Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2023

Viestejä
460
Hienoa, että sisällä tuli onnistumisia, mutta itselleni tärkeämpi oli ulkopelin pitävyys. Avausjaksolla Kirittäret taisi hämmentyä, kun Manse piti takatilanteessa väkisin ykkösen tyhjänä ja kahteen ekaan vuoroon taisi Kirittäret tehdä kolme kopinnosto paloa ja yhden viimeisen laittoman kotiutusyrityksessä. Sisäjoukkueelta myös epäonnistuminen, jos kahdessa vuorossa järjestyy palottomasti kärjestä paloton takatilanne ja Manse joutui vain kerran suorittamaan palon kotipesään, mutta laitetaan ulkopelin ja taktiikan piikkiin.

Toisella jaksolla meinasi 1t karata lapasesta, kun parilla läpärillä annettiin juoksui, mutta kerrankin se ei jäänyt kummittelemaan ja saatiin ulkopelissä kaverin orastava hallinta poikki heti ja kruununa 2a Manse löi voiton. Oli siinä 1a Oleniukselta hieno lyönti ja jäljen tarkistuksen jälkeen 1+3 muuttui laittomaksi ja kolmanteen paloon.
 
Viestejä
685
Sieltä mörkö kanveesiin komealla tavalla!

Ulkopeli oli koko joukkueelta loistosuoritus. Tanhuan tolpasta koko homma lähti ja Venlalle ansaitusti ykköspalkinto.
Kautolta ja Kemppaiselta nätit kunnarit hyviin paikkoihin ja Sirikin laittoi kotiutukset 4/5 heti kun vähän ehdin nillittää prosenteista.

Kahden katastrofipelin jälkeen on nyt kolme hienoa voittoa täysillä pisteillä ja aika paljon paremmalta näyttää.
 
Viestejä
1,425
Sitä on turha kiistää etteikö ollut vaikea jakso vielä pari vk sitten. Kuitenkin mestaruuden voittaneilla joukkueilla on monesti se yhteinen piirre, ovat päässeet yli vaikeista ajoista joukkueena. Sellaista porukkaa on sitten vaikea pysäyttää!
 
Viestejä
487
Mansen pelaajamateriaali on täysin ylivertainen muihin verrattaessa.
Ei kenelläkään muulla ole noin nopeaa ja lyöntivoimaista materiaalia iskeä pöytään.
Manse on tälle kaudelle selkeästi vahvistunut.
Ja kun samaan aikaan Pesukarhut ja varsinki Kirittäret on heikommalla rosterilla liikkeellä, kuin viime kaudella, niin kyllä todella pahasti pitää mennä asiat vihkoon jos ei mestaruutta tänä vuonna Manselle tule
 
Viestejä
611
Mansen pelaajamateriaali on täysin ylivertainen muihin verrattaessa.
Ei kenelläkään muulla ole noin nopeaa ja lyöntivoimaista materiaalia iskeä pöytään.
Manse on tälle kaudelle selkeästi vahvistunut.
Ja kun samaan aikaan Pesukarhut ja varsinki Kirittäret on heikommalla rosterilla liikkeellä, kuin viime kaudella, niin kyllä todella pahasti pitää mennä asiat vihkoon jos ei mestaruutta tänä vuonna Manselle tule
Kirittäret joo heikompi kuin viime kaudella, mutta Porilla ei kyllä heikentynyt ole. Nyt kun vielä tajusivat ottaa Paunan pois ulkokentältä ja Jukan koppariksi, niin alkaa ulkopelikin olla varmemmalla tasolla. Oma näkemykseni on myös, että Seinäjoki tulee olemaan kovempi luu Manselle kuin Kirittäret.
 
Viestejä
720
Mansen pelaajamateriaali on täysin ylivertainen muihin verrattaessa.
Ei kenelläkään muulla ole noin nopeaa ja lyöntivoimaista materiaalia iskeä pöytään.
Manse on tälle kaudelle selkeästi vahvistunut.
Ja kun samaan aikaan Pesukarhut ja varsinki Kirittäret on heikommalla rosterilla liikkeellä, kuin viime kaudella, niin kyllä todella pahasti pitää mennä asiat vihkoon jos ei mestaruutta tänä vuonna Manselle tule
Kyllähän Manseltakin kovia pelaajia on pois esim Peltokangas,Andreasen ym Porille tuli Syrjälä
 
Viestejä
460
Sitä on turha kiistää etteikö ollut vaikea jakso vielä pari vk sitten.
Ei kiistetä. Itse näen, että se hieman hankalampi vaihe alkoi jo Tahko peleissä. Se eka peli oli Pihkalassa hyvin nihkeä voitto peli ja Kaupissa rallatteltiin avausjakso 10-0. Sen jälkeen taisi joukkueeseen iskeä luulotauti. Tahkohan johti sitä jälkimmäistä peliä toisella jaksolla 1-3 ennenkuin 4a Manse löi 7 juoksua. Varmasti kyseinen nousu lisäsi valheellista tunnetta, että pelit voitetaan vasemmalla kädellä. Ihmismieli vain on kovin heikko sekä mukavuuden haluinen ja kahdessa seuraavassa pelissä näkyi, kun joukkue tuli kentälle vain koska ne oli otteluohjelmaan merkattu eikä pelaamaan.

Fera ja Kirittäret pelit osoitti, että kyllä joukkue kykenee pelaamaan, kun vain kiinnostaa pelata sekä pelissä on täysi lattaus, ja ulkopelikin on riittävällä tasolla vaikka jälleen kummassakin pelissä läpäreitä pääsi

Lisäksi Kirittäriä vastaan laadittu pelisuunnitelma avausjaksolla pitää takasessa kaikki kopit ainakin jollain tavalla sekoitti vastustajan peliä ja kai siitä voi pelinjohdolle oman maininnan antaa.

@Sumea
Pori on ulkona vahva ja itse olen jossain ketjussa ihan ihmetellyt Jukan pelaamista linjassa. Sisällä Puisto puuttuu ja vaikka itse olen ehkä jossain tilanteessa huudellut Puiston väärien pois ottamisesta niin aikanaan Jani Komulainen sanoi tv haastattelussa hyvin: "Ei ne huonoille huutele". En itse vain näe Harista kantamassa vastaavaa vastuuta tärkeiden pinnojen lyömisessä, mitä Puisto kantoi. SMJ on taas hieman mysteeri minulle. Voivat olla kova joukkue, mutta Manse peliin peilaten en ihan usko. Pelasivat hyvän pelin joo, mutta sitä Mansea vastaan varmaan Roihuttaretkin olisi pisteistä taistellut.
 
Viestejä
611
Kyllähän Manseltakin kovia pelaajia on pois esim Peltokangas,Andreasen ym Porille tuli Syrjälä
Peltokankaan poissaolo korvaantui erinomaisesti Kautolla ja Korpelalla. Andreasen oli tärkeä Sallisen ongelmien vuoksi, mutta muutoin rivipelaaja. Ja nimenomaan, Syrjälä vahvistaa Poria, mikä olikin edellisten kommentien pointti, joiden mukaan Mansen mestaruutta uhkaa ainoastaan oma epäonnistuminen. Hyvin pitää Mansen peliänsä vielä kehittää.
 
Viestejä
611
Ei kiistetä. Itse näen, että se hieman hankalampi vaihe alkoi jo Tahko peleissä. Se eka peli oli Pihkalassa hyvin nihkeä voitto peli ja Kaupissa rallatteltiin avausjakso 10-0. Sen jälkeen taisi joukkueeseen iskeä luulotauti. Tahkohan johti sitä jälkimmäistä peliä toisella jaksolla 1-3 ennenkuin 4a Manse löi 7 juoksua. Varmasti kyseinen nousu lisäsi valheellista tunnetta, että pelit voitetaan vasemmalla kädellä. Ihmismieli vain on kovin heikko sekä mukavuuden haluinen ja kahdessa seuraavassa pelissä näkyi, kun joukkue tuli kentälle vain koska ne oli otteluohjelmaan merkattu eikä pelaamaan.

Fera ja Kirittäret pelit osoitti, että kyllä joukkue kykenee pelaamaan, kun vain kiinnostaa pelata sekä pelissä on täysi lattaus, ja ulkopelikin on riittävällä tasolla vaikka jälleen kummassakin pelissä läpäreitä pääsi

Lisäksi Kirittäriä vastaan laadittu pelisuunnitelma avausjaksolla pitää takasessa kaikki kopit ainakin jollain tavalla sekoitti vastustajan peliä ja kai siitä voi pelinjohdolle oman maininnan antaa.

@Sumea
Pori on ulkona vahva ja itse olen jossain ketjussa ihan ihmetellyt Jukan pelaamista linjassa. Sisällä Puisto puuttuu ja vaikka itse olen ehkä jossain tilanteessa huudellut Puiston väärien pois ottamisesta niin aikanaan Jani Komulainen sanoi tv haastattelussa hyvin: "Ei ne huonoille huutele". En itse vain näe Harista kantamassa vastaavaa vastuuta tärkeiden pinnojen lyömisessä, mitä Puisto kantoi. SMJ on taas hieman mysteeri minulle. Voivat olla kova joukkue, mutta Manse peliin peilaten en ihan usko. Pelasivat hyvän pelin joo, mutta sitä Mansea vastaan varmaan Roihuttaretkin olisi pisteistä taistellut.
Samaa mieltä kyllä, että Puistoa ei Harinen yksinään korvaa, mutta olisiko yhdeksikön kotiuttajat kokonaisuutena kovemmassa tikissä tänä vuonna kuin viime kaudella?
 
Viestejä
460
Samaa mieltä kyllä, että Puistoa ei Harinen yksinään korvaa, mutta olisiko yhdeksikön kotiuttajat kokonaisuutena kovemmassa tikissä tänä vuonna kuin viime kaudella?
Nyt täytyy myöntää, että tajusin juuri, etten ole pahemmin Porin pelejä edes seurannut, kun hetki piti miettiä, ketkä Porilla on edes keskipalkissa, mutta varmasti Peltonen ja Linna kykenee osan vastuusta kantamaan. En minä tässä vaiheessa vielä ala jakamaan yhtään välieräpaikkaa, kun se on ihan sama periaatteessa miten näissä kesäkuun peleissä pelaat, kunhan keräät riittävästi pisteitä, että playoff juna on vielä raiteillaan, kun mennään heinäkuulle ja elokuulle.

Syksyn pelit on eri pelejä ja kelit on mitä on.
 
Viestejä
264
Mansen ainoa uhkakuva on materiaalin kapeus, jos joku loukkaantuu tai jotain pelaajaa joudutaan huilauttaa liiallisen rasituksen vuoksi. Myös Kirittärillä ja Virkiällä on ulkopeliin kykeneviä pelaajia reservissä olemattoman vähän. Pesäkarhut on tässä suhteessa parhaassa tilanteessa.
 
Viestejä
1,644
Mansen ainoa uhkakuva on materiaalin kapeus, jos joku loukkaantuu tai jotain pelaajaa joudutaan huilauttaa liiallisen rasituksen vuoksi. Myös Kirittärillä ja Virkiällä on ulkopeliin kykeneviä pelaajia reservissä olemattoman vähän. Pesäkarhut on tässä suhteessa parhaassa tilanteessa.
Montakos Mansen rosteriin kuuluu ?
 
Viestejä
1,644
Tätä en tiennyt, kiitti infosta. "Koskaan" oli huono sana, mutta jos rajataan Superpesikseen ja nykyisiin seuroihin niin sitten tämä voitto oli Manselle ensimmäinen laatuaan.
He - ainahan voi uutista jälkikäteen rajata mielensä mukaan, niin saadaan puheet kohdalleen.
 
Viestejä
891
He - ainahan voi uutista jälkikäteen rajata mielensä mukaan, niin saadaan puheet kohdalleen.
No nyt on Tohtoori kerrankin ihan selkeästi väärässä. Alkuperäinen väitehän oli näin:

Jos nyt oikein selasin pesistuloksista niin Manse ei ole koskaan ottanut vierasvoittoa Kirittäristä runkosarjassa. Tänään voisi vaikka tuon tilaston muuttaa.
Kirittäret on ollut virallisesti olemassa vuodesta 2005 eteenpäin, joskin nimeä on käytetty vuodesta 1999 alkaen. Eli kyllä tässä Linkosuo on täysin oikeassa. Se että Manse PP voitti Kirin aikanaan ei poista tuota faktaa että Kirittäret kaatui tänään ensimmäisen kerran.

Ja siihen onko nykyinen Manse PP sama seura kuin 80-90 lukujen Manse PP ei nyt tarvi edes lähteä…
 
Viestejä
302
He - ainahan voi uutista jälkikäteen rajata mielensä mukaan, niin saadaan puheet kohdalleen.
Paitsi että kumpaakaan seuraa ei ole 80-luvulla ollut olemassa. Eli täyttä faktaa tuo oli @Linkosuo'n kommentti oli, kuten sekin, että tänään oli ensimmäinen kerta kun Manse PP:n voitti vieraissa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös