuin sinä.

Ja ei, en todellakaan kykene parempaan perusteluun kuin "joku Jippo sanoi Supervuorossa" :ROFLMAO:
Kiitos perusteluistasi, jotka osoittivat ajattelusi tason. Ei perusteluja, eli.

Kiitos perusteluistasi, jotka osoittivat ajattelusi tason. Ei perusteluja, eli.
Ihan näin tavanomaista logiikkaa käyttävien ihmisten keskusteluissa, perusteluita joutuu esittämään se, joka esittää jonkun väitteen. Ei niin, että keksittyjen juttujen kyseenalaistaja joutuu todistamaan negatiivisen.

Jos siis sinun perustelusi väitteelle "Perttu Ruuskan vuosipalkka on 66 000 euroa" on "nimimerkki Jippo sanoi niin", on aivan yhtä pätevää ja todistusarvoltaan yhtäläistä väittää "JP Vainionpään vuosipalkka on 100 000 euroa" koska "nimimerkki minä sanoin niin".

"Kuun pimeällä puolella on avaruusnatseja" - osoita että olen väärässä!!

Ihan näin tavanomaista logiikkaa käyttävien ihmisten keskusteluissa, perusteluita joutuu esittämään se, joka esittää jonkun väitteen. Ei niin, että keksittyjen juttujen kyseenalaistaja joutuu todistamaan negatiivisen.

Jos siis sinun perustelusi väitteelle "Perttu Ruuskan vuosipalkka on 66 000 euroa" on "nimimerkki Jippo sanoi niin", on aivan yhtä pätevää ja todistusarvoltaan yhtäläistä väittää "JP Vainionpään vuosipalkka on 100 000 euroa" koska "nimimerkki minä sanoin niin".

"Kuun pimeällä puolella on avaruusnatseja" - osoita että olen väärässä!!
Minä en ole nähnyt Ruuskan sopimusta enkä tiedä, mikä numero siinä on.

Kun Ruuskan siirto Vimpelistä Manseen julkaistiin, tällä palstalla useampikin kirjoittaja "tiesi", että Manse maksaa Ruuskalle kolmesta vuodesta 200.000 euroa. Jos näin, se olisi 66.000 per vuosi.

Kun Ruuskan siirto Vimpelistä Manseen julkaistiin, tällä palstalla useampikin kirjoittaja "tiesi", että Manse maksaa Ruuskalle kolmesta vuodesta 200.000 euroa. Jos näin, se olisi 66.000 per vuosi.
Ei kukaan tiennyt yhtään mitään. Kaikki toistelivat sitä minkä Arffman oli kirjoittanut Elmoon. Niin siitä muodostui "totuus". Tälle 200 000 eurolle on tasan yksi lähde: yksi Arffmanin juttu.

Arffman myös "tiesi" samaan aikaan, että Ruuska ja Puhtimäki vuorottelevat lautasella...

Pekka tietää paljon pesiksen taustoista. Ehkä enemmän kuin kukaan muu ihminen. Hänkään ei ole erehtymätön, eikä ole varmasti nähnyt Ruuskan ja Mansen sopimusta. Arffmanilla voi olla joku lähde tiedolleen tai sitten ei. Ja se lähde voi olla yhtään sen enempää asiasta oikeasti tietävä kilpailevan seuran pomo "kyllä niiden täytyi sille kaks satkua maksaa, kun mekin oltais oltu valmiita antamaan sataviiskyt, eikä se tullut meille".

Siis mitä väliä mitä kennellekin maksetaan? Sai sitten Perttu Ruuska 66 000€ tai 100 000€ kaudesta niin mitä sitten? Tää on oikeesti varmaan typerin aihe mistä voi kinastella :D

Ja yhtä lailla tällaiset joukkueiden pelaajabudjettivertailut ovat turhia, kun kukaan ei voi tietää, mikä on totuus.
Jos Suomessa ammattimaisissakin liigoissa on vaikea vertailla taloutta seurojen kesken, niin pesiksessä organisaatioiden erot tekee jo lähtökohtaisesti käytännössä mahdottomaksi lähteä vertailemaan lukuja ilman sisäpiiritietoa. Jota täältä tuskin löytyy.

Sen sijaan että muitten seurojen fanit kritisoivat Mansen maksamia palkkioita tai sitä että Mansella on jokin ulkopuolinen mesenaatti joka maksaa suoraan itse merkittävän osan palkoista.

Sen sijaan kukin seura voisi keskittyä itse hommaamaan uusia sijoittajia toimintansa tueksi.

Sehän on vaan hyvä asia mitä enemmän pesiksessä liikkuu rahaa. Kehitetään itse omia juttuja eikä kadehditaan toisilta pois.

Sen sijaan että muitten seurojen fanit kritisoivat Mansen maksamia palkkioita tai sitä että Mansella on jokin ulkopuolinen mesenaatti joka maksaa suoraan itse merkittävän osan palkoista.

Sen sijaan kukin seura voisi keskittyä itse hommaamaan uusia sijoittajia toimintansa tueksi.

Sehän on vaan hyvä asia mitä enemmän pesiksessä liikkuu rahaa. Kehitetään itse omia juttuja eikä kadehditaan toisilta pois.
Silti mansen omat pelaajat kierteli pelaajapalkkiomääriään puhumalla somessa puutaheinää talkoilla pelaamisesta kun heillä muka pieni pelaajabudjetti. Eronenhan korjasi että ne budjetit ei ole pelaajapalkkiobudjetteja mihin viitattiin.

nolo episodi.

Sekin on melko noloa että kaikkeen Manseen liittyvää nokitaan teemalla "hakemalla syytä haetaan".

Jos siellä on joitakin pesikseen hurahtaneita iso kenkiä niin good for them ja tämä neitimäinen vikinä sikseen.

On pesiksessä ollut maailmann sivu näitä Esa Rannilaa Vimpelissä ja Don Korhosta Oulussa ja kumppaneita jotka ovat laittaneet rahaa raakasti sivusta tiskiin.

Miksi se nyt yhtäkkiä on Mansen tapauksessa vähemmän hyväksyttävää?

Sitä en toki ymmärrä miksi Mansen pelaajat vähättelee tilejä alaspäin kun kaikki tietää mikä on name of the game.

Juuri tämä. Luulisi että jokainen on tyytyväinen siihen että pelaajat saavat hyvää palkkaa ja näin pystyvät mahdollisesti keskittymään enemmän pesäpalloon kun se että joutuisi tekemään enemmän muita töitä.
Silti mansen omat pelaajat kierteli pelaajapalkkiomääriään puhumalla somessa puutaheinää talkoilla pelaamisesta kun heillä muka pieni pelaajabudjetti. Eronenhan korjasi että ne budjetit ei ole pelaajapalkkiobudjetteja mihin viitattiin.

nolo episodi.
Kuka muka on puhunut talkoilla pelaamisesta ja mitä väliä tällä on? Onko sillä sulle jotain väliä tienaako Perttu Ruuska 66k€ vai 100k€? Mitä se on sulta pois? Aika harva muutenkaan kertoo paljonko tienaa.

nolo episodi.
Yrittäisit nyt edes🙈
Vois olla, että kaikki kiertelis, kun palkkioista puhutaan. Ehkä toki Joensuussa on toisin.
Vappu ja kaikki. Eikös se oo ilon juhla?
Älä siis mökötä🍾

Juuri tämä. Luulisi että jokainen on tyytyväinen siihen että pelaajat saavat hyvää palkkaa ja näin pystyvät mahdollisesti keskittymään enemmän pesäpalloon kun se että joutuisi tekemään enemmän muita töitä.

Kuka muka on puhunut talkoilla pelaamisesta ja mitä väliä tällä on? Onko sillä sulle jotain väliä tienaako Perttu Ruuska 66k€ vai 100k€? Mitä se on sulta pois? Aika harva muutenkaan kertoo paljonko tienaa.
Tulorekisterin kautta nuo aikanaan tulee julkisiksi jos on oikein maksettu. Oli maksajana seura tai joku yritys.

Tulorekisteristä/verotiedot ovat julkisia ,erikoisia huhuja että joku ulkopuolinen niitä maksaisi,sit ainakin selviää kun käy katsomassa verotiedot että täsmääkö Mansen pelaaja budjettiin.

Tulorekisteristä/verotiedot ovat julkisia ,erikoisia huhuja että joku ulkopuolinen niitä maksaisi,sit ainakin selviää kun käy katsomassa verotiedot että täsmääkö Mansen pelaaja budjettiin.

Urheilijarahastoon voi myös rahastoida urheilusta saamiaan tuloja, jolloin tulot eivät näy tulorekisterissä heti. Verot maksetaan vasta sitten, kun urheilu-uran päätyttyä ruvetaan varoja nostamaan itselle. Sponsorit ovat aina tarjonneet "suojatyöpaikkoja" urheilijoille lajista riippumatta. Siinä ei ole mitään väärää, jos firmoilla rahaa riittää niin siitä vaan. Kyseessä on yksi sponsoroinnin muoto.

Urheilijarahastoon voi myös rahastoida urheilusta saamiaan tuloja, jolloin tulot eivät näy tulorekisterissä heti. Verot maksetaan vasta sitten, kun urheilu-uran päätyttyä ruvetaan varoja nostamaan itselle. Sponsorit ovat aina tarjonneet "suojatyöpaikkoja" urheilijoille lajista riippumatta. Siinä ei ole mitään väärää, jos firmoilla rahaa riittää niin siitä vaan. Kyseessä on yksi sponsoroinnin muoto.
Meneekö tämä nykyään myös joukkueurheilijoilla näin tuon rahastoinnin kanssa? Muutama vuosi sitten ei ollut mahdollista kuin yksilöurheilijoille, siksi kyselen.

Jos palkkaa maksavat näkyy verotiedoissa aika pieniä on palkkiot tuskin niistä rahastoidaan niinkuin jääkiekkossa.

Meneekö tämä nykyään myös joukkueurheilijoilla näin tuon rahastoinnin kanssa? Muutama vuosi sitten ei ollut mahdollista kuin yksilöurheilijoille, siksi kyselen.
Valmennusrahasto on vain yksilöurheilijoille, urheilijarahasto on myös joukkueurheilijoille. Urheilijarahasto on ollut jo ainakin yli kymmenen vuotta olemassa.

Urheilijarahastoa voivat käyttää sekä yksilö- että joukkueurheilijat. Sinne voi siirtää myös osan urheilijanpalkasta. Rahasto on tarkoitettu urheilu-uran päättymisen jälkeisen ajan toimeentulon turvaamiseksi. Sen vuoksi rahastoituja varoja ei voi nostaa urheilu-uran jatkuessa.

Urheilijalla, jonka verovuoden urheilutulo ennen tulon hankkimisesta ja säilyttämisestä aiheutuneiden menojan vähentämistä on vähintään 9 600 euroa, on vuodesta 2009 alkaen oikeus siirtää urheilutulostaan verovapaasti urheilijarahastoon enintään 50 % verovuoden urheilutulon bruttomäärästä, kuitenkin enintään 100 000 euroa (TVL 116c §)

Tästä on juuri kyse että seura x maksaa oman seuran kirjanpidon kautta palkkaa pelaajalle osan sopimuksesta.

Ja sitten seura x:n sponsori palkkaa pelaajan "töihin" joista maksetaan osa sopimuksen hinnasta.

Tapauksesta riippuen ollaan enemmän tai vähemmän oikeasti näissä töissä.

Tällainen järjestelyhän on loistava seurojen kannalta ja kaikkien seurojen pitäisi pyrkiä löytämään tällaisia yhteistyökumppaneita.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.