Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2021

Kyllähän noita juoksuja lyö heikommatkin kun sarjajärjestelmä on tuo. Ei riitä taidot, eikä itseluottamus. Ensimmäisenä kiloja pois ja nopeutta tekemiseen. Nykyään huippujokerit näyttävät jo urheilijoilta.
Olisiko ennen tätä kirjoitusta kannattanut katsoa tilastot "kovia" joukkueita vastaan?

Mikäkö kappale kun tytöt kirmaavat areenalle..!? - "..meit oli raitilla tyttöjä viis. Oli poikia myös - mut ei välitetty niist..!" Tämän jälkeen avaisin tiskojukalle piikin nakkikioskille, jotta pysyy siellä 2-3 tuntia. Ja peli voi alkaa.
Ottaisin sen Ac/Dc Hells Bells. Muttakun Lapuan Virkiä on sen varannut. Kyyyllä sielä nakkikioskilla on mukava käydä. Erityisesti nipan suomet oli hyviä pienellä vihreellä kopilla. Makkaran täytyy olla Tampereen Lihajalosteen mikä on muuten Mansen sponsori, muuta ei kannata eikä voi syödä!

Mikäkö kappale kun tytöt kirmaavat areenalle..!? - "..meit oli raitilla tyttöjä viis. Oli poikia myös - mut ei välitetty niist..!" Tämän jälkeen avaisin tiskojukalle piikin nakkikioskille, jotta pysyy siellä 2-3 tuntia. Ja peli voi alkaa.
Vähän asian ohi muttakun Liverpool Fc tulee kentälle ja you never walk alone kuuluu katsomosta kun fanit laulaa sen niin on aika hieno hetki. Näitä kuunneltiin jo Aulis Virtasen selostuksina ennen käpysotia!
Tällaista kyltyyriä taytys saadaa, eikä sitten soiteta sitä humppaa eikä räppiä prkl!!

Niin Helimo on tosiaan vihreä! Mutta en kyllä mielellään sekoittais politiikkaa ja urheilua. Vaikka aikanaan oli ihan pakko tehdäkin Svul ja Tul! Ihan pimeetä! Pidän Helimosta(en ole vihreä enkä tule!) hän on oikein pätevän tuntuinen kaveri. Osaa jopa pikkusen psyykata niin että maakunnan satraapit pikkuisen hermostuu. Kun nyt on saatu tuote kuntoon panostaisin kovasti myyntipuoleen. Vaikka jotkut pelaajat vois sitä tehdä. Taannoin meinasin kerran langeta Tapparan houkutuksiin kun Jutilan Timo soitti ja myi seuraa, no onneksi en kun olen Ilveksen miäs!

Niin Helimo on tosiaan vihreä! Mutta en kyllä mielellään sekoittais politiikkaa ja urheilua. Vaikka aikanaan oli ihan pakko tehdäkin Svul ja Tul! Ihan pimeetä! Pidän Helimosta(en ole vihreä enkä tule!) hän on oikein pätevän tuntuinen kaveri. Osaa jopa pikkusen psyykata niin että maakunnan satraapit pikkuisen hermostuu. Kun nyt on saatu tuote kuntoon panostaisin kovasti myyntipuoleen. Vaikka jotkut pelaajat vois sitä tehdä. Taannoin meinasin kerran langeta Tapparan houkutuksiin kun Jutilan Timo soitti ja myi seuraa, no onneksi en kun olen Ilveksen miäs!
Jätän tuon politiikan, kommentoin sitä sinne kuuluuviin. Mutta en ole jäärä (paitsi, että väliin jättämisiä pesäpallossa en hyväksy, ei sitä tehdä muissakaan lajeissa), kommentoin vain sitä, kun trossasit samaan tyyliin kuin monesti tehtiin Oulussa. Sen verran, kun naapuriosiossa totesit, että jalkapallossa ja jääkiekossa on asiat hoidettu paremmin, niin on varmaankin Tampereella (sekin), mutta omat Oulunsa on niilläkin lajeilla, vaikka NYT Kärpät on esimerkkinä. Itse asiaan! Jos ja kun Manse onnistuu, kuten uskot ja minäkin ainakin toivon, se on hyvä asia. Mutta pessimisti ei pety!

Jätän tuon politiikan, kommentoin sitä sinne kuuluuviin. Mutta en ole jäärä (paitsi, että väliin jättämisiä pesäpallossa en hyväksy, ei sitä tehdä muissakaan lajeissa), kommentoin vain sitä, kun trossasit samaan tyyliin kuin monesti tehtiin Oulussa. Sen verran, kun naapuriosiossa totesit, että jalkapallossa ja jääkiekossa on asiat hoidettu paremmin, niin on varmaankin Tampereella (sekin), mutta omat Oulunsa on niilläkin lajeilla, vaikka NYT Kärpät on esimerkkinä. Itse asiaan! Jos ja kun Manse onnistuu, kuten uskot ja minäkin ainakin toivon, se on hyvä asia. Mutta pessimisti ei pety!
Täytys olla optimisti! Olis helpompaa toteuttaa asioita. Sipilä saa puhua näistä pessimisteistä-on varmaan Hänen huumoria?

Samaa mietitään myös muualla Suomessa. Kovia naamoja jää puuttumaan, mutta hyvä joukkue tekee uudenlaiset muuvit.

Manse ilmoittanut tänään, että Jussi Frantsila ottaa mailamiehen hommat vastaan Sampo Niemisen paikkaajana

Muuten näytti pysyneen joukkueenjohtajaa lukuunottamatta samana, mutta Taipale ja Rautiainenkin puuttuvat. Vieläköhän näiden kanssa neuvotellaan?
Mies totesi lausunnossaan, että minulla on vielä paljon opittavaa.- Hyvä paikka harjoitella, kun vielä Wirzeniuksella oli yksi vuosi opettelua takana. - Ilmeisen hyvä vastapari Nallelle ja Petelle.

Mies totesi lausunnossaan, että minulla on vielä paljon opittavaa.- Hyvä paikka harjoitella, kun vielä Wirzeniuksella oli yksi vuosi opettelua takana. - Ilmeisen hyvä vastapari Nallelle ja Petelle.
Pikkusen saa tasoitusta Jkl johto! Meillä n 1 v pääsarjaa ja Jkl vissiin 60 v. Lähdetään vähän takamatkalta tältä osin.

Osaisko tohtoori tai joku muu sanoa jos katsoi nämä syksyn finaalit että miten Nallen paremmat pelinjohtaja ominaisuudet tuli esille verrattuna viuhkatelineeseen. Niitä varmaan oli epäilemättä mutta näiden värillisten lasien takaa ei aina oikein saa puolueetonta kuvaa. Kun aina sanotaan että kokenut pelinjohtaja vei kokematonta. Miten se ilmenee? Kysymys ei ole nälvintämielessä vaan olen kiinnostunut asiasta?

Osaisko tohtoori tai joku muu sanoa jos katsoi nämä syksyn finaalit että miten Nallen paremmat pelinjohtaja ominaisuudet tuli esille verrattuna viuhkatelineeseen. Niitä varmaan oli epäilemättä mutta näiden värillisten lasien takaa ei aina oikein saa puolueetonta kuvaa. Kun aina sanotaan että kokenut pelinjohtaja vei kokematonta. Miten se ilmenee? Kysymys ei ole nälvintämielessä vaan olen kiinnostunut asiasta?
Enpä viitsi uudestaa ruotia julkisesti. Titteliin pelijohtaja kuuluu niin monta elementtiä, että riittää kun totean, että toisella puolella oli Pelinjohtaja ja toisella puolella pelinjohtaja seurasi kukka hatussa toimitusta.

Osuit siinä mielessä asian ytimeen, että viime vuoden Kirittärien materiaalilla edes Pesäkarhujen pelinjohtaja ei olisi tainnut mestaruutta menettää (?). Sitten, kun löytyisi pelinjohtaja, joka oivaltaisi esimerkiksi, että kopin sijasta hyödyllisempää olisi lyödä, tai yrittää lyödä, (ja tietenkin myös sitä harjoitella koppilyöntiharjoitusten sijaan) läpilyönti, niin häntä voitaisiin kutsua pelinjohtajaksi, eikä pelinohjaajaksi!!!

Mun pointsi olis tämä. En väitä oleva mikään suurten pesäpallotaktisten asioiden tietäjä. Mutta jos katsotaan esim jääkiekon puolella Pennanen, aika kokematon, valmensi pari vuotta sitten Hpk:n mestariksi. Sama mies pääsi sitten keväällä Suomen maajoukkueeseen mukaan ja Suomi pelas samalla tyylillä kuin Hpk. Ja kas Suomi voitti kovin kokemattomalla ryhmällä MM kultaa. Pennanen oli keksinyt jotain uutta tiiviin viisikko pelin! Sitä meinaan että ei se kokematon automaattisesti ole huononpi, voi olla mutta tässä hoki esimerkissä näin ei ole. Toivotaan että meidän viuhkatelineestä kuoriutuu uusi Pennanen.

Osuit siinä mielessä asian ytimeen, että viime vuoden Kirittärien materiaalilla edes Pesäkarhujen pelinjohtaja ei olisi tainnut mestaruutta menettää (?). Sitten, kun löytyisi pelinjohtaja, joka oivaltaisi esimerkiksi, että kopin sijasta hyödyllisempää olisi lyödä, tai yrittää lyödä, (ja tietenkin myös sitä harjoitella koppilyöntiharjoitusten sijaan) läpilyönti, niin häntä voitaisiin kutsua pelinjohtajaksi, eikä pelinohjaajaksi!!!
Ei Wirzenius juuri kopittanut, välistä kyllä jätti hitaampia. Materiaali ei oikein muuhun mahdollistanut. Pokela jonkun verran ja Österlund toissa kaudella kopitti puoli porukkaa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.