Kyllä Annalle tehtiin tila jättämällä Jatta Vuorinen sopimuksetta. Se miten tuota pyörittää on semantiikkaa. Lopputulemana annettiin mahdollisuus, se on tärkeintä.En usko tämän nykytilanteen olevan loppupiste. Tulevina vuosina Mansella on enemmän ja enemmän omia junioreita, toivottavasti myös lupaavia, joiden varaan rakentaa itse omia joukkueita - on se sitten Ykkösessä tai Tyttöjen Superissa.
Minkä tahansa polun pitää tietysti ensisijaisesti rakentua omalle tekemiselle. Ei jonkun toisen seuran. Sitten kun Mansella on se oma polkunsa kunnossa, siihen voi hyvin ottaa mukaan - järjestelmällisesti, satunnaisesti, miten vain - muita pelaajia ulkopuolelta.
Toiset seurat sitten vastaavat itse omista tekemisistään.
Ei Annalle tehty tilaa, Anna otti sen tilan. Hän oli välittömästi 15-vuotiaana mitalipeleihin tähtäävän joukkueen kolmanneksi paras lyöjä ja tienasi jokaisen lyöntivuoronsa itse. Kyllä nämä kalat ja venlakarttuset ynnämuut paikkansa ottavat, eivätkä kysele perään. Frantsila ei ottanut eikä ansainnut sen enempää kuin sai. Salmela ei ole ottanut mitään.
Ei otetakaan. Näytöt vielä antamatta. Jos näyttöjä ei tule harjoituksissa, hallissa ja esim. kauden ensimmäisissä otteluissa, sitten ei olla linjassa.
5-7-vuotiaiden harrastuksen valintoihin "pelaajapolku huippu-urheilijaksi omasta kasvattajaseurasta" on tasan 0% merkitys. Tai sitten on, valitettavasti, saanut lapsi taakakseen vanhemmat, joilla on päässä vikaa.
Ja? Vihjailit jotain suurta skismaa?
Kautolle on luvattu up paikka. Se on fakta jota ei hallikauden onnistuminen tai epäonnistuminen muuta mihinkään. Sellaiset ruusunpunaiset kuvitelmat, että Manse olisi niin paljon vetävämpi organisaatio kuin Pori tai että hän tulisi taistelemaan Manseen up paikasta, mitä olisi voinut tehdä Porissakin, täyttä höpöhöpöä. Manse tarvitsi kärjen ja ottaa pienen riskin ulkopelissä. Mainitse yksi järkiseikka, mikä puoltaisi sopimusta Manseen kuin up paikka? Ainoa voisi olla sitten puhdas raha. Onkohan näin, kun tietää summat mistä pesiksessä puhutaan? Vai onko Mansella ylivertaiset neuvottelijat?
Mutta tämä tästä. Toivotaan, että junioripolku on kunnossa 5 vuoden päästä.