No tämä kävisi tietenkin paremmin kun hyvin, mutta jotenkin epäilyttää, että se toiminta ei juuri kehity siinä pitkäjänteisesti.
Tällä hetkellä seuralla ei ole edes toiminnanjohtajaa, joka veisi hallituksen määrittämää pitkäjänteistä linjaa eteenpäin. Upi Antikaisen aikana Manse teki mielestäni pitkäjänteisiä suunnitelmia, joka tuotti lopulta nousun, mutta nyt on lähdetty hakemaan jackpottia Helimon johdolla todella kiireellä. Mutta mielelläni olen tässä asiassa väärässä.
Mä taas en näe sitä toiminnanjohtajan titteliä mitenkään olennaisena tässä organisaatiorakenteessa. Oikeastaan päinvastoin. Aiemminhan siinä oli Ärnfors ja se tuli liian kalliiksi pitää erillistä toiminnanjohtajaa siinä käsittääkseni ja YT:llä ulos. Jos Helimo pystyy itse puheenjohtajana järjestämään nuo ottelutapahtumat ym. toiminnanjohtajan tehtäviin kuuluvat, niin ok. Mun mielestä se toiminnanjohtaja ei voi olla vain sellainen Mansen kokoisessa seurassa, että se järjestää vain tapahtumia ja nostaa koko ajan palkkaa. Se tulee kalliiksi. Sen pitäisi tehdä myös myyntityötä mielestäni, jos siinä olisi joku toiminnanjohtaja.
Ei esim. KPL:lläkään ainakaan nettisivujen perusteella ole mitään erillistä toiminnanjohtajaa:
kouvolanpallonlyojat.fi
Mä en itse näe, että pelkkään kehittämistoimintaankaan tarvitaan erillistä henkilöä. Suunnitelmat uudesta stadionista, ym. on nyt varmaankin pitkälti jo tehty. Toimiston osalta mielestäni tärkeintä on saada tuota yhteistyökumppanimyyntiä nostettua.
Mun mielestä organisaatiorakenne on ihan hyvä Mansella (puheenjohtaja, myynti, junioripuoli, viestintä), myynnissä pitää olla resursseja riittävästi kahdella (miehet ja naiset) pääsarjatason joukkueella. Se sitten tietty, että onko siellä oikeat henkilöt ja saako ne mitään aikaan siellä jää nähtäväksi.
Kouvolassa huomattiin kantapään kautta vuosikymmenen taitteessa mitä käy kun massimiehen (Aslak Kaikko) rahoilla ei mestaruutta tullut vaikka ostettiin Kohoset, Joukaiset ja muut ykkösmiehet - ja massimies vetää yhtäkkiä hanat kiinni.
Ihan konkurssiin ei menty mutta lähellä se oli.
Joo, tällaista ei saisi päästää tapahtumaan, että tullaan riippuvaiseksi massimiehestä, vaan se pitäisi tosiaan olla ekstraa.