Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2024

Oli ajatus kenen tahansa, niin eivät Mansen saumat Superin voittoon 2024 ainakaan heikentyneet ykkösp-j:n vaihdon myötä.

Itseni tämä siirto yllätti, kenetpä ei. ”Hitto, nehän haluaa ihan tosissaan ykkösiksi”.

Joukkueelle ja faneillehan tämä tietää luonnollisesti pelkästään hyvää.

Aamulehden jutusta (tilaajille):

"Tampereen pesäpallostadionin toisen rakennusvaiheen on määrä valmistua kesäkuun 12. päivänä. Manse PP:n edustusjoukkueet eivät täten pääse pelaamaan kotikentällään kauden alusta alkaen.
...
Osan kotiotteluistaan seura vienee lähipaikkakunnille, kuten kesällä 2022, kertoo Manse PP:n toiminnanjohtaja Tero Rantalainen."

Toivottavasti ei venähdä aikataulut pahasti.

Aloin miettimään, että onko vuoden 2004 jälkeen kukaan Mansen junioripolun käynyt pelaaja pelannut naisten superpesistä ns. vakiokokoonpanossa (siis pääosa kautta myöskin ulkopelissä). Minä en saa Mäkisen ja Kaarion jälkeen mieleeni ketään muuta.

Entä kuka on mielestänne seuraava?

Aino Lepola saattaa nykyisistä B ikäisistä Mansen kasvateista olla lähimpänä? Mutta ei Ferassakaan räpylään kyllä millään lailla helppo ole päästä. Mansen rinkiin nostetulla kaksikolla on räpylään mahtumisessa vielä kehittämistä, eikä eteneminenkään suju ihan Lepolan tahtiin. Toki ikääkin pari vuotta vähemmän.

Aino Lepola saattaa nykyisistä B ikäisistä Mansen kasvateista olla lähimpänä? Mutta ei Ferassakaan räpylään kyllä millään lailla helppo ole päästä. Mansen rinkiin nostetulla kaksikolla on räpylään mahtumisessa vielä kehittämistä, eikä eteneminenkään suju ihan Lepolan tahtiin. Toki ikääkin pari vuotta vähemmän.
Lepolaa aika lyhyellä mansejunioripolullaan pidetään Mansen kasvattina, eikö?

Pitäisikö Lepola laskea jopa Ruoveden kasvatiksi?

Lepolaa aika lyhyellä mansejunioripolullaan pidetään Mansen kasvattina, eikö?

Pitäisikö Lepola laskea jopa Ruoveden kasvatiksi?
Kyllä minä ainakin lähinnä Mansen kasvatiksi laskisin. On siellä kuitenkin enemmän kausia pelattuna kuin Ruovedellä. Toki varsinainen "kehittäminen" myöhempinä junnuvuosina on tehty sitten Janakkala/ Hyvinkää akselilla. Ja juniorihan Lepola toki on edelleen.

Kyllä minä ainakin lähinnä Mansen kasvatiksi laskisin. On siellä kuitenkin enemmän kausia pelattuna kuin Ruovedellä. Toki varsinainen "kehittäminen" myöhempinä junnuvuosina on tehty sitten Janakkala/ Hyvinkää akselilla. Ja juniorihan Lepola toki on edelleen.
Aino on "umpimanselainen".

Aloin miettimään, että onko vuoden 2004 jälkeen kukaan Mansen junioripolun käynyt pelaaja pelannut naisten superpesistä ns. vakiokokoonpanossa (siis pääosa kautta myöskin ulkopelissä). Minä en saa Mäkisen ja Kaarion jälkeen mieleeni ketään muuta.

Jos vaan into & asenne harjoitteluun säilyy ja kehitys jatkuu, niin muutaman vuoden päästä siellä on tulossa nyt 13-15-vuotiaita lahjakkaita tyttöjä, joilla on kaikki mahdollisuudet murtautua Superin joukkueen vakiokokoonpanoon. Toki Mansen rosteri jatkossakin on äärimmäisen kova, joten helppoa se ei tule olemaan.

Hieno ratkaisu Antilta! Jos haluaa kehittyä itse ja myös joukkueen parasta, niin varmasti pitkän itsetutkistelun kautta Antti on tähän ratkaisuun päätynyt.
Sanoisin että tässä on käytetty rehellistä analyysiä itsestään. Nyt saa keskittyä siihen missä on todella hyvä. Joku saattaa muistaa Emilia Linnan ikäluokan Oulussa ja kuka siellä oli silloin yhtenä valmentajana.
Nostan hattua tälle ratkaisulle.
Onkohan asiat ihan niin kuin ne on esitetty. Näin epäilin jo julkistettaessa. Nyt on ilmennyt, että Anttia ei ole näkynyt treeneissä koko marraskuussa. Mikähän lienee syy?

Johanna Moisander merkitty Mansen kasvatiksi, mutta pelaajapolkua en tunne Johanna Moisander - Pesäpallon tulospalvelu

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.